Strona 23 z 88 PierwszyPierwszy ... 13141516171819202122232425262728293031323373 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 221 do 230 z 879

Temat: łożyska / skrzynia m32

  1. #221
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    01 2011
    Mieszka w
    Gdynia
    Auto
    156 2.5 V6 190HP 1999, 159 1.9jtdM 150KM 2006
    Postów
    1,317

    Domyślnie

    To daj namiar na łożyska - wielu pewnie skorzysta.

  2. #222
    Użytkownik Świeżak Avatar kacperr
    Dołączył
    07 2014
    Mieszka w
    łódzkie
    Auto
    Jest: 159 2.0JTDm Ti / Była: Vectra GTS 1.9CDTI / Była Vectra B 2.0DTI
    Postów
    182

    Domyślnie

    Może ktoś ma wymiary tych łożysk? Może nie są to takie kosmiczne łożyska jak ceny co poniektórzy tu podają?

  3. #223
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie! Avatar Kempes
    Dołączył
    11 2011
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    159 SW, 1.9 JTDm 8v
    Postów
    24

    Domyślnie

    Po remoncie swojej skrzyni zrobiłem zbieżność a nawet geometrie, bo takie wytyczne dostałem.

  4. #224
    Użytkownik Romeo Avatar marcingoleniow
    Dołączył
    10 2010
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.9 jtdm 150 km
    Postów
    1,188

    Domyślnie

    Cytat Napisał Wolfer Zobacz post
    Łożyska zakupiłem sam, a stare dostałem do wglądu, także wymienione zostały wszystkie. Uszkodzone było tylko 1 łożysko na wałku 1/2/5/6 to małe. (bardzo duże wżery na bieżni) O zbieżność pytałem bo przy hamowaniu lekko tłucze kierownicą (przed naprawą tego nie było)
    Jak coś tłucze przy hamowaniu to raczej nie zbieżność ale coś masz albo źle skręcone albo niedokręcone. Posprawdzaj czy masz koła przednie dokręcone na początek. Może coś z tarczami hamulcowymi. Sprawdź to koniecznie.

  5. #225
    Użytkownik Rowerzysta Avatar AlfaLorenzo
    Dołączył
    09 2012
    Mieszka w
    Toruń
    Auto
    Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA 170km, poprzednio Alfa159, 2.2 JTS
    Postów
    310

    Domyślnie

    Panowie, obecnie jestem po:
    - remoncie skrzyni (wymianie 6 łożysk),
    - wstawieniu nowego dyferencjału (plus dwa łożyska),
    - wymianie całej lewej półosi na nową (oryginalną),
    - wymianie dwóch dolnych poduszek
    A stuk podczas wciśnięcia sprzęgła podczas jazdy pozostał… czy ktoś się z tym uporał ?
    Pytam, bo już sam nie wiem, czy to problem jest w samej skrzyni (luzy na wałku?), czy to problem ze sprzęgłem (żadnego ślizgania, telepania, dźwięków podczas rozruchu i gaszenia silnika nie ma), czy na samym dyfrze – ale on jest nowy a tam nie prawa być luzu i konieczności regulacji podkładkami.

  6. #226
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    11 2014
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Będzie VW :(
    Postów
    76

    Domyślnie

    Cytat Napisał AlfaLorenzo Zobacz post
    Panowie, obecnie jestem po:
    - remoncie skrzyni (wymianie 6 łożysk),
    - wstawieniu nowego dyferencjału (plus dwa łożyska),
    - wymianie całej lewej półosi na nową (oryginalną),
    - wymianie dwóch dolnych poduszek
    A stuk podczas wciśnięcia sprzęgła podczas jazdy pozostał… czy ktoś się z tym uporał ?
    Pytam, bo już sam nie wiem, czy to problem jest w samej skrzyni (luzy na wałku?), czy to problem ze sprzęgłem (żadnego ślizgania, telepania, dźwięków podczas rozruchu i gaszenia silnika nie ma), czy na samym dyfrze – ale on jest nowy a tam nie prawa być luzu i konieczności regulacji podkładkami.
    Jak już zdjeli skrzynię to nie zaglądali do sprzęgła? Ja bym zajrzał jak wygląda łożysko oporowe sprzęgła.

  7. #227
    Użytkownik Rowerzysta Avatar AlfaLorenzo
    Dołączył
    09 2012
    Mieszka w
    Toruń
    Auto
    Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA 170km, poprzednio Alfa159, 2.2 JTS
    Postów
    310

    Domyślnie

    Cytat Napisał mcq Zobacz post
    Jak już zdjeli skrzynię to nie zaglądali do sprzęgła? Ja bym zajrzał jak wygląda łożysko oporowe sprzęgła.
    Dodam, że na postoju żadnych dźwięków nie ma, żadnego postukiwania/chrobotania.
    Pojawia się tylko podczas ruszania/cofania i podczas jazdy kiedy załączamy i rozłączamy napęd.
    Jazda na dowolnym biegu -> wciśnięcie sprzęgła - puk, 1 -> ruszanie - puk, wsteczny -> ruszanie - puk.
    Ostatnio edytowane przez AlfaLorenzo ; 16-02-2015 o 14:24

  8. #228
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    02 2009
    Mieszka w
    Kąty Wrocławskie.
    Auto
    159,1,9Jtdm 200KM, Giulia 2018 - 280KM, Stelvio 2021- 280KM
    Postów
    1,571

    Domyślnie

    Cytat Napisał mcq Zobacz post
    Jak już zdjeli skrzynię to nie zaglądali do sprzęgła? Ja bym zajrzał jak wygląda łożysko oporowe sprzęgła.
    Łożysko oporowe jest zintegrowane z hydraulicznym wyprzęgnikiem, jego awaria na pewno nie powoduje stuków przy wyprzęganiu. Jak dwumas jest o.k,półosie bez luzów, mech. róznicowy wymieniony, to stuk raczej mimo wszystko powoduje skrzynia.

  9. #229
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    01 2015
    Auto
    Nie Alfa - Astra H GTC
    Postów
    4

    Domyślnie

    Przy ostatniej jeździe na trasie dokładnie przyglądałem się pracy skrzyni biegów i sprawa przedstawia się następująco:
    Bieg 1 - wszystko ok, lewarek sztywny
    Bieg 2 - ruch jak na załączonym na poprzedniej stronie filmie (puszczenie sprzęgła po wrzuceniu biegu - ruch, później sztywno)
    Bieg 3 - niewidoczne, ale wyczuwalne pod ręką sporadyczne przesunięcia rzędu, bo ja wiem, 1mm. Przy mocnym przyspieszeniu i (bardziej wyczuwalne) podczas początkowego hamowania silnikiem z wysokich obrotów
    Bieg 4 - identycznie jak bieg 2
    Bieg 5 - wszystko ok, lewarek sztywny
    Bieg 6 - jak biegi 2 i 4

    Podpierając się cytatem:
    Cytat Napisał Randall Zobacz post
    Czytając angielskojęzyczne fora spotkałem się z przypadkiem, gdzie dokładnie takie objawy, czyli po wrzuceniu biegu i puszczeniu sprzęgła drążek przesuwa się trochę w stronę luzu tylko raz i już tam zostaje na stałe, nie rusza sie ponownie przy dodawaniu i odejmowaniu gazu, były spowodowane padniętymi poduszkami. Z tym, że tam działo się to na biegach dolnych, tj. 2,4,6.


    Chyba czas najwyższy na sprawdzenie poduszek. Zajmę się tym przy wymianie oleju w skrzyni biegów, której to nie dokonałem przy wymianie sprzęgła i dwumasy w styczniu.

    Aha, szumu/wycia albo nie mogę wyłapać przez hałas przy wyższych prędkościach w kabinie, albo najzwyczajniej w świecie go nie ma.

  10. #230
    Użytkownik Alfa i Omega
    Dołączył
    11 2010
    Auto
    może GT
    Postów
    392

    Domyślnie

    panowie wiecie może jak sprawdzić czy do 2.2 jts będzie pasować skrzynia od 1.9 jts ?
    pytam się ponieważ skrzynie od 1.9 są tańsze na allegro i na dodatek nie pamiętam żeby ktoś miał kłopot z nimi na forum
    a przypadków kłopotów ze skrzynią w 2.2 trochę było
    z tego co pamiętam mechanizm różnicowy, poduszki, dwumas mają takie same numery, tylko półosie mają inne ale może mają mniejszą średnice czy coś

Podobne wątki

  1. Na 100% nie łożyska
    Utworzone przez stokrotka147 w dziale 147
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 08-09-2015, 06:17
  2. [159] Skrzynia biegów M32- inaczej czyli nie łożyska tym razem
    Utworzone przez Mawik w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post / autor: 26-05-2015, 19:09
  3. [75] łożyska kół
    Utworzone przez jacho w dziale Kupię części
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 28-01-2015, 15:52
  4. [146] Skrzynia biegów boxer, piszczące łożyska, nadchodzi koniec?
    Utworzone przez tomek146 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 18-02-2012, 11:22
  5. 156-ka; łożyska?
    Utworzone przez jacek80 w dziale 156
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 01-12-2010, 07:01

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory