Strona 61 z 89 PierwszyPierwszy ... 11515253545556575859606162636465666768697071 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 601 do 610 z 885

Temat: Analiza logów 1.9 JTD 16V

  1. #601
    Użytkownik Rowerzysta Avatar dragon910
    Dołączył
    07 2013
    Mieszka w
    Mazowieckie
    Auto
    AR 156 2.4 JTD 150 KM grigio metallico
    Postów
    76

    Domyślnie

    Witam. Czy mógłbyś ktoś zerknąć na moje logi? Błąd P0235, który pojawia się na chwilę (choć nie zawsze) i znika, nie odejmuje mocy kiedy trzyma się wciśnięty pedał. Jak puszczę wtedy moc traci i wraca dopiero po paru sekundach. Mam też wrażenie, że alfa jest słaba powyżej pewnych prędkości, bądź też obrotów na wyższych biegach. Do 100 km/h rozpędza się bardzo dobrze. Do tej pory czyściłem overboost-a i czujnik ciśnienia doładowania, wymieniłem wężyki, wymieniłem też niedawno przepływkę, ponieważ stara zdechła. EGR mam zaślepiony. Silnik 2.4. Logi robione na 4 biegu. Pozdrawiam.

    Logi.rar
    Ostatnio edytowane przez dragon910 ; 25-09-2014 o 12:17

  2. #602
    Użytkownik Fachowiec Avatar maly_777
    Dołączył
    08 2009
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR 156 FL SW 1.9 16V
    Postów
    2,521

    Domyślnie

    Jak dla mnie to geometria się zacina lub sam zaworek. Ew. problem z połączeniem samego czujnika doładowania (wiązka do sprawdzenia lub czujnik do podmienienia).
    Widać tą sytuację w log1. Jakbyś wtedy zaznaczył jeszcze zmierząną masę powietrza (egr możesz pominąć) to celniej można to określić.

    KODOWANIE KLUCZY (Giulia Stelvio 159 inne)
    Konwersje USA->EU
    UPDATE MAP DO NAJNOWSZYCH 2023 (1,2,3 generacja), również z rynków USA
    KODOWANIE (używanych) RADARÓW ACC/DASM, BLISSów, zmiana radia i aktywacja AA/CP offline

  3. #603
    Użytkownik Rowerzysta Avatar dragon910
    Dołączył
    07 2013
    Mieszka w
    Mazowieckie
    Auto
    AR 156 2.4 JTD 150 KM grigio metallico
    Postów
    76

    Domyślnie

    Dzięki za analizę logów. W momencie przeładowania masa powietrza też idzie mocno w górę podążając za przeładowaniem. Podczas robienia logów komunikat MCSF wyskoczył tylko przy pierwszej próbie w pliku logi1. Przy pozostałych go nie było. Były natomiast sekundowe szarpnięcia (bodajże dwa w krótkim odstępie czasu) jakby na chwilę odjeło moc, ale trwa to dosłownie ułamek sekundy i później już tego nie ma aż do końca przyśpieszania, choć mam wrażenie, że auto w wyższym zakresie obrotów nie rozpędza się tak, jak powinien rozpędzać się silnik o pojemności 2.4 ze 150-ma końmi mocy. Mam jeszcze pytanie odnośnie przepływki, czy jej praca jest ok? Czy nie mierzy za mało? Oczekiwana masa wynosi 1200, a ona mierzy w okolicach 1000.

  4. #604
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    01 2014
    Mieszka w
    Chojnice
    Auto
    159 i 75
    Postów
    881

    Domyślnie

    Masz przeladowanie przeciez. Szarpniecie czujesz jak overbust przymyka geometrie po przeladowaniu. U mnie tez tak bylo. Czysciles geometrie? Ja czyscilem i jak zalozylem oryginalna gruche to przeladowywalo dalej. Nie duzo ale jednak. Pomogla wkoncu wymiana gruchy na nowa i jej odpowiednia regulacja. Regulacja czyli - przestawianie sztangi - "wydluzanie" jej i robienie logow. Obserwacja co sie zmienia. Do tego nowy overbust, nowe wezyki podcisnienia i zalozone na wszystkie wezyki opaski zaciskowe.

  5. #605
    Użytkownik Rowerzysta Avatar soris
    Dołączył
    05 2012
    Mieszka w
    Bydgoszcz
    Auto
    Alfa Romeo GT 1.9 JTD 16V
    Postów
    67

    Domyślnie

    Proszę o analizę przepływu powietrza. Auto raczej nie jedzie jakby powinno. Zastanawiam się nad przepływką ale proszę o pomoc fachowców.
    Attached Files Attached Files

  6. #606
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    04 2013
    Auto
    Bravo II 1.6 120KM
    Postów
    24

    Domyślnie

    Mam pytanie i zarazem problem, w moim silniku (1.6 mjet 120@150) na wiosnę 2014r został osunięty dpf, egr + zaślepka oraz chip. Do połowy stycznia absolutnie nic się nie działo wszystko było ok. Ostatnio wyświetlił się check engine i wywalił P0488 i P0490, obroty przy ruszeniu spadły do 2000 po ponownym uruchomieniu wszystko wróciło do normy i błąd skasowałem w MES. Dziś rano problem powrócił zrobiłem logi działania zaworu egr i mam pytanie jak powinien logować się zawór EGR który jest usunięty z mapy silnika.

    P0488 – Pozycja zaworu EGR 2 razy wyskoczył przy temperaturze +/-51 stopnie Celsjusza
    P0490 – Sterowanie zaworem EGR

    Poniżej zamieszczam logi jeśli ktoś mógł by zerknąć czy zawór nie zwariował i nie uaktywnił się jakoś. W grudniu wymieniałem przepływomierz na ori bosha

    hmm coś obroty silnika sie nie zalogowały ;/
    Attached Files Attached Files
    Ostatnio edytowane przez chelchow ; 06-02-2015 o 13:32 Powód: bład obr

  7. #607
    Użytkownik Embrion Avatar Tomu80
    Dołączył
    08 2014
    Mieszka w
    śląskie
    Auto
    Alfa Romeo 147 1.9 JTD 16V
    Postów
    3

    Domyślnie

    Witam! Proszę o analizę logów. Alfa 147 1.9 JTD 16V 140 KM, 2004 r.

    Samochód czasami przy przyspieszaniu w okolicach 1500-1800 obr dostaje pojedynczego "czknięcia" i na ułamek sekundy traci moc. Turbo jest podobno nowe/regenerowane (zapewnienie poprzedniego właściciela). Gumowa rura IC -> Turbo jest od góry zapocona olejem w miejscu podłączenia odmy (nieszczelność i lewe powietrze ??). EGR niezaślepiony. Z wykresów wynika,że turbo trochę przeładowuje. Co może być przyczyną tej czkawki i przeładowania turbo?

    1. Zawór Overboost + doładowanie
    http://przeklej.org/file/HLX9Ph/Zawor.Overboost.csv


    2. Masy powietrza
    http://przeklej.org/file/x6XD5o/Masa.powietrza.csv


    3. Zawór EGR
    http://przeklej.org/file/lnX4OZ/Otwarcie.EGR.csv


    Z góry dziękuję za rady i pomoc! :-)

  8. #608
    Użytkownik Fachowiec Avatar maly_777
    Dołączył
    08 2009
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR 156 FL SW 1.9 16V
    Postów
    2,521

    Domyślnie

    Kiepskie te logi.
    Z kilku fragmentów można wnioskować że EGR się zacina - i z opisu też.

    Masz tam przycisk eksport.
    Logi powinny być długie. Na biegu 4 od 1500obr do 4000 z gazem w podłodze.

    KODOWANIE KLUCZY (Giulia Stelvio 159 inne)
    Konwersje USA->EU
    UPDATE MAP DO NAJNOWSZYCH 2023 (1,2,3 generacja), również z rynków USA
    KODOWANIE (używanych) RADARÓW ACC/DASM, BLISSów, zmiana radia i aktywacja AA/CP offline

  9. #609
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar pawciu87
    Dołączył
    12 2008
    Mieszka w
    Wieluń
    Auto
    BMW F31 318d
    Postów
    958

    Domyślnie

    jeśli chodzi o czkawkę podczas przyspieszania to miałem to samo - egr się przycinał

  10. #610
    Użytkownik Embrion Avatar Tomu80
    Dołączył
    08 2014
    Mieszka w
    śląskie
    Auto
    Alfa Romeo 147 1.9 JTD 16V
    Postów
    3

    Domyślnie

    Dzięki za odpowiedzi! :-) Spróbuję zgrać dłuższe logi wg waszych wskazówek - miałem padniętą batrerie w laptopie.

    Co do EGR, to kupię częściową zaślepkę i go zaślepię.

    Czy zaolejona od góry w okolicy wejścia odmy rura IC -> Turbo - o ta (przykładowe zdjęcie z allegro):

    może świadczyć o nieszczelności dolotu w tym miejscu i również przyczyniać się do takiej czkawki w okolicach 1500 obr/min?

Podobne wątki

  1. [159] Analiza logów 1.9 JTDm 16v - ciśnienie doładowania
    Utworzone przez riwo w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 20-05-2014, 14:40
  2. Logi 2.4 JTD analiza
    Utworzone przez iwok w dziale 166
    Odpowiedzi: 37
    Ostatni post / autor: 09-12-2013, 16:30
  3. Analiza logów 1.9 JTD 16V
    Utworzone przez Remi84 w dziale 156
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 22-09-2013, 10:05
  4. analiza logów 1,9 JTDm 16V
    Utworzone przez kajzer w dziale 147
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 15-08-2013, 16:23
  5. [145] 145 1.9 JTD - analiza wykresów FES
    Utworzone przez fokus145 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 07-01-2012, 11:03

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory