Strona 7 z 9 PierwszyPierwszy 123456789 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 61 do 70 z 83

Temat: Przesiadka z Alfy 156 1.9 140km na 159 2.0 170km

  1. #61
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar piotrekkr
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    Nowy Sącz
    Auto
    była: 159 1.9 jtdm Cinsoft, rocznik 2007, jest: Lex IS 250 2007
    Postów
    274

    Domyślnie

    Szkoda po raz kolejny omawiać temat mocy w 159-tkach. Każdy ma swoje obserwacje, swoje wymagania i upodobania. Moją 8 zaworową 159-tkę według w miarę dokładnych pomiarów dam radę rozpędzić do setki w 9.4 s. Dla jednych długo, dla innych przyzwoicie. Auto zrobione na 162KM i 330 Nm (sedan z podstawowym wyposażeniem i wagą 1530kg). Wydaje mi się, że jakimś szczególnym zawalidrogą nie jestem i podejrzewam, że daleko z tyłu za seryjnym 2.0 w SW z pełnym wypasem na 19-tkach bym nie został.

  2. #62
    Użytkownik Romeo Avatar Goora
    Dołączył
    11 2013
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    AR 159 SW 1.9 JTDM 150KM '06
    Postów
    579

    Domyślnie

    Cytat Napisał axel83 Zobacz post
    Z dobrym programem( szybko i długo dostępnym moment obr.) 120 zrobiona na okolice 165 KM i 360nm bez większego problemu objedzie nawet zdrową seryjną 150.
    Sprawdzałem się ze 1.9 150 i 2.0 170 i wiem jak to jeździ.
    Spalanie w 8v niższe często o więcej niż 0,5 litra na 100km.
    Jedyna wada jaka widzę to głośniejsza praca.
    No ale czego to dowodzi takie rozumowanie ? Przecież w 1.9 16v i 2.0 też można zrobić program i wtedy nadal 8v nie daje rady.
    Nie rozumiem co chcesz udowodnić.

  3. #63
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar axel83
    Dołączył
    08 2009
    Auto
    Alfa Romeo
    Postów
    257

    Domyślnie

    Cytat Napisał Goora Zobacz post
    No ale czego to dowodzi takie rozumowanie ? Przecież w 1.9 16v i 2.0 też można zrobić program i wtedy nadal 8v nie daje rady.
    Nie rozumiem co chcesz udowodnić.
    To , że po paru zabiegach odpycha się w miarę przyzwoicie i jeśli trafi się zadbany egzemplarz 8v to nie ma rozpaczy

  4. #64
    Użytkownik Romeo Avatar Goora
    Dołączył
    11 2013
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    AR 159 SW 1.9 JTDM 150KM '06
    Postów
    579

    Domyślnie



    Generalnie temat będzie się ciągnął jak dobra Krówka Ciągutka Każdy ma inne wymagania i dla jedneg 120 KM w 8v będzie wystarczająco, dla innego 2.4 po programie nie będzie jechało. Nie ma się co licytować mocą, bo to faktycznie bez sensu. Rozejrzyjcie się czasem na śwatłach czym się ludzie muszą poruszać i czy faktycznie są powody do narzekań

    Ja jestem zdania podobnego co Clarkson, że mocy nigdy za wiele. I nie po to żeb zapier...dzielać dwieście po mieście tylko, żeby mieć zapas pod nogą kiedy sytuacja tego wymaga. Mowa o wyprzedzaniu, nie o śmiganiu ze świateł z Tico Mnie takie zawody nie bawią. Sam mam 16v i na początku wydawało mi się wystarczające 150 KM. Od dawna jest 183 KM i już mało. Żałuję, że nie kupiłem 2.4. Ale jeżeli ktoś ma takie podejście to się nigdy nie skończy. Za to nie jest dla mnie problemem, że ja mam 180 a ktoś ma 200 i przez to nie śpię po nocach

    Tak samo jestem w stanie zrozumieć, że komuś wystarcza 120 KM i nie potrzebuje więcej. Każdy jest inny, ma inne gusta i wymagania.
    I niech tak zostanie

    Się rozpisałem...

  5. #65
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    09 2013
    Mieszka w
    Ostrów Wlkp
    Auto
    black 159 1.9 JTD 16V 150KM
    Postów
    60

    Domyślnie

    wiadomo kazdy do mocy sie szybko przyzwyczaja , jest dzień ze mam wrazenie ze alfa jezdzi jak taczka ,o wrażenie mija kiedy mam okazje sie przejechać innym samochodem , 159 j jest duza , wyciszona i przez to zaciera sie wrażenie dynamiki , prędkosci sie nie czuje tak jak w mniejszych samochodach , w kazdej wersji chyba jest ten sam problem ze na 1 i 2 czuc cięzar auta, zdecydowanie to wrażenie poprawia tutaj program , mialem okazje jezdzić podkręcona 16V nie wie mna ile ale dół miała zdecydowanie mocniejszy i praktycznie do 3ki zrywala przyczepnośc no ale napewno wszystko kosztem zywotności dwumasy i sprzęgła , sam sie nad tym zastanawiam ale koszt kiedy pomysle nad kosztem programu +dwumasy zdaje sobie sprawe ze fajne wakacje by za to były wiec wole nie tykać puki nie ma słyszalnych i wyczuwalnych objawów zużycia , na blacie już prawie 210k

    Dodano po 5 minutes:

    wiadomo kazdy do mocy sie szybko przyzwyczaja , jest dzień ze mam wrazenie ze alfa jezdzi jak taczka ,o wrażenie mija kiedy mam okazje sie przejechać innym samochodem , 159 j jest duza , wyciszona i przez to zaciera sie wrażenie dynamiki , prędkosci sie nie czuje tak jak w mniejszych samochodach , w kazdej wersji chyba jest ten sam problem ze na 1 i 2 czuc cięzar auta, zdecydowanie to wrażenie poprawia tutaj program , mialem okazje jezdzić podkręcona 16V nie wie mna ile ale dół miała zdecydowanie mocniejszy i praktycznie do 3ki zrywala przyczepnośc no ale napewno wszystko kosztem zywotności dwumasy i sprzęgła , sam sie nad tym zastanawiam ale koszt kiedy pomysle nad kosztem programu +dwumasy zdaje sobie sprawe ze fajne wakacje by za to były wiec wole nie tykać puki nie ma słyszalnych i wyczuwalnych objawów zużycia , na blacie już prawie 210k
    Ostatnio edytowane przez tobiasz1988 ; 04-03-2015 o 15:37 Powód: Dodano

  6. #66
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    07 2014
    Auto
    Alfa_Romeo 166 2.4 20v
    Postów
    289

    Domyślnie

    Cytat Napisał Tomek_KRK Zobacz post
    NA 1 i 2 bieg jest limiter momentu obrotowego, to po pierwsze. Po drugie - wywalenie klap z kolektora daje duża poprawę przy niskich prędkościach obrotowych - auto chętniej wyrywa do przodu. To tak na start...
    Tomku, wiem, ze w 2.0 problem urwanych klap nie wystepuje wiec jedynie sensownym ich usunieciem jest wtedy gdy chce sie poprawic dynamike w niskich prędkościach obrotowych.
    Niebawem bede robil Chipa i nie wiem czy te klapy usuwac czy zostawic w spokoju??

  7. #67
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    W 2.0 klapki możesz zostawić. Lepiej zaślepić EGR
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  8. #68
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    07 2014
    Auto
    Alfa_Romeo 166 2.4 20v
    Postów
    289

    Domyślnie

    Cytat Napisał magil Zobacz post
    W 2.0 klapki możesz zostawić. Lepiej zaślepić EGR
    Dzis wlasnie jade wywalic DPF i EGR a zastanawiam sie nad klapami, ale chyba je zostawie jak nie sprawiaja problemu

  9. #69
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar łuk4sz
    Dołączył
    04 2014
    Auto
    159 2.0 JTDm (2021 -) 159 1.9 JTDm 8V 2010 berlina (2014-2018)
    Postów
    919

    Domyślnie

    Cytat Napisał kamorado Zobacz post
    Dzis wlasnie jade wywalic DPF i EGR a zastanawiam sie nad klapami, ale chyba je zostawie jak nie sprawiaja problemu
    Nad DPFem się zastanów

    http://www.forum.alfaholicy.org/159_...boisz_sie.html

  10. #70
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    02 2009
    Mieszka w
    Kąty Wrocławskie.
    Auto
    159,1,9Jtdm 200KM, Giulia 2018 - 280KM, Stelvio 2021- 280KM
    Postów
    1,571

    Domyślnie

    Jeżeli możesz, to niech Ci wymontują dpf (może w przyszłości się przyda,jak nie to sprzedasz), a w jego m-ce wstawią przelotkę, lub podpasują inny tłumik.

Podobne wątki

  1. [Giulietta] Zakup używanej Julki 2.0 170KM czy 1.4 170KM
    Utworzone przez ziomek1988 w dziale MiTo/Giulietta
    Odpowiedzi: 31
    Ostatni post / autor: 13-12-2014, 16:10
  2. Zakup Alfy Romeo 156 1.9 jtd 140km
    Utworzone przez saab12 w dziale Porady przy zakupie
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 25-05-2014, 23:23
  3. Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 17-08-2012, 23:11

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory