już widać, że niezbyt masz pojęcie, bo hamownia wcale nie jest potrzebna do grzebania w czymkolwiek... a tak to się odezwij np do cinka, już to widzę jak dostaniesz za darmo jakiegoś softa![]()
już widać, że niezbyt masz pojęcie, bo hamownia wcale nie jest potrzebna do grzebania w czymkolwiek... a tak to się odezwij np do cinka, już to widzę jak dostaniesz za darmo jakiegoś softa![]()
No dooooooooobra. To za Twoją opinię już podziękuję. Hamownia niepotrzebna? Taaaa......
Odpisujesz tak żeby sobie posty nabić? Czy trollujesz dla zabawy?
OK. Moja opinia jest diametralnie inna. Owszem, możesz podnieść parametry bez hamowni. Owszem, na pewno to zadziała.
Ale moja , widocznie skromna, wiedza mówi, że jak chcesz dostroić optymalnie konkretną jednostkę to warto zobaczyć
na rolkach czy kreski gdzies nie klękają, może gdzies warto podciągnąc a gdzieś lekko opuścić.
Ale jak sam zauważyłeś (a z tonu wypowiedzi rozumiem, że Ty się znasz i to najlepiej) ja się nie znam, nie mam pojęcia.
Dziekuję za ocenę mojej wiedzy opartą na.... no nieważne. Opartą
A co do proszenia Cinka o mapę - on żyje z tego i nawet przez chwilkę nie przysżłoby mi do głowy go prosić.
Natomiast to nie jest (chyba) komercyjne forum dla ludzi zarabiajacych na nim
a raczej miejsce dla fascynatów dzielących się doswiadczeniami i radami, na którym
każdy może zapytac i liczyć na coś więcej niż złośliwe i bezsensowne komentarze jak Twoje 'siewcu'
Ale się nie dziwię. Takich jak Ty znam z każdego forum więc idzie się przyzwyczaić (niestety)
Prawda jest jak zwykle po środku - bo strojone auto tylko na hamowni może na drodze wcale się tak rewelacyjnie nie spisywać (róznica w warunkach testu). Uwierz że jest mnóstwo auto nie strojonych na hamowni które jeżdżą i to grubo. Sonda AFR w tyłek i stroisz tyle ile masz paliwa w układzie i to w warunkach drogowych, to zdecydowanie lepsze od strojenia na hamowni bo dochodzą jeszcze subiektywne odczucia kierującego takie jak reakcja na gaz lag turbiny elestyczność czy czasy na poszczególnych biegach i często jest tak że po takim strojeniu właściciel jedzie na hamowanie tylko potwierdzić swoje odczucia nie spuszczając się nad tym że ma 5 km za mało czy za dużo. Nie mówiąc już o tym że najbardziej popularna inercja nie jest wstanie obciążyć aut z silnikami turbo w dostatecznym stopniu i potem się okazuję ze auto łapie overboosty na drodze.
Luzuj siewcu dobrze mówi.
Ostatnio edytowane przez Teddy84 ; 13-03-2015 o 07:40
www.italiantrackday.pl
www.shopEFI.pl
www.gofastbits.pl
www.sprintfilter.pl
www.ricambiparts.pl
Mój Alfons - http://www.forum.alfaholicy.org/proj...rbo_teddy.html
Wrodzony wstręt do diesla
Spoko. Tu się Teddy84 zgodzę.
Jak najbardziej optymalnie to stroić auto i na drodze i na hamownii. Sam miałem taki przypadek , że w fiacie Stilo 'dupohamownia' mówiła,
że wszystko jest gruuuubo a na rolkach pokazywało jak obie kreski siadają na chwilę w pewnym zakresie.
I człowiek dużo mądrzejszy ode mnie i z dużym doświadczeniem nie od razu kumał dlaczego.
Potem się okazało , że był to wziązek przyczynowo-skutkowy z temperaturą.
Ściągnę zaraz z drugiego kompa moją mapę do mojej GT i wrzucę gdzieś.
moja mapa: http://megawrzuta.pl/download/660fd4...7ce3822e5.html
Jeśli ktoś by miał ochotę zajrzeć i doradzić gdzie jeszcze pogrzebać - stawiam piwo w przypadku wizyty w Gdańsku
A 'siewcu' co mówi (pisze) to jedno , JAK to robi to inna historia - jeśli widzisz w postach powyżej o co mi chodzi.
Z każdym chętnie merytorycznie porozmawiam. Jestem amatorem i przyznaję się do tego.
Chętnie tez przyznam się do błędu i nauczę czegoś nowego.
Ale po prostu uwielbiam rozmowy zaczynające się od "jestes idiotą, nic nie umiesz i nie wiesz, do pięt mi nie dorastasz..."![]()
Ostatnio edytowane przez tomSRT ; 13-03-2015 o 16:38
Witam. Ostatnio tak mnie coś tknelo i mam pytanie.. Czy mapa od 166 2.4 20v 175/185 km podejdzie pod 166 2.4 10v 150 km i zwiększy moc czy niestety nie?
Za największego wroga ludzie mają tego, kto mówi im prawdę // Platon.
Była Marea 2.4TD HLX 125KM '98r
Była Marea 2.4JTD ELX 131KM '99r
Była 166 2.4JTD 10v 150KM '03r
Była 166 2.4JTDm 20v 175KM @ 238KM 504Nm by @sdero '04r
Jest 166 2.4M-jet 20v 2006r @ ?
Masz problem z autem ? Chcesz usunąć klapy wirowe, DPF bądź EGR ?
Zrobić kompleksową diagnostykę ?
Wymiany rozrządów/eksploatacja i remonty silników ?
Załatwimy nawet programowo !
Zapraszam na nasz warsztat.
Niestety nie. Trochę to bardziej skomplikowane.
Chip tuning, EGR off , DPF off, SCR off, Lambda off , modyfikacja dawki startowej oraz inne.
Więcej informacji: www.conmir.pl, lub Fanpage na FACEBOOK
Trochę o korektach - > Motoblog - wpływ korekt pod obciążeniem
Trochę o DPF - > Motoblog - co warto wiedzieć o DPF
Nie czytałem tutaj całego wątku, dlatego mam kolejne pytanie czy ktoś ma jakąś sprawdzona mapę pod mój sterownik na jakieś 180 km?![]()
Za największego wroga ludzie mają tego, kto mówi im prawdę // Platon.
Była Marea 2.4TD HLX 125KM '98r
Była Marea 2.4JTD ELX 131KM '99r
Była 166 2.4JTD 10v 150KM '03r
Była 166 2.4JTDm 20v 175KM @ 238KM 504Nm by @sdero '04r
Jest 166 2.4M-jet 20v 2006r @ ?
Masz problem z autem ? Chcesz usunąć klapy wirowe, DPF bądź EGR ?
Zrobić kompleksową diagnostykę ?
Wymiany rozrządów/eksploatacja i remonty silników ?
Załatwimy nawet programowo !
Zapraszam na nasz warsztat.
koledzy, jakim programem połączyć się z ecu żeby "zassac" z niego mapy i wrzucić do innej,
bo mam swoją 156 2.4jtd 136KM -która ma podniesioną moc, a w drugiej mam serie, nr sterowników są takie same i chciałem poprostu z jednej do drugiej przerzucić te mapy![]()
Witam,
Panowie czy jest jakiś sposób i dobra mapa żeby sflashować 2.4 20v alfa 156 ? Co mi jest potrzebne ? Jaki interfejs? Galetto ? Czy jest to wykonalne w domowych warunkach(mam na myśli laptop + wrzut przez OBD 2), czy trzeba wyciągać sterownik i bawić się nim? Jest w ogóle sposób na EDC16 ?
Ostatnio edytowane przez Competizione ; 07-04-2015 o 16:21 Powód: dodano
Galletto 2, MPPS.
Chip tuning, EGR off , DPF off, SCR off, Lambda off , modyfikacja dawki startowej oraz inne.
Więcej informacji: www.conmir.pl, lub Fanpage na FACEBOOK
Trochę o korektach - > Motoblog - wpływ korekt pod obciążeniem
Trochę o DPF - > Motoblog - co warto wiedzieć o DPF