Strona 3 z 9 PierwszyPierwszy 123456789 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 21 do 30 z 89

Temat: 4HP20 Sportronic. Po przełaczeniu na D lub R, nie jedzie

  1. #21
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    01 2015
    Mieszka w
    Bierutów
    Auto
    AR 166 3.0 V6 Sportronic 4HP-20
    Postów
    31

    Domyślnie

    Ze skrzyni dalej wysączał się olej wraz z rosnącą temperaturą i cały czas tak jakby był stan. Kontrolka przegrzania oleju nie gaśnie. Jakieś sugestie ?

  2. #22
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    10 2009
    Auto
    AR159 Q-tronic
    Postów
    1,121

    Domyślnie

    No ja zapytam dlaczego jest czerwony?
    Tak wygląda prawidłwy olej do skrzyni 4HP20:



    Nie wiem jak tu jest zorganizowane chłodzenie bo nie miałem czasu ani potrzeby przyglądać się temu ale może płyn chłodniczy masz zamiast oleju w skrzyni i go przybywa?
    Załączone obrazy Załączone obrazy Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	WP_000496.jpg
Wyświetleń:	298
Rozmiar:	122.5 KB
ID:	155721  

  3. #23
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    01 2015
    Mieszka w
    Bierutów
    Auto
    AR 166 3.0 V6 Sportronic 4HP-20
    Postów
    31

    Domyślnie

    Płynu chłodniczego nie ubywa, i jest zielonkawy.

  4. #24
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    10 2009
    Auto
    AR159 Q-tronic
    Postów
    1,121

    Domyślnie

    No to dlaczego olej w skrzyni masz czerwony? Wymieniałeś go czy poprzedni właściciel?

  5. #25
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    12 2013
    Auto
    166 3.0 Sportronic
    Postów
    65

    Domyślnie

    Jeśli rzeczywiście jest czerwony to jest to ATF Dexron 2 lub 3 to skrzynia miała prawo wyzionąć ducha.

  6. #26
    Użytkownik Fachowiec Avatar QBA
    Dołączył
    03 2007
    Mieszka w
    Częstochowa
    Auto
    ALFA 166 SWAP 3.0+Q2 / ALFA 166 2.4 20v FL 180 HP/Jumper 2.8 JTD /Fiat Regata/Alfa 147 JTD 8v
    Postów
    2,633

    Domyślnie

    Olej w zf ma byc czerwony.
    http://www.flar-ital.pl/ - CZĘŚCI ZAMIENNE- SERWIS: Lancia, Fiat, Alfa Romeo
    USŁUGI AUTOLAWETĄ- POMOC DROGOWA

  7. #27
    Użytkownik Alfista Avatar tomaz
    Dołączył
    05 2008
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    166 3.0V6 Sportronic | szybkie daily
    Postów
    4,459

    Domyślnie

    Wygląda na to, że czeka Cię zdjęcie skrzyni i otwarcie w celu:
    - wymiany CAŁEGO oleju na prawidłowy + filtr
    - sprawdzenia, co się zajechało, bo raczej coś dostało po uszach

    Nie wiem tylko jak wylejesz olej z konwertera...
    166 2.5V6 CF2 Sportronic była | 166 3.0V6 CF3 Sportronic @ 241KM / 291Nm jest
    Moja 166 Grigio Chiaro: http://www.forum.alfaholicy.org/nasz...ml#post1222435
    Więcej Alfy: https://www.youtube.com/channel/UCA7...kh5YZ4Hy4vTsew
    Szybkie daily: https://www.forum.alfaholicy.org/prz..._s5_tomaz.html
    Ekonomiczne daily: https://www.forum.alfaholicy.org/prz...volvo_v70.html


  8. #28
    Użytkownik Znawca Avatar kubicze
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Wrocław, Poland
    Auto
    AR Spider 3.0 V6 98 rok Hardtop
    Postów
    1,306

    Domyślnie

    Cytat Napisał QBA Zobacz post
    Olej w zf ma byc czerwony.
    Olej esso dedykowany do tych skrzyni jest w kolorze miodu
    Była AR 166 3.0 V6 24V, 156 GTA, 164 3.0 V6 12V
    Jest Spider 3.0 V6


  9. #29
    Użytkownik Fachowiec Avatar QBA
    Dołączył
    03 2007
    Mieszka w
    Częstochowa
    Auto
    ALFA 166 SWAP 3.0+Q2 / ALFA 166 2.4 20v FL 180 HP/Jumper 2.8 JTD /Fiat Regata/Alfa 147 JTD 8v
    Postów
    2,633

    Domyślnie

    Prawidłowy olej

    http://www.ms-motoroel.de/epages/lig...1&Locale=de_DE

    Lub zamiennik, kolor kolorem, olej ma mieć odpowiednie właściwości z zalecanym.
    Ostatnio edytowane przez QBA ; 31-01-2015 o 22:30
    http://www.flar-ital.pl/ - CZĘŚCI ZAMIENNE- SERWIS: Lancia, Fiat, Alfa Romeo
    USŁUGI AUTOLAWETĄ- POMOC DROGOWA

  10. #30
    Użytkownik Pasjonat Avatar danus77
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    Bełchatów
    Auto
    Alfa Romeo 166 2.4 jtd 20V Sportronic '04r
    Postów
    3,286

    Domyślnie

    Cytat Napisał matimon Zobacz post
    Przecież zawsze będzie więcej oleju na zimno. Sprawdzasz prawidłowo dopiero po osiągnięciu temp skrzyni 60C. Tak że raczej nie to będzie Twoim problemem.
    Bzdury.
    Prawidłowa kontrola poziomu oleju odbywa się na pracującym silniku po wstępnym rozgrzaniu oleju. Na bagnecie masz dwa wskaźniki dla określonych temperatur oleju. Dlatego najlepiej podpiąć sie kompem, sprawdzić temperaturę oleju i dopiero sprawdzać, aby wiedzieć na który wskaźnik patrzeć.
    Błąd większości mechaników polega na tym, że wymieniają olej jak jest gorący. Olej po rozgrzaniu zwiększa swoja objętość. I tak spuszczają 4l gorącego oleju i dolewają 4l zimnego, z którego po rozgrzaniu robi się 5l. Stąd się bierze większość problemów po wymianie oleju.
    Ze względu na klauzulę sumienia mogę odmówić pomocy....
    były Fiat 126p; Honda Accord Mk4 FL 2.0 B+G; Opel Vectra 1.8 CD B+G ; Fiat Punto II 1.2 8V B+G
    jest Alfa 166 2.4 jtd '04...jak przystało na fana motoryzacji
    Opel Astra J B14NEL - pożeracz korków
    http://chomikuj.pl/danus77

Podobne wątki

  1. Jakie podświetlenie PRND - Sportronic 4HP20 ?
    Utworzone przez suchyprosto88 w dziale 166
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 20-05-2015, 09:02
  2. Wsady ecu 3.0 V6 Sportronic 4HP20
    Utworzone przez jendger w dziale 166
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 22-02-2015, 19:13
  3. Wadliwe działanie skrzyni biegów Sportronic 4HP20.
    Utworzone przez Markus91 w dziale 166
    Odpowiedzi: 48
    Ostatni post / autor: 29-10-2012, 20:00
  4. Koło zamachowe - 4HP20 Sportronic '99 3.0
    Utworzone przez gms247 w dziale 166
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 09-12-2011, 15:18
  5. Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 13-05-2011, 08:56

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory