Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 20

Temat: Wypadanie zapłonu czy Multiair

  1. #1
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    08 2014
    Auto
    Alfa Romeo MiTo 1,4 MultiAir 77KW
    Postów
    10

    Domyślnie

    Witam,
    Posiadam Mito z silnikiem 1.4 105 km, czyli bez turbo. Od jakiegoś czasu pojawia się usterka o następujących objawach:
    Rano lub po cało dniowym postoju silnik odpala normalnie lecz po chwili zaczyna nierówno pracować. Usterka pojawia się nieregularnie to znaczy co 3, 4 dni. Czasem częściej a czasem rzadziej. Byłem w Aso i wyszło wypadanie zapłonu na 3 i 4 cylinderze oraz błąd elektro zaworu. Wymieniłem świece i cewki - nie pomogło. Serwis sugeruje usterkę modułu multiair. To podobno droga cześć więc nie chcę wymieniać bez dokładnej diagnozy.
    Dodam, że przy tej nierównej pracy nie słychać metalicznych dźwięków co sugerowalo by zawory.
    Czy wie ktoś jaka może być przyczyna?
    Czy moduł można sprawdzić w jakiś sposób?
    Z góry dziękuję za pomoc.

    Dodano po 21 minutes:

    Uzupełniając dodam, że po przejechaniu 300-600 metrów i włączeniu i włączeniu silnika usterka z znika. Czasem na desce pojawia się komunikat "start stop system failed" I ikonka silnika.
    Ostatnio edytowane przez Edluk ; 22-01-2015 o 12:07 Powód: Dodano

  2. #2
    Użytkownik Znawca Avatar dziadzia82
    Dołączył
    04 2014
    Mieszka w
    Będzin
    Auto
    Julka 2018 150Mair Veloce . Stelvio Sprint 2020
    Postów
    1,341

    Domyślnie

    zatankuj na pocatek bełny bak dobrego paliwa i wtedy zobaczymy co bedzie sie działo

  3. #3
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    08 2014
    Auto
    Alfa Romeo MiTo 1,4 MultiAir 77KW
    Postów
    10

    Domyślnie

    Tankuję systematycznie do pełna a ostatnio wolałem specyfik do czyszczenia wtrysków. Przez 3 dni był spokój a w czwartym dniu usterka znów się pojawiła. Auto jeździ w trasie po 100 km dziennie.

  4. #4
    Użytkownik Znawca Avatar dziadzia82
    Dołączył
    04 2014
    Mieszka w
    Będzin
    Auto
    Julka 2018 150Mair Veloce . Stelvio Sprint 2020
    Postów
    1,341

    Domyślnie

    Cytat Napisał Edluk Zobacz post
    Tankuję systematycznie do pełna a ostatnio wolałem specyfik do czyszczenia wtrysków. Przez 3 dni był spokój a w czwartym dniu usterka znów się pojawiła. Auto jeździ w trasie po 100 km dziennie.
    zatankuj na innej stcji przerabiałem juz wypadanie zapłonow i było to przez paliwo wienc mozna spróbowac

  5. #5
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    08 2014
    Auto
    Alfa Romeo MiTo 1,4 MultiAir 77KW
    Postów
    10

    Domyślnie

    Spróbuję, choć od lat tankuję na shellu i nigdy nie miałem kłopotów z paliwem.
    Czy ktoś zna na Podkarpaciu lub w Małopolsce serwis, który jest dobry w diagnozowaniu multiair?

  6. #6
    Użytkownik Znawca Avatar dziadzia82
    Dołączył
    04 2014
    Mieszka w
    Będzin
    Auto
    Julka 2018 150Mair Veloce . Stelvio Sprint 2020
    Postów
    1,341

    Domyślnie

    Cytat Napisał Edluk Zobacz post
    Tankuję systematycznie do pełna a ostatnio wolałem specyfik do czyszczenia wtrysków. Przez 3 dni był spokój a w czwartym dniu usterka znów się pojawiła. Auto jeździ w trasie po 100 km dziennie.
    W całej Polsce paliwo pochodzi z 2 rafinerii bardziej chodzi o wiarygodność sprzedawcy niz marka stacji

  7. #7
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    08 2014
    Auto
    Alfa Romeo MiTo 1,4 MultiAir 77KW
    Postów
    10

    Domyślnie

    Czy jest kto miał podobny problem?
    Jakiś specjalista o multiair?

  8. #8
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - ja proponuję pomiar programem diagnostycznym Scan XL Pro.
    - jest to dość duzy kłopot poniewaz należy mieć interfejs a i pomiar jest tylko z tych "widzi mi się że może być żle".
    - ale taki pomiar przed "awarią" byłby pomocny dla innych.
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  9. #9
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    08 2014
    Auto
    Alfa Romeo MiTo 1,4 MultiAir 77KW
    Postów
    10

    Domyślnie

    Mam interfejs elm 327, tylko nie wiem czy połączy się z Mito?

  10. #10
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - program jest na sieci, jeśli ELm 327 to klon, to program będzie pokazywał głupoty.
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

Podobne wątki

  1. v6 busso wypadanie zapłonu
    Utworzone przez crims w dziale 156
    Odpowiedzi: 34
    Ostatni post / autor: 12-02-2018, 16:15
  2. 2.0 JTS przeklęte wypadanie zapłonu
    Utworzone przez pawelpawel w dziale 156
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 15-02-2014, 07:29
  3. Wypadanie zapłonu JTS
    Utworzone przez dawid0924 w dziale 156
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 18-01-2014, 20:29
  4. [166] Wypadanie zapłonu
    Utworzone przez zgrad w dziale LPG Zone
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 13-07-2011, 19:54
  5. wypadanie zapłonu V6
    Utworzone przez gajowy w dziale 156
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 05-11-2009, 21:28

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory