Strona 3 z 3 PierwszyPierwszy 123
Pokaż wyniki od 21 do 24 z 24

Temat: 147 JTD 115 po diagnostyce, przepływomierz/dziurawy dolot/?

  1. #21
    Użytkownik Rowerzysta Avatar khropek
    Dołączył
    02 2010
    Mieszka w
    Bielsko-Biała SB....
    Auto
    Alfa Romeo 159 2.0JTDm 170KM 07/2009
    Postów
    327

    Domyślnie

    Dokładnie, to samo powiedział mi mój mechanik. Ciśnienie na listwie ok? trzeba sprawdzić wtryski na stanowisku probierczym, ponieważ dane jakie czytasz na kompie są podawane z pompy. Sam nie wiem dlaczego nie ma parametrów wtrysków skoro są podłączone pod kompa i jest sterowanie każdym z osobna.

  2. #22
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Gdańsk
    Auto
    147 1.9 JTD 115KM
    Postów
    52

    Domyślnie

    Wiem i liczę się z tym, ale ten test jako wstępne rozeznanie jest w miarę ok.
    Bardziej problem widzę w zaniżaniu przepływomierza...

    #EDIT


    chyba już wszystko wiem, znalazłem w przestworzach Internetu, że w niektórych wersjach ECU może wystąpić taki myk, że parametr "Intake air quantity" będzie podawany w kg/h, a "Desired air quantity" w mg/i, widocznie jestem posiadaczem tej właśnie wersji ECU. Załóżmy więc że przepływka jest ok.


    Teraz, co do kwestii spalania.

    Alfa słabo się nagrzewa, tzn przy normalnej jeździe w teraźniejszych temperaturach (~10*C) nie chce nagrzać się do 90*C, zatrzymuje się kreskę niżej - tj. 75*C, sprawdzałem w FESie i tam temperatura wynosi właśnie 75-80*C. Przy mocniejszym butowaniu osiąga te 90*C, ale po chwili znów spada... Czy to może być wina spalania 10l/100 w mieście? Bo wymiana termostatu który kosztuje 300zł na nowy, i gdyby miało się okazać że to jednak nie to, "bo ta alfa tak ma" raczej nie wchodzi w grę.


    Co jeszcze może być przyczyną, oprócz wtryskiwaczy? (bo tego sam nie sprawdzę)
    Ostatnio edytowane przez xCinek ; 20-10-2011 o 17:42

  3. #23
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    01 2014
    Mieszka w
    łódź
    Auto
    156 1.9 jtd 115kw sw
    Postów
    16

    Domyślnie

    U mnie jest ten sam objaw Spalanie 11l i temperatura 75*C.Mój log jest taki(mierzona masa 50,8 mg/w)
    (oczekiwana masa 285.5mg/w) . Sprawdzane na 4 przepływkach i to samo.Termostat masz sprawny.

  4. #24
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    09 2012
    Mieszka w
    QJawyY
    Auto
    Giulietta 2.0 ~200KM 440Nm 2010r
    Postów
    513

    Domyślnie

    Ja myślę, że termostat się zawiesił i jest do wymiany. Jak dojdzie do 70stopni to sprawdź wąż idący do chłodnicy i chłodnice czy jest ciepła. Jak będzie to znaczy, że termostat puszcza i jest cały czas obieg otwarty. A jak ogrzewanie? Pewnie słabe...
    Silniki JTD
    I bieg 92C
    II bieg 94C
    Termostat
    temperatura otwarcia 78-82C
    temperatura pełnego otwarcia: 88-92C

    Jak silnik nie dogrzany to podawane są większe dawki paliwa, coś jakby na ssaniu jeździł - pewnie dlatego macie większe spalanie. Miałem podobnie- kupiłem Verneta i jak ręką odjął. Spalanie spadło, w aucie cieplej i temp 90 stopni trzyma bez butowania.

Podobne wątki

  1. Dziurawy Intercooler. Jak wymienić?
    Utworzone przez damian7110 w dziale GT
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 18-02-2015, 23:10
  2. Czy to na pewno przepływomierz? Pomoc w diagnostyce.
    Utworzone przez matri w dziale 156
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post / autor: 01-02-2015, 15:19
  3. [164] dziurawy bak :(
    Utworzone przez Dyny164 w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 05-03-2012, 23:06
  4. Dziurawy kolektor wydechowy.
    Utworzone przez michualex w dziale 156
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 07-07-2011, 18:19
  5. Przepływomierz, dolot powietrza, wydech.
    Utworzone przez Dj.iCE w dziale 156
    Odpowiedzi: 23
    Ostatni post / autor: 11-06-2007, 20:32

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory