Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12
Pokaż wyniki od 11 do 16 z 16

Temat: Trzeszczące zawieszenie przód

  1. #11
    Użytkownik Znawca Avatar dziadzia82
    Dołączył
    04 2014
    Mieszka w
    Będzin
    Auto
    Julka 2018 150Mair Veloce . Stelvio Sprint 2020
    Postów
    1,341

    Domyślnie

    Cytat Napisał tx555 Zobacz post
    żadne gumy stabilizatora , skrzypi właśnie ta tuleja a na zdjeciu z allegro ktore podałeś właśnie bardzo fajnie widać to miejsce z tym że w fabrycznych wahaczach odstęp środka od krawedzi jest troche mniejszy i dlatego jak tuleja pracuje to guma ociera na boki i to skrzypi. Lekkie ścięcie tej krawędzi niczemu nie zaszkodzi bo przecież ten element i tak w powietrzu jest a to chyba chodzi o jakiś milimetr. Ja przynajmniej tak sobie to wyobrażam z tego co zeznał Jabolek. Skoro mu to w serwisie w NL zrobili to widocznie tak było i pewnie gdyby to miało czemuś zaszkodzić to by nie zrobili -chyba półgłówki to tam znowu nie pracują....

    prosze nie wypisujcie głupot
    dziennie w mej firmie robione jest przynajmiej 3 -4 razy zawieszenie i nikt nie nacina .
    ludzie opamiętajcie sie.
    Nikt nie zniszczy sobie tuleji
    Proszę Maciek 156 wypowiedz się bo mi ręce już opadaja

  2. #12
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    11 2011
    Auto
    ​​​​
    Postów
    1,822

    Domyślnie

    Cytat Napisał dziadzia82 Zobacz post
    prosze nie wypisujcie głupot
    dziennie w mej firmie robione jest przynajmiej 3 -4 razy zawieszenie i nikt nie nacina .
    ludzie opamiętajcie sie.
    Nikt nie zniszczy sobie tuleji
    Proszę Maciek 156 wypowiedz się bo mi ręce już opadaja
    w takim razie zdradź prosze w jaki sposób Twoj serwis w sposób trwały naprawia problem skrzypiacych wahaczy?? Pomijam smarowanie bo to żaden sposób. Na razie nic konkretnego i mądrego nie napisałes w tej kwestii a przecież chodzi właśnie o to że szukamy na forum sposobu wyeliminowania tego problemu- chętnie skorzystam ja i sporo innych tutaj osób , jesli takowy znasz to podziel się lepiej zamiast sapać i krytykować
    Ostatnio edytowane przez tx555 ; 30-01-2015 o 15:22

  3. #13
    Użytkownik Znawca Avatar dziadzia82
    Dołączył
    04 2014
    Mieszka w
    Będzin
    Auto
    Julka 2018 150Mair Veloce . Stelvio Sprint 2020
    Postów
    1,341

    Domyślnie

    Cytat Napisał tx555 Zobacz post
    w takim razie zdradź prosze w jaki sposób Twoj serwis w sposób trwały naprawia problem skrzypiacych wahaczy?? Pomijam smarowanie bo to żaden sposób. Na razie nic konkretnego i mądrego nie napisałes w tej kwestii a przecież chodzi właśnie o to że szukamy na forum sposobu wyeliminowania tego problemu- chętnie skorzystam ja i sporo innych tutaj osób , jesli takowy znasz to podziel się lepiej zamiast sapać i krytykować
    Na usunięcie na trwale skrzypienia nie ma sposobu.
    Wszystkie wielowahacze skrzypią wcześniej czy później czy to VAG czy Italian czy Francuz i Japonczyk
    Jest to normalnym zjawiskiem przy spadku temp oraz drobnym zanieczyszczeniu TMG wahaczy.
    Jedynie co można zrobi to
    użyć silnego strumienia wody do usunieńcia zanieczyszczeń z TMG.
    Zabezpieczyć suchym teflonem.
    http://allegro.pl/forch-suchy-teflon...992786850.html
    Zabieg wystarcza na 4-6 miesięcy.
    Ostateczne rozwiązanie wymiana TMG z Stilo lub Brawo są wykonane z miększej mieszalniki gumowej.
    Lub dedykowanej do julki
    https://automator.pl/sklep/artykul/t...tta-10--498043

    Tutaj podaje nr odpowiedników dedykowanych do Julki

    LEMFORDER
    35724 01

    SIDEM
    835628

    SPIDAN
    411873




    Mały schemat zawiasu julki



    Do kolegi TX555 nie sapie nie krytykuje.
    Tylko kto niszczy sobie tuleje przez podcinanie boków satelity gumowej ???
    Ktoś puścił bujdę takich rzeczy nikt mądry nie zrobi.
    Pozdrawiam
    Załączone obrazy Załączone obrazy Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	Schowek01.jpg
Wyświetleń:	371
Rozmiar:	115.1 KB
ID:	155671  
    Ostatnio edytowane przez dziadzia82 ; 30-01-2015 o 18:47

  4. #14
    Użytkownik Rowerzysta Avatar kristo25
    Dołączył
    10 2011
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    Giulietta 1,4 TB
    Postów
    57

    Domyślnie

    Panowie, nie ma sensu się sprzeczać, ja pisałem już o tym problemie. Temat jest nie do usunięcia!!! Ja walczyłem z ASO 1,5 roku, i wywalczyłem tyle że 3 razy wymieniali mi wahacze. Pomogło na trochę, po wymianie na po zmianowe. Ale temat powrócił, muszę przyznać że jest lepiej, o wiele lepiej. Na wiosnę jest całkiem dobrze

  5. #15
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    11 2011
    Auto
    ​​​​
    Postów
    1,822

    Domyślnie

    Cytat Napisał dziadzia82 Zobacz post
    Wszystkie wielowahacze skrzypią wcześniej czy później czy to VAG czy Italian czy Francuz i Japonczyk
    no ja rozumiem że wielowahacz- tylko że Julka nie ma wielowahacza z przodu i całej masy TMG- mamy dwie z których jedna skrzypi i raczej nie jest to zjawiskiem normalnym -w każdym razie nie powinno być przy tej konstrukcji przedniego zawiasu . Wahacz konstrukcyjnie jest można powiedzieć podobny do tych jakie są w 145/146/155 a tam przez 10 lat jezdżenia autem i wymianie X tych wahaczy róznych producentów żaden nigdy mi nie skrzypiał, no może z jednym wyjatkiej kiedy to guma w małej TMG pusciła (nowy wadliwy wahacz) i obracała się w metalu-wtedy to miało prawo skrzypieć
    Na usunięcie na trwale skrzypienia nie ma sposobu.
    Ostateczne rozwiązanie wymiana TMG z Stilo lub Brawo są wykonane z miększej mieszalniki gumowej.
    Lub dedykowanej do julki
    no to w końcu wymiana tulei jest tym sposobem czy nie, bo już się pogubiłem?
    Dzieki za info

  6. #16
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,623

    Domyślnie

    Nacinanie tulei może i eliminuje skrzypienie ale na 100% skraca żywotność tego elementu. To że koledze Jabolek w serwisie w NL tak zrobili świadczy tylko o niefachowości,a pewnie i desperacji serwisu - chcieli pozbyć się natręta. Pewnie na holenderskich autostradach tego obniżenia trwałości nie odczuje, ale na naszych wybojach na pewno - W PL nie słyszałem aby jakich serwis nacinał tuleje wahacza
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

Podobne wątki

  1. Zawieszenie przód + tył, wymiana
    Utworzone przez MISSIEKS w dziale 156
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 09-03-2012, 13:24
  2. trzeszczące zawieszenie
    Utworzone przez _cichyy_ w dziale 156
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 17-05-2009, 09:04
  3. [156] zawieszenie przód
    Utworzone przez gord w dziale 156
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 16-10-2008, 21:25
  4. zawieszenie przód AR75
    Utworzone przez Paweł i Dagmara w dziale Transaxle
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 29-05-2006, 12:45

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory