Strona 2 z 8 PierwszyPierwszy 12345678 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 75

Temat: Wymiana tulei wahacza tył

  1. #11
    Użytkownik Romeo Avatar sneijder
    Dołączył
    06 2013
    Mieszka w
    Lubuskie -Jasień/Żary
    Auto
    AR 166 FL, 3.0V6 sportronic-LPG, AR 159 1.9 JTDm 16v 180KM , Była-AR 166, 2.4 JTD 175KM, 2004r
    Postów
    443

    Domyślnie

    Ja u siebie wyciagalem cale zwrotnice(z czujnikiem abs bo balem sie go wybijać...)zawiozlem do kumpla który mi nabil nowe, a przy okazji ze byly zdemontowane to wyczyscilem je dokladnie i odmalowalem na czarno...tak po prostu dla siebie. Przy okazji malowalem tez oslone tarczy

  2. #12
    Użytkownik Ogier
    Dołączył
    06 2011
    Mieszka w
    Piekary Śląskie
    Auto
    166 2,4 jtd 2000r. 166 2,4jtd 1998r.
    Postów
    182

    Domyślnie

    Do wymiany tulejek zwrotnicy polecam użycie ściągacza dedykowanego do mercedesów, jest to dokładnie ta sama tuleja. Ja mam firmy mark-moto, jest tego pełno na allegro. Jego ogromną zaletą jest to, że wtedy nie musimy demontować zwrotnicy, wszystko robimy na samochodzie, wystarczy zdjąć tarcze hamulcową z zaciskiem i odkręcić dolny wahacz.

  3. #13
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    11 2009
    Mieszka w
    Rybnik
    Auto
    Alfa 166 2.5V6 była; Alfa Gtv 2.0 TS 2001
    Postów
    1,035

    Domyślnie

    Cytat Napisał Dominik2 Zobacz post
    Do wymiany tulejek zwrotnicy polecam użycie ściągacza dedykowanego do mercedesów, jest to dokładnie ta sama tuleja. Ja mam firmy mark-moto, jest tego pełno na allegro. Jego ogromną zaletą jest to, że wtedy nie musimy demontować zwrotnicy, wszystko robimy na samochodzie, wystarczy zdjąć tarcze hamulcową z zaciskiem i odkręcić dolny wahacz.
    Potwierdzam, używam ściągacza dedykowanego do mercedesa zarówno w 166 i Gtv, wyciśnięcie i wprasowanie nowej tulei zajmuje 20 min.

  4. #14
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,639

    Domyślnie

    Muszę się zastanowić nad takim ściągaczem. A do pozostałych tulejek też się nada? A tak w ogóle jest sens robić tylko tuleję zwrotnicy? Nie lepiej od razu wszystkie na wahaczu?

  5. #15
    Użytkownik Pasjonat Avatar Masa625
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Wielkopolska
    Auto
    166 2,4 JTD `99
    Postów
    3,517

    Domyślnie

    Ja tam robiłem tylko jedną Jak mam sprawne tuleje oryginalne w wahaczu to wole na nich jezdzić zamiast wsadzac jakies ted-gumy ktore jak koledzy pisali sa do bani jezeli chodzi o trwałosc... Chyba ze juz ktos tam grzebal i wiesz ze sa tak jakies nieoryginalne...
    [C

  6. #16
    Administrator Quadrifoglio Verde Avatar Piotriix
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    PL
    Auto
    Alfa psuje się w dniu zakupu i ten stan trwa aż do dnia sprzedaży.
    Postów
    7,529

    Domyślnie

    Cytat Napisał marek230482 Zobacz post
    Muszę się zastanowić nad takim ściągaczem.
    Marek szkoda kasy na prasie zrobisz to szybciej
    Kto chce szuka sposobu,
    kto nie chce szuka powodu.
    155 V6 LPG-163 KM-była
    156 V6 LPG-190 KM-była
    147 2.0TS 150 KM Selespeed LPG.-była
    166 2.0 V6 TB -215 KM- LPG-była
    Giulietta 1.4 TB -207KM -LPG -jest

    Lancia Delta 1.8 TBI 283KM -jest

  7. #17
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,639

    Domyślnie

    Patrzę na ten ściągacz i w zasadzie to sam sobie takie zrobię to zwykła śruba, wytoczę tylko tulejki.
    Dobra, to mi rzuca dupą i obstawiam że to właśnie przez tą tuleję w zwrotnicy. A jak sprawdzić te pozostałe? Lepiej na jakiś szarpakach czy łomikiem na podniesionym aucie? Biję się z myślami czy od razu wszystkie wymieniać czy tylko te ze zwrotnicy.....

  8. #18
    Użytkownik Romeo Avatar gonzo
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Siemianowice Śląskie
    Auto
    Fiat Tipo SW 1.4 T-jet
    Postów
    2,004

    Domyślnie

    Mam ten sam problem. Dupą nie rzuca, przynajmnmiej nie zauważyłem, ale negatyw jest minimalny. Byłem na dwóch stacjach. Na jednej koleś mówił, że tuleje do wymiany, a na drugiej, że wszystko ok
    Najlepiej chyba rozebrać i sprawdzić. Ewentualnie ktoś mówił, żeby podnieść auto i wtedy szarpać kołem.
    Jeśli się okaże, że tylko tuleje w zwrotnicy mam do wymiany to małe piwo. Jeśli wyjdą też wahacze to wysyłam do regum'a. Podobno solidnie robią.
    Jest Fiat Tipo SW Lounge 1.4 t-jet
    Była 166 FL 2.4 JTD R5 10v Black Metallescente
    Była 145 1.4 TS Edizione Sportiva

  9. #19
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar rafal0717
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Nieporęt
    Auto
    Alfa Romeo 166 2.4jtd 136KM 99r, 166 3.0 V6 FL
    Postów
    630

    Domyślnie

    Z tyłu najlepiej wyjąć wahacz bo na skręconym nie zawsze widać że jest luz szczególnie na tej tulei na krótkim ramieniu.
    Była ALFA ROMEO 166 2,4jtd
    Jest ALFA ROMEO 166 3,0V6 FL http://www.forum.alfaholicy.org/nasz...rafal0717.html

  10. #20
    Użytkownik Ogier
    Dołączył
    06 2011
    Mieszka w
    Piekary Śląskie
    Auto
    166 2,4 jtd 2000r. 166 2,4jtd 1998r.
    Postów
    182

    Domyślnie

    Cytat Napisał marek230482 Zobacz post
    Muszę się zastanowić nad takim ściągaczem. A do pozostałych tulejek też się nada? A tak w ogóle jest sens robić tylko tuleję zwrotnicy? Nie lepiej od razu wszystkie na wahaczu?
    Możesz go wykorzystać do wprasowania pozostałych, oczywiście dopasowując inne średnice tulei, ale jest to bardzo mozolne i raczej po tym zabiegu ściągacz będzie do wyrzucenia. Generalnie jest to idealne rozwiązanie do tej jednej tulei zwrotnicy.



    Cytat Napisał Masa625 Zobacz post
    Jak mam sprawne tuleje oryginalne w wahaczu to wole na nich jezdzić zamiast wsadzac jakies ted-gumy ktore jak koledzy pisali sa do bani jezeli chodzi o trwałosc
    Absolutnie się z tym nie zgadzam, akurat Tedgumy do dolnego wahacza w 166 są rewelacyjnej jakości. Oryginalne po tylu latach mają na 100% wykruszoną gumę.

    Cytat Napisał piotriix Zobacz post
    Marek szkoda kasy na prasie zrobisz to szybciej
    Właśnie o to chodzi żeby nie trzeba było robić tego na prasie! Bez upierdliwego, czasochłonnego i ryzykownego wyciągania zwrotnicy.
    Ostatnio edytowane przez Dominik2 ; 13-02-2015 o 17:23

Podobne wątki

  1. Wymiana tulei wahacza przedniego dolnego.
    Utworzone przez grabsoon w dziale 147
    Odpowiedzi: 23
    Ostatni post / autor: 09-10-2015, 21:49
  2. Wymiana wahacza górnego a wymiana samych tulei .
    Utworzone przez maxiking w dziale 156
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 20-05-2014, 23:36
  3. Wymiana tulei wahacza.
    Utworzone przez wojtas_aw w dziale 147
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 24-05-2012, 07:48
  4. [155] Dziwne zachowanie po wymianie tulei wahacza.
    Utworzone przez Vinc w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 19
    Ostatni post / autor: 29-04-2011, 12:11

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory