Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 16

Temat: Ratować czy wymiana 1.6 TS (120)

  1. #1
    Użytkownik Embrion Avatar maksiu91
    Dołączył
    03 2014
    Mieszka w
    Tarnów
    Auto
    AR 147 1.6TS (120km)
    Postów
    23

    Domyślnie Ratować czy wymiana 1.6 TS (120)

    Witam, ostatnio borykam się z dylematem czy ratować mojego TS-a a może zmienić na inny silnik. Niestety mój silnik chyba juz kończy swój żywot spalanie oleju oscyluje w granicach 1l na 400km dodam ze zalany już jest 15w40 bo 10w palił jeszcze więcej. Niebieski dym przy odpalaniu i czarno niebieski od 3tys obrotów. Wczoraj bylem u mechanika aby potwierdzić ze to juz jego koniec i o dziwo silnik ma po 12bar na każdym cylindrze (na cylindrach 2i4 dość powoli manometr szedł do góry). Proszę o radę bo na pierwszego maja chciał bym miec ogarnięty temat. Przelot silnika co najlepsze 222222km. Pozdrawiam

  2. #2
    Użytkownik Pirat drogowy
    Dołączył
    10 2014
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    Alfa Romeo 147, 1.9 JTD 8v 2002
    Postów
    252

    Domyślnie

    Ciężki temat, musisz podjechać do mechanika ile będzie kosztowała Cię naprawa generalna, używany silnik oscyluje gdzieś między 1000 a 1500 zł, kompletny, z osprzętem.

  3. #3
    Użytkownik Embrion Avatar maksiu91
    Dołączył
    03 2014
    Mieszka w
    Tarnów
    Auto
    AR 147 1.6TS (120km)
    Postów
    23

    Domyślnie

    Osprzętu nie potrzebuję, potrzebuje praktycznie sam słupek, czyli zdrowy blok z głowicą. A że ciężki temat to wiem bo odnośnie wymiany żarówki odpowiedzi masa a jeśli chodzi o poważniejszą usterkę zero odpowiedzi. Dal bym ogłoszenie na forum ze kupię silnik ale niestety nie mogę uczynić tego jeszcze.

    Dodano po 2 minutes:

    A co do kapiralki to 1000 zl można zostawić w samej głowicy.
    Ostatnio edytowane przez maksiu91 ; 28-01-2015 o 10:41 Powód: Dodano

  4. #4
    Użytkownik Fachowiec Avatar sleyer3
    Dołączył
    05 2012
    Mieszka w
    Częstochowa
    Auto
    alfa romeo 147 1.9jtdm 150KM 2006r.
    Postów
    2,053

    Domyślnie

    Zależy czy tłoki są w dobrym stanie, nie wiem jak w ts , ale do mojego JTD kosztowały 2,5k do tego szlif starego bloku, ja miałem też osiowany i szlifowany wał. Remont ok 5k, za nowy słupek dasz 1k tyle że nie wiesz w jakim stanie dopóki go nie otworzysz. Znajomy w ten sposób w Focusie wymienił 3 silniki. Ja podjołem się remontu swojego choć każdy odradzał, teraz mam praktycznie nowy silnik z nadwymiarowymi tłokami, jest baza dla porządnego chipa Robić stary czy kupić urzywke to odwieczny dylemat. Najważniejsze pytanie czy cie stać na remont i czy chcesz tym autem jeszcze pośmigać.

  5. #5
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    01 2015
    Auto
    Alfa Romeo 147 1.9 JTD
    Postów
    3

    Domyślnie

    Może warto wymienić najpierw uszczelniacze zaworowe? Może nie ma potrzeby wymiany silnika. Druga sprawa to mogą być zalepione syfem pierścienie na tłokach. Osobiście zacząłbym od najtańszej opcji... przepłukałbym silnik engine flushem, a dodatkowo wykręć świece i nalej do każdego cylindra najlepiej strzykawką trochę nafty badz benzyny ekstrakcyjnej i zaczekaj niech przeleci sobie przez tłoki... może puści jakiś syf/nagar. Odczekaj jakiś czas zeby wszystko ładnie spłynęło i zmień olej. Warto spróbować zamiast od razu zmieniać silnik.

  6. #6
    Użytkownik Embrion Avatar maksiu91
    Dołączył
    03 2014
    Mieszka w
    Tarnów
    Auto
    AR 147 1.6TS (120km)
    Postów
    23

    Domyślnie

    Szkoda mi tego silnika bo zadowolony bylem z niego zajebiscie. Przez te dwa lata co jeżdżę wymieniłem tylko sondę i cewkę. Zaczyna mię juz to drażnić bo kupiłem porządne świece za 500 zl i wszystkie są praktycznie zniszczone prze olej.

  7. #7
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    03 2011
    Mieszka w
    Wieruszów
    Auto
    Alfa Romeo 156 2.0 JTS LPG 2002r po LF
    Postów
    1,982

    Domyślnie

    Cytat Napisał maksiu91 Zobacz post
    Zaczyna mię juz to drażnić bo kupiłem porządne świece za 500 zl i wszystkie są praktycznie zniszczone prze olej.
    Prawdopodobnie masz nieszczelne uszczelniacze zaworowe skoro jest olej na świecach.
    Moja Bella

  8. #8
    Użytkownik Fachowiec Avatar sleyer3
    Dołączył
    05 2012
    Mieszka w
    Częstochowa
    Auto
    alfa romeo 147 1.9jtdm 150KM 2006r.
    Postów
    2,053

    Domyślnie

    MożeMoże lepiej właśnie jak koledzy mówią zdjąć czapkę i się jej przyjżeć. A nie od razu się w remonty pakować. Remont głowicy to dużo mniejszy koszt od remontu silnika, po zdjęciu głowicy będziesz widział w jakim stanie są cylindry i pierścienie, choć podejżewam że nie w najgorszym skoro dobija ci 12 bar

  9. #9
    Użytkownik Embrion Avatar maksiu91
    Dołączył
    03 2014
    Mieszka w
    Tarnów
    Auto
    AR 147 1.6TS (120km)
    Postów
    23

    Domyślnie

    Dobra ściągniemy główkę i zobaczymy co tam jest. Wczoraj endoskopem zagadnąłem do silnika i nagaru po oleju od chu... A jak będzie wyglądało przejście z 15w na np 10w nie będzie żadnych problemów??

  10. #10
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    01 2015
    Auto
    Alfa Romeo 147 1.9 JTD
    Postów
    3

    Domyślnie

    Nie będzie żadnych problemów. Tylko skoro jest tam od chu... nagaru to nie zapomnij o flushu.

Podobne wątki

  1. Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 13-07-2014, 09:41
  2. Wymiana wahacza górnego a wymiana samych tulei .
    Utworzone przez maxiking w dziale 156
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 20-05-2014, 23:36
  3. Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 06-01-2013, 14:29

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory