Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 22

Temat: Biały nalot pod korkiem od oleju

  1. #11
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar seboll2
    Dołączył
    09 2014
    Mieszka w
    XXX
    Auto
    VW GOLF IV 1.9TDi
    Postów
    42

    Domyślnie

    hmmm jakaś nieszczelność układu musi być, i się zapowietrzać może, jak złapie powietrze to płyn podnosi jak zgasi i powietrze zejdzie płyn zasysa.....

  2. #12
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    03 2011
    Mieszka w
    Wieruszów
    Auto
    Alfa Romeo 156 2.0 JTS LPG 2002r po LF
    Postów
    1,982

    Domyślnie

    Cytat Napisał Darek23 Zobacz post
    A ten płyn chłodniczy pod wpływem zimna może się "kurczyć"? Bo wieczorem zalałem pod Max a dzisiaj rano jest na Min. Po rozgrzaniu znowu był Max
    Pominąłem te wpis, ale według tego opisu to według mnie jest prawidłowo.
    Moja Bella

  3. #13
    Użytkownik Fachowiec Avatar ris
    Dołączył
    02 2014
    Mieszka w
    KRK
    Auto
    Alfa Romeo 159 2.0
    Postów
    2,195

    Domyślnie

    Cytat Napisał Darek23 Zobacz post
    ris-no tak zrobiłem, po dojechaniu do pracy. sprawdzałem poziom płynu i był już lekko powyżej Max.
    No czyli na razie jest OK. Złapałeś wzrokowo mniejszą ilość płynu wtedy gdy pompa pociągnęła. Powinno być wszystko OK. Trochę wyższy poziom w zbiorniczku nie przeszkadza. Teraz kontroluj przez kilka dni ale myślę że wywaliło Ci ze względu na ten nieszczęsny korek. Miałem tak wywalało mi płyn dolewałem ciągle po wymianie korka jak ręką odjął.

  4. #14
    Użytkownik Znawca Avatar Mongoose
    Dołączył
    04 2013
    Auto
    156 Sportwagon 2.0 JTS
    Postów
    1,321

    Domyślnie

    Plyn tak samo jak metal, gdy jest cieplejszy zwieksza swoja objętność, ja mam 24h/7 minimum, po dogrzaniu jest maximum. JEST TO NORMALNE, A ZASYANIE POWIETRZA I INNE PIERDOLY MOZNA SOBIE WSADZIC MIEDZY DUPE, gdyby tam sie powietrze zbieralo to by uklad byl 24h/7 zapowietrzony.

    Od tego jest pojemniczek wyrownawczy, aby plyn sie wahal miedzy min a max, jest to prawidlowe, normlane, wporzadku nie ma czym sie martwic... Martwic sie trzeba jak gdzies bokiem zdupcy caly zbiornik
    Ostatnio edytowane przez Mongoose ; 30-01-2015 o 17:13

  5. #15
    Użytkownik Fachowiec Avatar ris
    Dołączył
    02 2014
    Mieszka w
    KRK
    Auto
    Alfa Romeo 159 2.0
    Postów
    2,195

    Domyślnie

    Cytat Napisał Mongoose Zobacz post
    Plyn tak samo jak metal, gdy jest cieplejszy zwieksza swoja objętność, ja mam 24h/7 minimum, po dogrzaniu jest maximum. JEST TO NORMALNE, A ZASYANIE POWIETRZA I INNE PIERDOLY MOZNA SOBIE WSADZIC MIEDZY DUPE, gdyby tam sie powietrze zbieralo to by uklad byl 24h/7 zapowietrzony.

    Od tego jest pojemniczek wyrownawczy, aby plyn sie wahal miedzy min a max, jest to prawidlowe, normlane, wporzadku nie ma czym sie martwic... Martwic sie trzeba jak gdzies bokiem zdupcy caly zbiornik
    Po zgaszeniu silnika i odkręceniu korka poziom się podnosi w zbiorniczku wyrównawczym ponieważ wyrównujesz ciśnienie. Na zamkniętym obwodzie układ ma podwyższone ciśnienie i to nie ma związku z rozszerzaniem się płynu.
    Zawór nadciśnienia w korku reguluje ciśnienie i tenże korek jest odpowiedzialny za ciśnienie w układzie chłodzenia.

  6. #16
    Użytkownik Znawca Avatar Mongoose
    Dołączył
    04 2013
    Auto
    156 Sportwagon 2.0 JTS
    Postów
    1,321

    Domyślnie

    Cytat z strony producenta płynu chłodniczego...

    Płyn chłodniczy zwiększa swoją objętość wraz ze wzrostem temperatury, w związku z tym wzrasta ciśnienie w układzie. Dzięki zwiększaniu lub zmniejszaniu objętości płynu chłodniczego w zależności od temperatury zapewniony jest jego przepływ po wyłączeniu silnika (pompa nie pracuje).
    Więc napisałem to samo i ma to związek z rozszerzeniem/zwiększeniem swej objętości

  7. #17
    Użytkownik Fachowiec Avatar ris
    Dołączył
    02 2014
    Mieszka w
    KRK
    Auto
    Alfa Romeo 159 2.0
    Postów
    2,195

    Domyślnie

    Cytat Napisał Mongoose Zobacz post
    Cytat z strony producenta płynu chłodniczego...



    Więc napisałem to samo i ma to związek z rozszerzeniem/zwiększeniem swej objętości
    Nie będziemy się przekomarzać :-) Kolega, który zadał pytanie już wie o co chodzi.

  8. #18
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    10 2013
    Mieszka w
    grodzisk maz
    Auto
    147 1.9 JTD (937AXD1A) 115 KM
    Postów
    4

    Domyślnie

    dla pewnosci podjedz gdzies zeby Ci sprawdzili plyn chlodniczy na obecnosc co2, zaplacisz z 20zl a bedziesz spac spokojniej

  9. #19
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar Karol147
    Dołączył
    03 2014
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    Alfa Romeo 147 1.6
    Postów
    335

    Domyślnie

    Ok, w wolnej chwili zrobię ten test A powiedzcie mi, czy to normalne, że ten górny przewód wychodzący ze zbiornika wyrównawczego na zimnym silniku jest twardy jak kamień? Dopiero po rozgrzaniu mięknie...

  10. #20
    Użytkownik Fachowiec Avatar ris
    Dołączył
    02 2014
    Mieszka w
    KRK
    Auto
    Alfa Romeo 159 2.0
    Postów
    2,195

    Domyślnie

    Cytat Napisał Darek23 Zobacz post
    A powiedzcie mi, czy to normalne, że ten górny przewód wychodzący ze zbiornika wyrównawczego na zimnym silniku jest twardy jak kamień? Dopiero po rozgrzaniu mięknie...
    Raczej normalne gdyby był miękki za zimnym to na gorącym jaki by był ?

Podobne wątki

  1. Czarna tapicerka i biały nalot
    Utworzone przez jerry46 w dziale Kosmetyka
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 11-12-2017, 12:50
  2. Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 30-08-2011, 07:23
  3. Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 11-07-2011, 18:10
  4. Dziwny nalot pod korkiem oleju.
    Utworzone przez MAJESTICAR156 w dziale 156
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 28-11-2009, 16:29
  5. [164] Biały nalot pod korkiem oleju
    Utworzone przez Wodzu33 w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 29
    Ostatni post / autor: 15-11-2009, 19:29

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory