A jaki błąd dokładniej.
Ogólnie to może się zdarzyć - zaciąć, niezgodność mas itp.
Co do wysyłkowego załatwiania spraw. To niestety ale samochód bez ECU nie pojeździe![]()
A jaki błąd dokładniej.
Ogólnie to może się zdarzyć - zaciąć, niezgodność mas itp.
Co do wysyłkowego załatwiania spraw. To niestety ale samochód bez ECU nie pojeździe![]()
KODOWANIE KLUCZY (Giulia Stelvio 159 inne)
Konwersje USA->EU
UPDATE MAP DO NAJNOWSZYCH 2023 (1,2,3 generacja), również z rynków USA
KODOWANIE (używanych) RADARÓW ACC/DASM, BLISSów, zmiana radia i aktywacja AA/CP offline
Mi wyskoczył błąd po wyczyszczeniu egr.
Przed wyczyszczeniem miałem problem z mocą (od 0 do 2000), ruszanie z pierwszego biegu to jak bym miał wrzucony bieg trzeci.
Po wyczyszczeniu egr autko jeździ jak marzenie ale niestety po kilku dniach zapaliła się kontrolka (błąd: egr). Usuwałem ją kilka razy ale wracała. W serwisie powiedzieli że egr do wymiany (najprawdopodobniej elektromagnes się spalił). Oczywiście kilka razy sprawdzali i zamontowali zaślepkę z otworami, ale to nic nie dało. Na zakończenie odkręcili mi egr i zostawili nie dokręconego (spaliny nie dochodzą do silnika) myśleli że to rozwiąże problem z wyświetlaniem błędu. Niestety ale błąd powraca. Wróciłem do nich aby dokręcili egr bo to nic nie dało, odpowiedzieli że jeżeli błąd się wyświetla to można zostawić tak jak jest (czyli z odkręconym egr-em) bezpieczniej dla silnika.
Czy tak jest lepiej to nie wiem ?
Jestem umówiony na wywalenie egr i dpf + remap u Cinka pod koniec lutego.
Myślę że u niego doprowadzę wyszystko do perfekcji.![]()
O EGR pisane było wiele razy, również o tym, że przy kłopotach z nim, najlepiej jest zaślepić go pełną zaślepką (bez żadnych dziur). Wywali błąd, ale nie ma to wpływu na prawidłową pracę silnika. Sam, zanim usunąłem EGR z programu (wyjdzie taniej, jak nowy EGR) dłuższy czas jeżdziłem z zapaloną kontrolką, ale za to bez szarpań i mulenia.Luzowanie połączenia, aby spaliny uciekały bokiem pod maskę silnika? co to za pomysł?
Witam,
skorzystam z tematu,
wywala mi check, po podłączeniu do fesa0401-zawór EGR(ecu odebrało niski sygnał) po skasowaniu przejechałem się na podpiętym kompie i błąd wywala tylko przy niskich obrotach ok 850 obr/min (odczyt z fesa).W odczycie parametrów mam "otwarcie zaworu EGR:4% ,Sterowanie EGR : wyłączone.
Dodam że 2 lata temu wymieniłem kolektor + przydławienie EGR -i ciekawi mnie czy gość go wyłączył(Sterowanie EGR : wyłączone) czy po prostu padł.Czyściłem dzisiaj Egr+wlot do kolektora, nie był zbytnio zawalony.Zawaliłem jedną sprawę- nie podpiołem go pod 12v i nie sprawdziłem , choć trzpień się ruszał.Ciekawi mnie fakt że jeżeli jest wyłączony to dlaczego po 2 latach wywala błąd- a może nie jest?i czy jest obojętne jak się podłączy bieguny +/- do sprawdzenia.
Może jest zatkany. Jeśli nie miał pełnej zaślepki to raczej nie był wyłączony. Sterowanie WYŁ jest zazwyczaj na biegu jałowym, kiedy ECU nie steruje pracą zaworu.
159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10
W jakich warunkach jeszcze? Przy wysokich obrotach kiedy jest całkowicie zamknięty?
Opisałem jedynie moją obserwację jak jeszcze miałem zawór włączony![]()
159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10
no właśnie , obojętnie jakie obroty/szybkość parametry się nie zmieniają
KODOWANIE KLUCZY (Giulia Stelvio 159 inne)
Konwersje USA->EU
UPDATE MAP DO NAJNOWSZYCH 2023 (1,2,3 generacja), również z rynków USA
KODOWANIE (używanych) RADARÓW ACC/DASM, BLISSów, zmiana radia i aktywacja AA/CP offline
Wydaje mi się , że nie powinien być wyłączony jak jest częściowo zaślepiony,poza tym nie było by za nim syfu od strony kolektora - bo po wyłączeniu byłby zamknięty.A wydaje mi się że kolega ma racje jak wyżej , że po wywaleniu błędu będzie pokazywał że "wył".
Hmm, tylko jak sprawdzić?
Dodano po 7 minutes:
Taka ciekawostka...
"Niestety zdarza się, że zawór EGR przestaje działać, zacina się – czy to w pozycji otwartej czy zamkniętej. W tym drugim przypadku usterkę zdradzi tylko pomarańczowa kontrolka awarii osprzętu silnika i skład spalin na niedogrzanym silniku." i
"Jeśli EGR zatnie się w pozycji otwartej, wtedy dostrzeżemy już wyraźną różnicę w pracy silnika. W niektórych przedziałach obrotów będzie on tracił moc. W przypadku silników diesla charakterystyczna jest też chmura czarnego dymu wydobywająca się z wydechu."
Ostatnio edytowane przez kizior ; 12-02-2015 o 09:06 Powód: Dodano