Strona 3 z 3 PierwszyPierwszy 123
Pokaż wyniki od 21 do 28 z 28

Temat: Dźwięk przy rozruchu 147 1.9 jtd 16v

  1. #21
    Użytkownik Romeo Avatar czosnek1802
    Dołączył
    08 2013
    Mieszka w
    Zgorzelec
    Auto
    Alfa Romeo 146 1.9TD Alfa Romeo 147 1.9jtdm 16v
    Postów
    1,252

    Domyślnie

    Poprosze mechanika zeby tak zrobil z tymi poduszkami. Dzieki za info

  2. #22
    Użytkownik Świeżak Avatar Michuxfcb
    Dołączył
    01 2014
    Auto
    Alfa Romeo 147 1.9 JTD 115 km 8V
    Postów
    115

    Domyślnie

    u mnie wymiana poduszki tej centranej na nową(febi) daje taki efekt że jeszcze silniej czuć wibrację

  3. #23
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    04 2014
    Auto
    AR 147 FL 1.9 JTDm 150PS
    Postów
    18

    Domyślnie

    Witajcie,

    Wyszła mi dodatkowa robota dzisiaj z wymianą lusterek, ale szybko poszło, więc resztę też udało się posprawdzać.
    Jak widać na filmiku z pierwszego posta, pojawia się błąd ze świecami. Wykręciłem wszystkie świece i sprawdzałem. Wszystko ok.
    Czy czujnik może wysyłać zły sygnał bo jest słaby akumulator? Pierwsza świeca słabiej się grzała (wolniej) BERU, pozostałe Boscha dużo szybciej i jakby mocniej. Nie wiem co za mongoł wymienił tylko 3 ale no wyglądają na sprawne.

    To co mnie zaniepokoiło to zarzygane olejem silnikowym przy świecach żarowych. Zupełnie nie wiem skąd. Nie wygląda jakby z dolotu szło, poza tym nie ma EGR wiec nie ma co z dolotu brudzić za bardzo. Skąd jeszcze tam może się olej pojawić? Przez świece wybija czy jak?
    Druga sprawa to dwie świece po wyciągnięciu były również w oleju silnikowym. Pierwsza od rozrządu i ostatnia (od lewej 1 i 4), obie grzały i wszystko ok generalnie. Po wytarciu, ponownym wkręceniu i wyjęciu znowu w oleju. Skąd tam tyle oleju? Pozostałe czyli 2 i 4 suchutkie.

    Sprawdzałem też wtryski jak leją. Czy korekty wtrysków powinno się w jakiś konkretny sposób sprawdzać? Po odpaleniu silnika na jałowym:
    1 wtrysk: 1,2
    2 wtrysk: -1,1
    3 wtrysk: -0.08
    4 wtrysk: 0.2
    Piszę trochę z głowy ale mniej wiecej takie wartości.
    Przy jeździe normalnie, trzeci bieg 2 tysiace obrotów, wszystkie korekty się zjechały i były w granicy +-0.1

    Dodam jeszcze co było mniej więcej robione w samochodzie odkąd go mam czyli prawie rok.
    - Dwumas
    - Sprzęgło, docisk etc
    - Turbo - w tym czyszczenie dolotu, IC etc.
    - Poduszka pod łapą skrzyni
    - Egr był częściowo zaślepiony, więc został programowo zablokowany a do tego zaślepki od spodu i kolektora dolotowego.
    - Zawieszenie przód

    Pozdrawiam,
    Haya

  4. #24
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar omen
    Dołączył
    05 2008
    Mieszka w
    Piekary Śląskie
    Auto
    GT
    Postów
    5,030

    Domyślnie

    Ten okej to pewnie zatkana odma.


    Wydrapane kluczem na masce Twojej Alfy

  5. #25
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    04 2014
    Auto
    AR 147 FL 1.9 JTDm 150PS
    Postów
    18

    Domyślnie

    Cytat Napisał omen Zobacz post
    Ten okej to pewnie zatkana odma.
    Co masz na myśli?

    Generalnie to zafajdane miejsce zaznaczyłem na tym zdjęciu: http://screencast.com/t/7HcgPJGki Zdjęcie pożyczone (kolektor mam aluminiowy). Dokładnie w tym zagłębieniu jak są świece. Nie widać jakby ściekało z góry z uszczelki kolektora dolotowego, więc czy to możliwe że wywala przez świece? Nie było problemu z ich odkręceniem, ale zakładam że zostały wcześniej przykrecone z odpowiednim momentem, gwint nie wyglądał jakby nim przepuszczało. Z resztą jakby przepuszczało to pewnie by się zapiekł. Jakoś w tygodniu będę zaglądać do odmy, ale wątpię, żeby to było to. Teoretycznie przy zatkanej odmie powinny być przedmuchy z bagnetu prawda? To mogę sprawdzić szybciej niż samą odmę więc jak coś to dam znać. Bardziej boję się, że puszcza na pierścieniach. Możliwe, że silnik do remontu? Nie ma tam w pobliżu świec jakiegoś kanału olejowego?

    E: Jeszcze raz przeczytałem odpowiedź i chyba zamiast 'okej' miało być 'olej'

    Haya
    Ostatnio edytowane przez haya ; 22-02-2015 o 01:35 Powód: Ponowne przeczytanie poprzedniej wiadomości

  6. #26
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar omen
    Dołączył
    05 2008
    Mieszka w
    Piekary Śląskie
    Auto
    GT
    Postów
    5,030

    Domyślnie

    Tak miało być olej.
    Kolektor dolotowy masz plastikowy czy Alu?


    Wydrapane kluczem na masce Twojej Alfy

  7. #27
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    04 2014
    Auto
    AR 147 FL 1.9 JTDm 150PS
    Postów
    18

    Domyślnie

    Kolektor aluminiowy. Nie wygląda jakby uszczelka przepuszczała. Klapy usunięte. Przy robieniu turbo wszystko było czyszczone. Z drugiej strony nie ma się skąd tam chyba olej wziąć bo EGR zaślepiony.

  8. #28
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    04 2014
    Auto
    AR 147 FL 1.9 JTDm 150PS
    Postów
    18

    Domyślnie

    Jutro jadę do gościa na wstępną diagnostykę. I pewnie pod koniec tygodnia lub z początkiem przyszłego będę zostawiać samochód do robienia jak coś znajdą.
    To co będę sprawdzać na dzień dobry to kompresja oraz wtryski. Dalej zobaczymy...
    Mam nadzieję, że ten olej w garach to nie uszczelniacze lub pierścienie.

    Haya

Podobne wątki

  1. 2.5 v6 Problem przy rozruchu
    Utworzone przez silver001 w dziale 156
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 10-09-2015, 17:13
  2. Napięcie przy rozruchu
    Utworzone przez pawel365 w dziale GT
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post / autor: 20-01-2015, 19:47
  3. Dziwny dźwięk przy rozruchu 2.4 JTD
    Utworzone przez bartezz28 w dziale 166
    Odpowiedzi: 21
    Ostatni post / autor: 10-10-2014, 20:37
  4. Problem przy rozruchu 156 jtd 98r
    Utworzone przez krzysiek25011 w dziale 156
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 22-05-2011, 01:01
  5. problem przy rozruchu
    Utworzone przez irekolsztyn w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 20-02-2011, 20:04

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory