Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 20

Temat: Ćwierkanie ;)

  1. #11
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar adk
    Dołączył
    08 2008
    Mieszka w
    ok. Mińsk Mazowiecki
    Auto
    145 2.0 T.S. QV-style
    Postów
    243

    Domyślnie

    Jeżeli chodzi o kolegę to rzeczywiście dobrze piszesz, ale nie wydaje mi się żeby w moim przypadku zatarła się rolka napinacza po 15kkm. Ponadto niedoładowuje mi akumulatora, więc albo regulator, albo pęknięta obudowa. Tak czy inaczej wymienię cały i podzielę się spostrzeżeniami.

    Pozdrawiam.

    PabloGarage Group
    www.pablogarage.pl
    Mechanika / Renowacja powłoki lakierniczej / Flokowanie
    facebook.com/flokujemy

  2. #12
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar aquarius01
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Lancia Phedra 2.2 JTD 2003
    Postów
    614

    Domyślnie

    Cytat Napisał williamdrake Zobacz post
    No niezupełnie sprawa będzie jasna- zdejmując pasek tak szybko się do tego nie dojdzie- równie dobrze może ćwierkać koło pasowe jak alternator. Przy zdjętym pasku może być cicho ale winowajcy to nie ujawni...

    Jeżeli problemem jest/są uszkodzone łożysko/łożyska w alternatorze da się to szybki i sprawnie "wysłuchać" - jest to dość charakterystyczny dźwięk dobiegający z tylnej części z prawej strony komory silnika - oczywiście w przypadku TS'ów. Oczywiście bardzo podobny efekt da uszkodzony napinacz, choć poziom dźwięku będzie znacznie niższy - nadmienię, iż zarówno w jednym jak i drugim przypadku dźwięk będzie miał charakter ostrego gwizdu - nie da się go z niczym pomylić. Uszkodzenie obudowy objawia się charakterystycznym stukaniem - podobnym do uszkodzonej panewki, jednak źródło jego pochodzenia jest identyczne jak w przypadku uszkodzonego łożyska. Uszkodzenie koła pasowego na słuch jest ciężkie do zdiagnozowania głównie dlatego, iż poziom generowanych zakłóceń jest dość niski i zwyczajowo będzie maskowany przez całą masę innych szumów pochodzących z komory silnika - koło musiało by być mocno luźne i wytłuczone aby było je słychać a jeżeli było by luźne to pojawiły by się problemy z luźnym paskiem, niedoładowaniem i ewentualnie niedziałającą jak trzeba klimatyzacją - po za tym długo by nie pochodziło. Dlatego też demontaż paska pozwoli na sprawną diagnozę zarówno samego koła (organoleptycznie - wszelkie uszkodzenia i niedomagania będą widoczne praktycznie gołym okiem) jak i wyeliminować problem świszczącego/pękniętego alternatora. Warto to zrobić i to jak najszybciej. Kosztuje praktycznie nic a może wyjaśnić wiele. Miałem dokładnie taki sam przypadek - ćwierkanie, które z czasem przerodziło się w klekotanie. Niepokojący dźwięk dochodził właśnie z prawej strony komory silnika i był słyszalny najbardziej z okolic pokrywy rozrządu - a osłuchałem cały silnik stetoskopem. Zdjęcie paska wieloklinowego wyeliminowało wydobywanie się dźwięku i objawiło pęknięcie obudowy alternatora, którego nie było widać jak był obciążony paskiem. Został wymieniony na nowy i problem już się nie pojawił - odpukać - wcześniej w tym pękniętym alternatorze wymieniałem łożyska bo świszczał jak wściekły więc to też nie było dla mnie niespodzianką. Rozpisałem się nieco ale mam nadzieję, ze ten laborat komuś się przyda
    Ostatnio edytowane przez aquarius01 ; 04-03-2009 o 13:16
    Pozdrawiam
    Zbyszek
    Lancia Phedra 2.2 JTD 2003 była AR 145 1.6 TS 1997

  3. #13
    simeone
    Gość

    Domyślnie

    Przypadki ćwierkania, piszczenia paska są dośc częste z tego co można przeczytać na forach. Często winny jest sam pasek. Czy środki jakie sa polecane na takie przypadki są skuteczne czy to bezsensowny wydatek?

    Allegro

  4. #14
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar aquarius01
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Lancia Phedra 2.2 JTD 2003
    Postów
    614

    Domyślnie

    Zakup nowego paska wieloklinowego to koszt kilkunastu złotych. Wymiana to 15 min. Kombinowanie z jakimiś środkami itp. traci sens, gdyż ich koszt może być znacznie większy a efekt mizerny
    Pozdrawiam
    Zbyszek
    Lancia Phedra 2.2 JTD 2003 była AR 145 1.6 TS 1997

  5. #15
    ViP Romeo Avatar williamdrake
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    Erlensee (de)
    Auto
    AR 145 2.0 TS QV, Peugeot 207 1.4 Vti
    Postów
    942

    Domyślnie

    Kilkunastu złotych? To ja się piszę Załatwisz mi bo akurat szukam nowego
    Ik@r 1111
    AR 33 1.7 IE 2000-2008 r.
    AR 145 2.0 16V TS 2008-...


  6. #16
    simeone
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał aquarius01 Zobacz post
    Kombinowanie z jakimiś środkami itp. traci sens, gdyż ich koszt może być znacznie większy a efekt mizerny
    Teraz mogę to potwierdzić.
    Kupiłem środek do konserwacji pasków (bo czasem popiskiwał), popsikałem -się uciszył...na jeden dzień. Za to teraz wydziera się jak kot w rui.
    Musze psikać codziennie
    Nie pozostaje nic innego jak kupić nowy pasek...

    ps. ja też się pisze na ten pasek za "kilkanascie" zł

  7. #17
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar aquarius01
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Lancia Phedra 2.2 JTD 2003
    Postów
    614

    Domyślnie

    Ceny są różne i różniste zresztą często adekwatne do jakości. Pasek wieloklinowy to dosłownie "groszowa" sprawa w porównaniu choćby do kosztów napinacza. Ja swój kupowałem przeszło rok temu kosztował minie niecałe 20 zł - producenta nie pomnę ale w pierwszym lepszym sklepie po długości i ilości klinów (1045 mm i 6 klinów) bez problemu dobrałem to, co mnie interesowało. Działa do dziś i nawet nie raczy jęknąć a oryginał BOSCHA to koszt około 50 zł brutto a to chyba nie majątek

    A tutaj dowód, że się da - http://www.allegro.pl/item603725386_...l_6pk1045.html - co prawda nie "kilkanaście", ale nie też nie "kilkadziesiąt", oferta od firmy i wydaje się być "markowa" więc tylko brać. Czasy załatwiania już dawno się skończyły

    P.S. To nie jest moja aukcja
    Ostatnio edytowane przez aquarius01 ; 14-04-2009 o 14:38
    Pozdrawiam
    Zbyszek
    Lancia Phedra 2.2 JTD 2003 była AR 145 1.6 TS 1997

  8. #18
    ViP Romeo Avatar williamdrake
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    Erlensee (de)
    Auto
    AR 145 2.0 TS QV, Peugeot 207 1.4 Vti
    Postów
    942

    Domyślnie

    Hmm, ja potrzebuję np. 7PK1953.
    W tym przypadku cena będzie conajmniej dwukrotnie wyższa...

    Ik@r 1111
    AR 33 1.7 IE 2000-2008 r.
    AR 145 2.0 16V TS 2008-...


  9. #19
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar aquarius01
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Lancia Phedra 2.2 JTD 2003
    Postów
    614

    Domyślnie

    Cytat Napisał williamdrake Zobacz post
    Hmm, ja potrzebuję np. 7PK1953.
    W tym przypadku cena będzie conajmniej dwukrotnie wyższa...
    Ja patrzę niestety ze swojej perspektywy Jednak jestem zdania, że kto szuka tan znajdzie. To tylko kwestia czasu
    Pozdrawiam
    Zbyszek
    Lancia Phedra 2.2 JTD 2003 była AR 145 1.6 TS 1997

  10. #20
    Pingwin
    Gość

    Domyślnie

    a mi ćwierka ale delikatnie, rzadko ale słyszalnie, jakby dzwoniły dzwoneczki albo ćwierki własnie, w okolicy kierownicy. Co to moze byc? NIE z komory silnika.

Podobne wątki

  1. Odpowiedzi: 17
    Ostatni post / autor: 02-07-2015, 05:39
  2. Ćwierkanie spod maski, z lewej strony - JTD 8v
    Utworzone przez gheck w dziale 156
    Odpowiedzi: 31
    Ostatni post / autor: 26-11-2013, 22:11
  3. Odpowiedzi: 27
    Ostatni post / autor: 05-06-2013, 17:22
  4. Ćwierkanie z paska napędu akcesoriów
    Utworzone przez Andrzej_ w dziale 166
    Odpowiedzi: 22
    Ostatni post / autor: 07-06-2012, 11:01
  5. Dziwne odgłosy z dmuchawy, ale nie ćwierkanie.
    Utworzone przez yatsek w dziale 156
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 10-02-2010, 12:21

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory