Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 20

Temat: zółta kontrolka "silnik" i temat

  1. #1
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    11 2014
    Postów
    883

    Domyślnie zółta kontrolka "silnik" i temat

    Panowie
    wersja po FL, diesel 1.9 16V.
    Podczas wejscia na większe obroty, około 3 tysiecy, zapaliła się znienacka zółta kontrolka z zarysem silnika, czyli ta, która zdaje sie, sygnalizuje koniecznosć udania sie do warsztatu. jednocześnie na wyświetlaczu na deske też się ona pojawiła, po prawej stronie, wiecie, tam gdzie np. pojawia sie symbol śnieżynki, ze oblodzenie mozliwe drogi.
    Auto jednak jedzie normalnie, zadnych objawów, sprawdzałem i jadą wolno i szybciej, i na większych i mniejszych obrotach. Wszystko działa normalnie, ale ta kontrrola wciaż sie pali.
    co robic? do warsztatu dopiero w sobote moge podjechać.

  2. #2
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar maxiking
    Dołączył
    02 2013
    Mieszka w
    Tarnów 33-100
    Auto
    Alfa Romeo 156 1.9 jtd 115 koni 2001/2002r
    Postów
    483

    Domyślnie

    Najlepiej podpiąć pod kompa i sprawdzić błędy ale na pierwszy rzut oka wygląda to na przeładowanie turbiny

  3. #3
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    11 2014
    Postów
    883

    Domyślnie

    też tak pomyślalem... czy moge ostrożnie jezdzic jutro i do soboty? czy takie przeładowanie się samo "cofnie"?

    można tak zrobic? Jazda na 2 lub 3 biegu z obrotami 1800-2000 i gaz do dechy aż obroty dojdą do czerwonego pola?

    Taką opinie znalazłem:
    Zamulenie turbo w 90% przypadków jest spowodowane niewłaściwym użytkowaniem auta (kierowca w imię źle pojętej oszczędności nie wykorzystuje pełnego zakresu prędkości obrotowych silnika)- zakres obrotów 2000-4000 to najlepszy i najzdrowszy dla silnika JTD zakres pracy.
    Ostatnio edytowane przez Anderson ; 22-01-2015 o 19:22

  4. #4
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar maxiking
    Dołączył
    02 2013
    Mieszka w
    Tarnów 33-100
    Auto
    Alfa Romeo 156 1.9 jtd 115 koni 2001/2002r
    Postów
    483

    Domyślnie

    Do soboty możesz jeździć , takie przeładowanie raczej się samo nie cofnie , a zamulenie turbo to co innego niż przeładowanie . Zawór overboost i wężyki do sprawdzenia .

  5. #5
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    11 2014
    Postów
    883

    Domyślnie

    dobra, bede grzecznie jezdził, przeszukałem net w tym czasie i raczej na pewno masz racje, jak analizuje objawy i odpowiedzi

  6. #6
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar jaboleq
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    AR 156 SW 1.9 16V powered by @sdero
    Postów
    7,325

    Domyślnie

    Przeładowanie powoduje tryb awaryjny i auto zamula. A u niego brak objawów. Komp powie prawdę.
    ::::::: I am IN LOVE with trance! ::::::: Moja włoszka :::::::

  7. #7
    Użytkownik Alfista
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    Gorzyczki okolice Wodzisławia Śląskiego
    Auto
    Same ALFICE
    Postów
    4,443

    Domyślnie

    Cytat Napisał jaboleq Zobacz post
    Przeładowanie powoduje tryb awaryjny i auto zamula
    Niedoładowanie w sumie też, o czym sam się przekonałem z tym, że u mnie nie dało się wejść na obroty większe niż 3000rpm. Powód. Pęknięty przewód podciśnienia.

  8. #8
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    11 2014
    Postów
    883

    Domyślnie

    zrobiłem autem 28 kilometrów po miescie teraz, wszystko działa normalnie, próbowałem przyspieszać, jest ok, na niskich biegach przygazować, jest moc, absolutnie wszystko działa, jak dzialało.
    Kontrolka dalej sie pali, ostrzeżenie dalej się wyświetla..
    Ki diabeł?

  9. #9
    Użytkownik Rowerzysta Avatar buba
    Dołączył
    06 2014
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    AR GT 3.2 V6
    Postów
    89

    Domyślnie

    Miałem to samo, na 3 biegu "bez obrotów" depnąłem do spodu. Komputer -> skasowałem błąd i autko jeździ bez problemów.

  10. #10
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    11 2014
    Postów
    883

    Domyślnie

    no już sie umowiłem na poniedzialek do warsztatu. miejmy nadzieje, ze tak jak u Ciebie, da się to tak załatwić. Ale zanim podpiałeś pod kompa, dało się jezdzić normalnie?

Podobne wątki

  1. Odpowiedzi: 16
    Ostatni post / autor: 29-03-2015, 23:15
  2. Odpowiedź Alfy na temat "Koniec Alfa Romeo..." ?
    Utworzone przez nebeu w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 48
    Ostatni post / autor: 20-02-2015, 23:15
  3. [146] Kontrolka "kluczyk code" i "marchewka".
    Utworzone przez Kuba5093 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 12-01-2013, 17:08

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory