Strona 3 z 7 PierwszyPierwszy 1234567 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 21 do 30 z 61

Temat: Alfa bierze olej. Po 5tysiącach jest minimum.

  1. #21
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar ernest159
    Dołączył
    07 2011
    Mieszka w
    Biała Podlaska
    Auto
    były 156 FL 1.9 JTD, 159 1.9 JTDm ,159 2.4 JTDm,159 2.4 210 Ti
    Postów
    505

    Domyślnie

    Jak tak pisze w instrukcji to zwracam honor
    Ale jak miałem DPFa, to wypalał się nawet w mieście przy większych obrotach, a czasami pod garażem obrotami go traktowałem

  2. #22
    Użytkownik Znawca Avatar Pucek-159
    Dołączył
    07 2013
    Mieszka w
    Białobrzegi/WBR
    Auto
    Giulietta QV
    Postów
    1,320

    Domyślnie

    Dokładnie , DPF można wypalić na postoju.
    2013-2019 - 06' AR 159 1.9 JTDm 8v - Grigio Titanio
    2019-2020 - 08' Fiat Nuova Bravo 1.9 JTDm 16v - Rosso Maranello
    2020-2022 - 11' AR Giulietta Sportiva 2.0 JTDm powered by @sdero - Rosso 8C Competizione
    2022- ... - 10' AR Giulietta Quadrifoglio Verde 1.75 TBI - Rosso 8C Competizione

  3. #23
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Butch
    Dołączył
    09 2014
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    AR 159 SW 1.75 tbi, AR MiTo 1.4 TB 155 KM
    Postów
    738

    Domyślnie

    Cytat Napisał paweltbu Zobacz post
    bo wtryski podają większą dawke paliwa co skutkuje podbiciem obrotów, nie sprawdzisz bo dpf wywaliłeś ale nie wypalisz jadąć na 2 biegu na czerwonych obrotach jeśli nie będzie min 80km/h do tego musi być jeszcze min 75stopni silnika. a to co pisze jest nawet w instrukcji obsługi
    w instrukcji jest tylko mowa o 60km/h i 2000obr./min.

  4. #24
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    Cytat Napisał paweltbu Zobacz post
    do rozpoczęcia procesu potrzeba min 80km/h i min 2000obr/min
    Obroty - mogę się zgodzić. Ale ostatnio zaczął mi się wypalać podczas jazdy po mieście i na pewno 80 km/h godz nie miałem. Może coś w okolicach 60 km/h na 3. biegu.

    Chodziło mi wcześniej o to, że niespalone paliwo spływa po ściankach cylindrów do miski nie tylko podczas wypalania DPF-a na postoju, a w czasie całego procesu wypalania. Dlatego ilość ON w oleju silnikowym, zatem ilość płynów w całym silniku, będzie się zwiększać. Następnie do czasu kolejnego wypalania filtra paliwo będzie powoli odparowywać z oleju silnikowego. Oczywiście jak napisałeś wcześniej - częste wypalania będą skutkowały nadmiernym rozcieńczeniem oleju silnikowego (ON nie nadąży odparowywać), co jest dla żywotności silnika dużym zagrożeniem. Ale nigdy proces wypalania filtra cząstek stałych nie będzie powodował ubytku oleju silnikowego w zdrowym silniku.
    Ostatnio edytowane przez magil ; 14-02-2015 o 12:35
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  5. #25
    Użytkownik Pasjonat Avatar jahu
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Giulia Veloce Q4, GT 1300 Junior (1.75)
    Postów
    3,428

    Domyślnie

    Cytat Napisał ernest159 Zobacz post
    Jak tak pisze w instrukcji to zwracam honor
    Ale jak miałem DPFa, to wypalał się nawet w mieście przy większych obrotach, a czasami pod garażem obrotami go traktowałem
    Instrukcja jedno, a rzeczywistość drugie.

    Auto wypala filtr na postoju jeśli zdecyduje o tym ECU. Podobnie z temperaturą. Teoretycznie do wypalania potrzebna jest odpowiednia temperatura silnika. W praktyce nie jednemu wypalał się filtr kilka minut po odpaleniu zimnego auta. Wypalanie na postoju czasem nawet widać – biały dym z rury wydechowej. O podobnie jak tutaj w drugiej części filmu: https://www.youtube.com/watch?v=yymHZXMMtzM

    Generalnie ECU szuka optymalnych warunków do wypalania filtra, stara się rozpocząć ten proces np. podczas jazdy na autostradzie (obroty + prędkość), ale jeśli przez dłuższy czas nie znajdą się optymalne warunki to wypalanie zainicjuje się w mniej optymalnych warunkach (np. w korku w mieście albo na zimnym silniku). Ważniejsze dla ECU jest wykonać wypalenie filtra niż oszczędzać silnik. Kończy się to niestety tym, że silniki nie są już tak trwałe jak w czasach aut bez filtra cząstek stałych.
    Ostatnio edytowane przez jahu ; 16-02-2015 o 10:17

  6. #26
    Użytkownik Znawca Avatar szewi
    Dołączył
    07 2011
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Alfa
    Postów
    1,084

    Domyślnie

    Mozesz zrobic test na obecnosc spalin w plynie chlodniczym, warto dokladnie obejrzec auto pod katem wyciekow (wszystkie uszczelki, walu, pod glowiczka itp najlepiej auto na kanal i zdjac oslone podsilnikowa).
    Sprawdzic czy pod korkiem wlewu oleju nie osadza sie substancja przypominajaca maslo.

