Strona 3 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 21 do 30 z 31

Temat: q-tronic przeciąga na 3 biegu

  1. #21
    Użytkownik Rowerzysta Avatar sliwa90
    Dołączył
    02 2015
    Auto
    Alfa Romeo 159 , 2,4jtdm, 2007
    Postów
    58

    Domyślnie

    Daj znac co z tym R bo czasem mocno szarpie.a jak zostawiasz skrzynie na P? Jak wrzucalem tylko P to potem wrzucajac na D bylo tez mocne szarpniecie. Teraz noga na hamulcu P, zaciagam reczny i dopiero puszczam pedal . Skoczyly sie szarpniecia

  2. #22
    Użytkownik Świeżak Avatar gregmank
    Dołączył
    11 2014
    Mieszka w
    Leszno
    Auto
    alfa romeo 159 1,9 jtdm 2007 q-tronic
    Postów
    36

    Domyślnie

    zostawiam tylko na P. reczny zaciagam tylko co jakis czas zeby go wogole uzyc. a jesli chodzi o szarpanie to dzieje sie tak tylko na zimnym silniku czyt. oleju w skrzyni. jak juz troche pojezdze i wszystko sie nagrzeje to wszystko wraca do normy. jak go kupowalem to zauwazylem to szarpanie gdy kumpel zmienial biegi a ja stalem przed otwarta maska. troche mnie to przerazilo bo caly silnik sie ruszal ale wyczailem tez wtdey ze poduszka pod skrzynia jest walnieta i zrzucilem to na poduche. po zakupie wymienilem poduche jednak to nie zmienilo nic. gdzies wyczytalalem ze to normalne jakis mechanik tez mi tak powiedzial ale mnie to wkurza i moim zdaniem tak byc nie powinno.

    a i jeszcze jedna sprawa. mi szarpie tylko gdy wrzucam R jesli od razu daje na D to nawet nie wyczuwam zalaczenia biegu.

  3. #23
    Użytkownik Znawca Avatar kowal78
    Dołączył
    04 2013
    Mieszka w
    100lica
    Auto
    AR 159 Q-tronic 2009
    Postów
    1,329

    Domyślnie

    To raczej nie jest normalne że mocno szarpie. Wydaje mi się że takie szarpniecia przy zmianie z P na D lub R to moze być kosz C1. Ale najlepiej dopytaj Kamila. Lekkie,ledwo wyczuwalne załączenie jest ok ale bez szarpnięć i uderzeń.

  4. #24
    Użytkownik Świeżak Avatar gregmank
    Dołączył
    11 2014
    Mieszka w
    Leszno
    Auto
    alfa romeo 159 1,9 jtdm 2007 q-tronic
    Postów
    36

    Domyślnie

    rozumie ze kosz c1 nie laczy sie jednoczesnie z wymiana sterownika? moze to glupie pytanie ale generalnie chce sie przyszykowac na czekajace mnie koszty bo nie chcialbym sie zdziwic. wiem ze wymiana sterownika to ok 3 tys plus olej to i tak pewnie kolo 4 sie zakreci a sam kosz ile moze kosztowac?
    dobra sam sobie doczytalem. oczywiscie ze kosza nie trzeba wymieniac razem ze sterownikiem (jesli ten jest ok) a koszt wymiany C1 to ok. 2 tys z robota i olejem.
    dopisalem zeby ktos inny zainteresowany nie musial szukac. pozdrawiam
    Ostatnio edytowane przez gregmank ; 10-03-2015 o 23:53

  5. #25
    Użytkownik Znawca Avatar kowal78
    Dołączył
    04 2013
    Mieszka w
    100lica
    Auto
    AR 159 Q-tronic 2009
    Postów
    1,329

    Domyślnie

    U Kamila w ZG koszt wymiany kosza C1 (robocizna ,części ) coś około 1800-2000pln, sterownik nowy z wymianą olejem itd. 2900.

  6. #26
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Tomekkk
    Dołączył
    07 2010
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    159 SW 1,9JTDm Q-Tronic
    Postów
    395

    Domyślnie

    Ja jestem również po rozmowie z Kamilem z ZG, bo wybieram się do niego w drugiej połowie kwietnia lub początkiem maja na wymianę sterownika. Z usterek i objawów najbardziej typowych jak z nim rozmawiał to przedstawił mi to tak:

    Sterownik (koszt 2900zł):
    -szarpnięcia przy zmianie z 2 na 3 (lub 3 na 4) nasilające się wraz ze wzrostem temperatury oleju
    -szarpnięcia przy wrzucaniu R i wyrzucaniu z R na P również nasilające się wraz ze wzrostem temperatury oleju

    Kosz C1 (koszt 1800zł):
    -szarpnięcia przy redukcji z 5 na 4 (lub z 6 na 5 - nie pamiętam dokładnie)
    -opóźnienie i szarpnięcie przy załączaniu D

    U mnie objawy pasują idealnie do wyrobionych elektrozaworów w sterowniku. Przy przejściu z 2 na 3, co którąś zmianę lekko szarpie i im bardziej rozgrzany olej tym częściej się to pojawia. Przy wrzucaniu R na nierozgrzanym oleju nie mam żadnych szarpnięć. Po przejechaniu kilkudziesięciu km w korkach jest odczuwalne szarpnięcie przy załączaniu R i przełączaniu z R na P. Przy włączeniu D nie mam żadnych szarpnięć, tylko uczucie załączania biegu.

    Po tej rozmowie ustaliliśmy z Kamilem, że trzeba będzie u mnie wymienić sterownik i zalecił mi wymianę statyczną oleju teraz, żeby trochę pochodziła na świeższym oleju zanim do niego przyjadę. Wymiana nic nie poprawiła, a raczej bym powiedział, że odrobinę pogorszyła pracę skrzyni. Na koniec rozmowy Kamil mnie zapytał jaki przebieg ma samochód. Jak podałem, że niecałe 240 000km to dodał żartobliwie, że to już pora na zrobienie całej skrzyni

  7. #27
    Użytkownik Świeżak Avatar gregmank
    Dołączył
    11 2014
    Mieszka w
    Leszno
    Auto
    alfa romeo 159 1,9 jtdm 2007 q-tronic
    Postów
    36

    Domyślnie

    Tomekkk a orientowales sie moze ile zajmuje to czasu. zostawiasz auto z rana i odbierasz po paru godzinach czy raczej na pare dni sie pozbywasz auta?

  8. #28
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Tomekkk
    Dołączył
    07 2010
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    159 SW 1,9JTDm Q-Tronic
    Postów
    395

    Domyślnie

    Jako, że ja będe jechał do niego z Warszawy to było to jedno z pierwszych pytań, które zadałem. Wymiana sterownika wygląda tak, że przyjeżdża się do niego rano (ok 8-9) i po południu auto jest gotowe (Kamil rezerwuje cały dzień na jedno auto wtedy). Można być przy naprawie albo wybrać się na kilkugodzinny spacer. Nie wiem jak jest w przypadku naprawy kosza C1, ale z tego co czytałem na forum Vectry to również naprawiał to chyba w jeden dzień.

  9. #29
    Użytkownik Znawca Avatar kowal78
    Dołączył
    04 2013
    Mieszka w
    100lica
    Auto
    AR 159 Q-tronic 2009
    Postów
    1,329

    Domyślnie

    Wymiana sterownika trwa 5-6h, i tyle to mu zajmuje. Nie trzeba wyciągać skrzyni. Co do kosza c1 nie wiem nie pytałem. Kapitalka skrzyni to coś około 4800, i dwa dni roboty.

  10. #30
    Użytkownik Świeżak Avatar gregmank
    Dołączył
    11 2014
    Mieszka w
    Leszno
    Auto
    alfa romeo 159 1,9 jtdm 2007 q-tronic
    Postów
    36

    Domyślnie

    to by bylo ok. ja co prawda mam 120 km do niego ale pozostawienie auta na noc jest i tak troche "niezreczne" dzieki za info

Podobne wątki

  1. [159] 1.9JTDm Q-Tronic, "podwójna zmiana" biegu z 2 na 3.
    Utworzone przez wiktor_p w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 29-12-2015, 15:03
  2. [159] Działanie ASB q-tronic
    Utworzone przez wiktor_p w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post / autor: 26-12-2015, 17:02
  3. [159] Sterownik Q-tronic
    Utworzone przez kowal78 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 22-01-2014, 08:28
  4. LM - Jet Clean Tronic
    Utworzone przez sebawroc w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 06-01-2013, 14:30
  5. Odpowiedzi: 25
    Ostatni post / autor: 15-11-2012, 16:43

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory