8V - bez modyfikacji
8V - mam wyłączony EGR
1.9 16V - bez modyfikacji
1.9 16V - usunięte klapki / wyłączony EGR
2.0 16V - bez modyfikacji
2.0 16V - usunięte klapki / wyłączony EGR
2.4 20V - bez modyfikacji
2.4 20V - usunięte klapki / wyłączony EGR
Pomysł dobryale faktycznie mnie chodziło o procentowy udział usuniętych klap versus nieusuniętych egr to inna historia - teraz jak ktoś jak ja zaznaczy modifikację to nie wiadomo ile ma klapy a ile nie.
no właśnie ankieta fajna tylko lepiej jakby każda z tych opcji była osobno
Jest:
- Alfa Romeo 159 1.9 JTD 150 KM 2006 r
Była:
- Alfa Romeo 156 1.9 JTD 115 KM 2003 r
- Alfa Romeo 156 1.9 JTD 115 KM 2001 r
ciekawy pomysl, ale wg mnie usuniecie klapek (wbrew panujacej ostatnio na forum modzie, ze klapy sa winne wszystkim niedomaganiomjest mniej spotykane niz usuniecie DPF, dpf powinien byc w ankiecie.
aktualne mody u mnie:
159 2.4 SW: EGR wylaczony i calkowicie zaslepiony, DPF usuniety w programie i mechanicznie (katalizator zostal), narazie bez chipa (to co mnie powstrzymuje to ograniczona podatnosc skrzyni automatycznej na chipa
Spider 2.4: EGR zaslepiony dlawikiem, DPF usuniety, katalizator pozostal, chip
(stara 159 2.4): jak spider z tymze katalizator wylecial razem z DPF.
w kazdym aucie byl wymieniony kolektor na ori nowy z klapami.
Z moich obserwacji wynika ze usuniecie calkowite EGR zwieksza zuzycie paliwa, pewnie mozna to poprawic / wyrownac programem.
Ostatnio edytowane przez szewi ; 18-02-2015 o 11:54
Usunięcie spalin z dolotu przy aktywnych klapach wirowych może wpłynąć na zwiększenie momentu obrotowego na "dole", stąd może zwiększone spalanie.
Jeszcze raz powtórzę, skupiłem się na elementach posiadających wady fabryczne i na reakcji użytkowników na ich potencjalne usterki. Jedni zaślepiają, drudzy wymieniają
A DPF sam w sobie nie zawiera wady fabrycznej.
Dzięki ankiecie można się zorientować ilu użytkowników 159 zagląda na forum
159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10
Wycięcie EGR nie wpływa na zwiększone spalanie. Jeśli jest niesprawny, to owszem.
Kiedyś ktoś, po usunięciu EGR-a, widząc zwiększona ilość powietrza żądanego podawanego przez ECU do programu diagnostycznego (niektóre ECU), puścił taka famę. Zapewne pomyślał, że jak teraz jest więcej powietrza, to i dawka paliwa musi być większa. Ale już nie pomyślał, że to tylko prezentacja danych (brak odejmowanego ładunku spalin), a mapa ta nie jest wykorzystywana do ustalania dawki.
Co do ankiety, to mało kto jest bez modyfikacji![]()
Chip tuning, EGR off , DPF off, SCR off, Lambda off , modyfikacja dawki startowej oraz inne.
Więcej informacji: www.conmir.pl, lub Fanpage na FACEBOOK
Trochę o korektach - > Motoblog - wpływ korekt pod obciążeniem
Trochę o DPF - > Motoblog - co warto wiedzieć o DPF
W mojej 159
- pdf usunięty
- klapy seria
- egr seria
Przebieg 128 tyś.
Alfa 159
- klapy wywalone
- egr częściowo zaslepiony
- dpf siedzi
Przebieg 158 tyś.
Ostatnio edytowane przez karolpinkii ; 18-02-2015 o 22:16
Alfa 159
- Dpf usunięty
- Klapy usunięte
- Egr seria
Przebieg 288 tyś.