    Na zimnym silniku po nocy mozesz delikatie odkrecic korek zbiornika wyrownawczego i zobacz jakie jest cisnienie w ukladzie chlodzenia (jak jest cos z glowica, to cisnienie bedzie duze i nawet na zimnym silniku plyn moze podskoczyc, generalnie powinno lekko tylko "syknac" plyn nie powinien podskoczyc).

    Generalnie auto niech obejrzy doswiadczony mechanik, ktory nie powinien miec problemu ze zdiagnozowaniem auta.
    Czesto przy poczatkowych problemach z glwica delikatnie moze ubywac plynu a olej nie zwieksza sie tylko calosc idzie w wydech (przy okazji DPF tez trzeba sprawdzic). Jak np glwica pekla czy cos z uszczelka to moga byc probelmy z odpalaniem na skutek gorszej kompresji.

    Te auta nie biora oleju wiec ubywanie oleju to kolejny b niepokojacy objaw, ktorego nie nalezy bagatelizowac.
    Sprawdzaj olej bagnetem.

    Plynu chlodniczego moze tez ubyc jak np byl wymieniany temrostat czy pompa wodna wtedy uklad po przejechaniu kilku km sie odpowietrzy i zasysa troche plynu. Gorzej jak to nie jest zjawisko jednorazowe.

    Oddaj ja do mechnika.
    Ostatnio edytowane przez szewi ; 16-02-2015 o 11:12

  7. #27
    Użytkownik Rowerzysta Avatar seba_css
    Dołączył
    12 2011
    Mieszka w
    w drodze
    Auto
    Giulia Veloce Q4 MY20
    Postów
    346

    Domyślnie

    I tak z problemu brania oleju zrobiły się 3 strony o wypalaniu dpf...

  8. #28
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    02 2009
    Mieszka w
    Kąty Wrocławskie.
    Auto
    159,1,9Jtdm 200KM, Giulia 2018 - 280KM, Stelvio 2021- 280KM
    Postów
    1,571

    Domyślnie

    Jeżeli olej ubywa, a wycieków nie widać to również, bardzo prawdopodobną przyczyną może być wcześniejsze przegrzanie silnika. Motor będzie pracował niby normalnie, ale pierścienie w takim przypadku tracą sprężystość i jest problem - picie oleju.W naszych Alfach są różne czujniki, ale tego, który sygnalizował by niski poziom, czy brak płyny chłodzącego w zbiorniczku wyrównawczym niestety nie ma. Gdy silnik złapie zbyt wys. temp. z powodu np. pęknięcia przewodu wodnego, sygnał ostrzegawczy wysyłany jest już chyba za póżno.

  9. #29
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar ernest159
    Dołączył
    07 2011
    Mieszka w
    Biała Podlaska
    Auto
    były 156 FL 1.9 JTD, 159 1.9 JTDm ,159 2.4 JTDm,159 2.4 210 Ti
    Postów
    505

    Domyślnie

    Można by tu kilka stron napisać o tym gdzie może uciekać płyn ( dla mnie pompa wody puszczała a wycieków nie było bo płyn od razu parował), bo tych miejsc jest sporo. Jedź do mechaniora, bo zajeździsz silnik......

  10. #30
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Maciej69
    Dołączył
    12 2012
    Mieszka w
    Kielce
    Auto
    Alfa Romeo 159 SW 1.9 JTDm 08r, Chrysler Crossfire, Lincoln Navigator mk3, Chevy Astro Starcraft
    Postów
    440

    Domyślnie

    Generalnie to zobacz, czy klapki masz na miejscu. Jak urwało to remont się szykuje. Jak nie to możesz mieć jajowate tłoki jak ja (przegrzany blok od lejących wtrysku i palonego oleju z turbiny). Nie widać dymu bo dpf zatrzymuje ,,złe gazy". Diesel do miasta bez świadomości jak go użytkować to zuo.
    "Proste są dla szybkich samochodów, zakręty dla szybkich kierowców"

Podobne wątki

  1. Dla wszystkich którym Alfa 147 bierze olej i dymi na biało :)
    Utworzone przez Arkadiusz321 w dziale 147
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 17-10-2015, 13:07
  2. Alfa Romeo 147 bierze olej oraz dymi na biało
    Utworzone przez kuba15001 w dziale 147
    Odpowiedzi: 35
    Ostatni post / autor: 01-10-2015, 21:09
  3. [159] Alfa 159 JTDm 1.9 problem z kontrolkami i prawdopodobnie bierze olej.
    Utworzone przez TheAnswer w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 23-07-2015, 11:37
  4. [146] Olej - bierze ok. 1 l.
    Utworzone przez czekal86 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 27
    Ostatni post / autor: 29-04-2014, 05:50
  5. Alfa 147 1.9 jtd 115 km bierze olej.
    Utworzone przez lazar w dziale 147
    Odpowiedzi: 18
    Ostatni post / autor: 23-08-2013, 21:44

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory