Strona 5 z 8 PierwszyPierwszy 12345678 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 41 do 50 z 73

Temat: Olejożerna Alfa 164 3.0 V6

  1. #41
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar bas2321
    Dołączył
    11 2014
    Auto
    Alfa Romeo 164 3.0 V6 Super
    Postów
    48

    Domyślnie

    Widzę że temat się rozkrecił . Przypuszczam że alfa bierze mi 0,7l/1000 km . No ale nic .. będę obserwował dokładnie dalej samochód .

  2. #42
    Użytkownik Znawca Avatar andrzej1980
    Dołączył
    09 2010
    Mieszka w
    Nałęczów
    Auto
    Alfa 155 1.8
    Postów
    1,211

    Domyślnie

    Cytat Napisał Tytanowy Zobacz post
    Do momentu kiedy auto przy wysokich obrotach nie sadzi niebieskiego dymu, to wszystko jest okej Stawiam, że pewnie większość jechałeś trasami gdzie prędkości dochodzą ponad 150km/h, także szczerze ja tym bym się nie przejmował. Powiedz czy teraz przy takiej normalnej jeździe, coś dolewasz? Przy mojej normalnej jeździe (nie jak emeryt, ale raczej też nie jak szaleniec) i tyle ile jeżdżę rocznie (około 10.000km), to myślę że gdzieś na oko 1 litr może więcej, dolewam od wymiany do wymiany (licząc średnio jeden dalszy wypad nad morze w lato, gdzie wtedy tak naprawdę wypalam cały syf i but praktycznie przy podłodze).
    Teraz bardzo mało używam Alfy , więc jeszcze nie mogę niczego nowego powiedzieć w temacie. Apropo innych marek. Kolega miał E46 M3 i potrafiła mu obtrusiać ponad litr na 1000. Motor padł, jak w każdej M3, kupił 2 motor z przebiegiem 60 tysięcy i brał tak samo. Silniki M są znakomite, ale na forum BMW mówią że oleju nie biorą . Jak jest naprawdę trudno powiedzieć...

  3. #43
    Administrator ds. zlotu Romeo Avatar fr33
    Dołączył
    08 2006
    Mieszka w
    Czestochowa, Poland
    Auto
    164 Super TS
    Postów
    1,618

    Domyślnie

    ja się odnoszę do informacji, że jak silnik bierze litr na tysiąc i puszcza niebieskie dymki to jest źle... i nie mówcie mi, że "Tak ma być." ....

    poniżej zdjęcie pierścienia silnika V6, który wcale tak dużo nie przejechał ...



    jak już pisałem, luksusem jest jak od wymiany do wymiany nie dolewamy, czyli - litr na 10kkm... wiadomo - jak się zmienia biegi na czerwonym polu to weźmie więcej (ale nie litr na tysiąc ... litości!) - gdyby ten tysiąc zrobić na torze wyścigowym - to inna bajka .. przy zużywaniu się silnika pierścienie nie zbierają jak trzeba i proporcjonalnie zużycie oleju wzrasta do litra/1kkm i wtedy zmieniamy pierścienie.. proste i logiczne. Zakładam, że uszczelniacze zaworowe każdy robi częściej bo uszczelka pod głowicą krótszy ma żywot niż pierścień.
    Załączone obrazy Załączone obrazy Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	11.jpg
Wyświetleń:	168
Rozmiar:	37.8 KB
ID:	157550  
    Jurajski Klub Alfa Romeo
    www.jkar.org

    Warsztat samochodów włoskich
    www.flar-ital.pl

    Dorabianie części, elementów itp na zamówienie - kontakt PW

  4. #44
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar pneumat
    Dołączył
    08 2014
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    Były :156 SW 1.9 JTD 16V,GTV 2.0 V6 Turbo,159 2.2 JTS. Jest 159 1.75 TBi Sport Plus
    Postów
    251

    Domyślnie

    Cytat Napisał fr33 Zobacz post
    ja się odnoszę do informacji, że jak silnik bierze litr na tysiąc i puszcza niebieskie dymki to jest źle... i nie mówcie mi, że "Tak ma być." ....

    poniżej zdjęcie pierścienia silnika V6, który wcale tak dużo nie przejechał ...



    jak już pisałem, luksusem jest jak od wymiany do wymiany nie dolewamy, czyli - litr na 10kkm... wiadomo - jak się zmienia biegi na czerwonym polu to weźmie więcej (ale nie litr na tysiąc ... litości!) - gdyby ten tysiąc zrobić na torze wyścigowym - to inna bajka .. przy zużywaniu się silnika pierścienie nie zbierają jak trzeba i proporcjonalnie zużycie oleju wzrasta do litra/1kkm i wtedy zmieniamy pierścienie.. proste i logiczne. Zakładam, że uszczelniacze zaworowe każdy robi częściej bo uszczelka pod głowicą krótszy ma żywot niż pierścień.
    To zdjęcie wyjaśnia dlaczego silnik spala olej. Zużycie może być większe lub mniejsze zależne od konkretnego silnika i jego tzw "urody" ale dymienie to jednoznaczne wskazanie usterki a nie norma.

  5. #45
    Użytkownik Znawca Avatar Tytanowy
    Dołączył
    11 2012
    Mieszka w
    Iława
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.9 8V
    Postów
    1,436

    Domyślnie

    Cytat Napisał pneumat Zobacz post
    ale dymienie to jednoznaczne wskazanie usterki a nie norma.
    Dlatego napisałem, że dopóki samochód w górnych granicach obrotomierza (nie wspominam już o dolnych), dymi na niebiesko to wiadomo że wtedy spalanie oleju nie jest w normie i silnik nadaje się do wymiany pierścieni bądź uszczelniaczy, bo zwyczajnie puszcza za dużo oleju.
    A jak ktoś mi gada, że jego silnik (V6) nie bierze grama oleju od wymiany do wymiany, że jest suchutki i zdrowiutki to go zwyczajnie wyśmiewam, bo zdrowy silnik zwyczajnie musi łyknąć trochę oleju, szczególnie jeżeli jeździmy dynamicznie i nie zamulamy silnika. Myślę, że jeżeli komuś pali ten 1l oleju na 1000km, to albo ktoś jest ślepy i nie widzi niebieskiego dymu przy większych obrotach, albo ma gdzieś wyciek i najlepiej po rozgrzaniu niech poszuka plam pod samochodem.
    Zdrowy silnik musi palić olej, tylko wszystko ma swoje zdrowe granicę... Wystarczy obserwacja.

  6. #46
    Użytkownik Znawca Avatar andrzej1980
    Dołączył
    09 2010
    Mieszka w
    Nałęczów
    Auto
    Alfa 155 1.8
    Postów
    1,211

    Domyślnie

    Tytanowy ma rację, ale kolega bas nie powinien się przejmować za bardzo. Trzeba dolewać i upalać aż auto padnie. Jeżeli chcesz swoją 164 zrobić na laleczkę i tak jak ja swoją V6 trzymać w garażu to co innego

  7. #47
    Użytkownik Znawca Avatar Tytanowy
    Dołączył
    11 2012
    Mieszka w
    Iława
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.9 8V
    Postów
    1,436

    Domyślnie

    Cytat Napisał andrzej1980 Zobacz post
    Trzeba dolewać i upalać aż auto padnie.
    Może nie tak dokładnie aż padnie
    Upalać (przepalać) czasem trzeba, żeby wypalić cały nagar i syf jaki gnieździ się w silniku, to nawet wręcz wskazane dla tego typu motoru i działa pozytywnie a nie negatywnie na silnik. Jeżeli nie będzie robił tego dzień w dzień i przed każdą ostrzejszą jazdą uprzednio rozgrzeje auto, to stanowczo silnik na pewno szybko go nie zawiedzie Zamulona jednostka szybciej padnie niż regularnie, co jakiś czas przegoniona w górnym zakresie obrotów.
    Auto musi jeździć żeby było zdrowe

  8. #48
    Administrator ds. zlotu Romeo Avatar fr33
    Dołączył
    08 2006
    Mieszka w
    Czestochowa, Poland
    Auto
    164 Super TS
    Postów
    1,618

    Domyślnie

    Cytat Napisał Rafał Zobacz post
    .... bzdury opowiada ten co twierdzi ze nic nie bierze - w takiej sytuacji benzyna dostaje sie oleju i go rozrzedza a potem płącz ze panewki siadaja.
    to żeś napisał ... jak silnik dostanie tak w dupę, że paliwo leje się do oleju to już od dawna nie ma silnika i jego właściciel szuka koni w warsztacie. O przedmuchach do skrzyni korbowej nie wspominając.
    Jurajski Klub Alfa Romeo
    www.jkar.org

    Warsztat samochodów włoskich
    www.flar-ital.pl

    Dorabianie części, elementów itp na zamówienie - kontakt PW

  9. #49
    Użytkownik Fachowiec Avatar QBA
    Dołączył
    03 2007
    Mieszka w
    Częstochowa
    Auto
    ALFA 166 SWAP 3.0+Q2 / ALFA 166 2.4 20v FL 180 HP/Jumper 2.8 JTD /Fiat Regata/Alfa 147 JTD 8v
    Postów
    2,633

    Domyślnie

    Zrobiłem w życiu trochę silników i... Posłuże sie przykładem 2.0 TS 16v cf3 bo tych zrobiłem chyba najwiecej, 90% przypadków remontów było wlasnie branie oleju.
    Tolerancja zużycia w silnikach wynosiła według klientów 0.7 do 1.2L.
    Te które brały mniej miały ładne gładzie cylindrów, brak progów mieściły sie w wyznaczonych tolerancjach, raz trafiło sie ze wymieniłem same pierścienie, kilka razy klient dostarczał używane ale dobre trzymające wymiar tłoki, ktore zakładałem na jego odpowiedzialność.
    Reszta silników borące 0.9- 1.2 po rozebraniu były przykładem juz typowo zużytych. Spore progi na gladziah cylindrów widoczne gołym okiem i dobrze wyczuwalne pod palcami, liczne pionowe rysy na płaszczach tłoków i gładziach cylindrów. Przeważnie wychodziły na pierwszy nadwymiar, jeden nie wyszedł, musiałem kupić inny blok bo na drugi nadwiar nie było wtedy nic na stanach magazynowych.
    Z mojego doświadczenia moge powiedzieć tyle jesli silnik przy normalnej jeździe bez ostrego jechania bierze pod litr to należy go przejrzeć.
    To że producent przewiduje nawet litr na tysiąc to jego zabezpieczenie ma wypadek napraw gwarancyjnych... robienie w konia użytkownika samochodu.
    Nasuwa mi sie pytanie... Jesli mojej narzeczonej Alfa 147 1.9 jtd 115 KM od wymiany do wymiany 15 tys km bo sie zapomniałem i 1.5 roku nie wzięła nic to znaczy ze jest uszkodzona i leje paliwo do skrzyni korbowej ???

    Moja 166 mam dopiero z 5 tys na motorze po remoncie wiec sie nie wypowiem, ale druga 166 3.0 która ostro jeżdzę fr33 z reszta tez nią jeździ i bierze max 0.25 na tysiąc, ale tym autem naprawdę daje w kur*e nigdy nie ingerowalem w ten silnik aktualnie ma 146 tys ori przebiegu.
    Ostatnio edytowane przez QBA ; 21-02-2015 o 11:26
    http://www.flar-ital.pl/ - CZĘŚCI ZAMIENNE- SERWIS: Lancia, Fiat, Alfa Romeo
    USŁUGI AUTOLAWETĄ- POMOC DROGOWA

  10. #50
    Użytkownik Znawca Avatar andrzej1980
    Dołączył
    09 2010
    Mieszka w
    Nałęczów
    Auto
    Alfa 155 1.8
    Postów
    1,211

    Domyślnie

    Ja też parę silników ogarnąłem z ojcem i powiem ci tak. Znam silnik DOHC fiata na pamięć i ich najwięcej w życiu przerobiłem. Silnik który ma progi i trzeba szukać tłoków , bo stare nie trzymają wymiaru musiał mieć już ponad 300 tysięcy nalatane ,albo być zdrowo przegrzany. Nie wiem jak jest z cf3 , ale tłoki w silniku od 155 16V po przebiegu nawet ponad 300 tysięcy tak samo jak blok wyglądają jak nowe. Masz rację , że jeśli silnik bierze litr czy pół przy normalnej jezdzie to trzeba interwenjować , ale to znaczy że był dobrze przegrzany , lub ma już zdrowo nalatane

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory