Pokaż wyniki od 1 do 10 z 10

Temat: Wałek rozrządu...

  1. #1
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    03 2015
    Auto
    Alfa Romeo 156 1.8 TS Sportwagon
    Postów
    5

    Domyślnie Wałek rozrządu...

    Witam, może ktoś mi pomoże z moim problemem. Posiadam AR 156 1.8 140kM, po lifcie. Gdy ją kupiłem miała klekot diesla, oczywiście pomyślałem że to wariator, do wymiany chciałem poczekać. Jadąc przez Niemcy nagle straciłem moc, maksymalnie mogłem jechać 80-100 km/h, jak było z górki i go rozbujałem do 140-160 to szedł. Wróciłem do domu i do mechanika. Chciałem robić sam ale zbyt się bałem rozbierać silnika. Wymiana pierścieni (były już przydarte), panewek, oczywiście uszczelki, uszczelniacze, wariator, jak się okazało wałek wydechowy był strasznie wydarty. Kupiłem używany w stanie bardzo dobrym, po czym mówię do mechaniora że jakaś przyczyna musi być, nic nie wyciera się bez przyczyny, pytałem z 10 razy czy sprawdził szklanki. Twierdził że tak, jest ok itd. Skręcił wszystko, po przejechaniu ok 50 km było słychać minimalne metaliczne cykanie, stwierdziłem że może szklanka się nie ułożyła dobrze. Przyszedł dzień wyjazdu za granicę, jestem w połowie drogi i znów to samo, brak mocy i dźwięk diesla się nasilił. Jestem w Szwajcarii, za samą wymianę wałka i szklanek bez materiału zapłacę mniej więcej tyle co warte jest auto. Pytanie jest nastepujące, żona może mi wysłać części tj komplet nowych popychaczy i wałek oraz blokady. Czy jeśli zablokuje wałek ssący, a nowy wydechowy założe zgodnie z blokadą to może wyjść coś dobrego z tego? Od razu mówię że nie jestem specjalistą od takich zabaw, ale sytuacja mnie zmusza. Dziękuje z góry za jakieś podpowiedzi. Jacek

  2. #2
    Użytkownik Alfista Avatar lesio146
    Dołączył
    12 2006
    Mieszka w
    SZAMOTULY(PYRLANDIA)
    Auto
    159 JTDm ; 156 V6 Qsystem
    Postów
    4,427

    Domyślnie

    Cytat Napisał jacek.zab86 Zobacz post
    Witam, może ktoś mi pomoże z moim problemem. Posiadam AR 156 1.8 140kM, po lifcie. Gdy ją kupiłem miała klekot diesla, oczywiście pomyślałem że to wariator, do wymiany chciałem poczekać. Jadąc przez Niemcy nagle straciłem moc, maksymalnie mogłem jechać 80-100 km/h, jak było z górki i go rozbujałem do 140-160 to szedł. Wróciłem do domu i do mechanika. Chciałem robić sam ale zbyt się bałem rozbierać silnika. Wymiana pierścieni (były już przydarte), panewek, oczywiście uszczelki, uszczelniacze, wariator, jak się okazało wałek wydechowy był strasznie wydarty. Kupiłem używany w stanie bardzo dobrym, po czym mówię do mechaniora że jakaś przyczyna musi być, nic nie wyciera się bez przyczyny, pytałem z 10 razy czy sprawdził szklanki. Twierdził że tak, jest ok itd. Skręcił wszystko, po przejechaniu ok 50 km było słychać minimalne metaliczne cykanie, stwierdziłem że może szklanka się nie ułożyła dobrze. Przyszedł dzień wyjazdu za granicę, jestem w połowie drogi i znów to samo, brak mocy i dźwięk diesla się nasilił. Jestem w Szwajcarii, za samą wymianę wałka i szklanek bez materiału zapłacę mniej więcej tyle co warte jest auto. Pytanie jest nastepujące, żona może mi wysłać części tj komplet nowych popychaczy i wałek oraz blokady. Czy jeśli zablokuje wałek ssący, a nowy wydechowy założe zgodnie z blokadą to może wyjść coś dobrego z tego? Od razu mówię że nie jestem specjalistą od takich zabaw, ale sytuacja mnie zmusza. Dziękuje z góry za jakieś podpowiedzi. Jacek
    Wyjechany wałek wydechowy w TS 16v to 100% dowód że silnik to szmelc.Reszta wygląda tak samo albo gorzej.
    Powód?Nie zmieniany olej.
    Nie pocieszyłem Cię ale tak jest niestety.
    Były inne wcześniej. Teraz 159 i 156 oraz 155 do sprzedania.

  3. #3
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    03 2015
    Auto
    Alfa Romeo 156 1.8 TS Sportwagon
    Postów
    5

    Domyślnie

    Motor najprawdopodobniej dużo przeżył, zbyt pośpieszyłem się z kupnem bez zastanowienia. Problem jest w tym że ten drugi wałek poszedł po ok 2000 km, więc to już nie jest wina oleju raczej...fakt może nie być smarowania, ale to raczej wykluczam..

  4. #4
    Użytkownik Alfista Avatar lesio146
    Dołączył
    12 2006
    Mieszka w
    SZAMOTULY(PYRLANDIA)
    Auto
    159 JTDm ; 156 V6 Qsystem
    Postów
    4,427

    Domyślnie

    Cytat Napisał jacek.zab86 Zobacz post
    Motor najprawdopodobniej dużo przeżył, zbyt pośpieszyłem się z kupnem bez zastanowienia. Problem jest w tym że ten drugi wałek poszedł po ok 2000 km, więc to już nie jest wina oleju raczej...fakt może nie być smarowania, ale to raczej wykluczam..
    Ciśnienie oleju jest słabe.
    Były inne wcześniej. Teraz 159 i 156 oraz 155 do sprzedania.

  5. #5
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    03 2015
    Auto
    Alfa Romeo 156 1.8 TS Sportwagon
    Postów
    5

    Domyślnie

    Chyba nie muszę się pytać czy to dało się sprawdzić podczas remontu....

  6. #6
    Użytkownik Ogier
    Dołączył
    05 2014
    Mieszka w
    Lublin Chmiel
    Auto
    Alfa Romeo 156 1.8 TS 140KM, sedan
    Postów
    165

    Domyślnie

    Cytat Napisał jacek.zab86 Zobacz post
    Chyba nie muszę się pytać czy to dało się sprawdzić podczas remontu....
    No.. Nie musisz. Sam tam raczej nic nie zdziałasz skoro mówisz, że specjalistą nie jesteś. Ciężka sprawa
    Fakt możesz się sam bawić, może nawet dasz rade z pomocą kogoś ogarniętego i bardzo chętnego do pomocy z forum - ale jak pompa nie domaga to dojedziesz do PL i będzie to samo - a nawet gorzej. Poza tym teraz też mogło się coś poza wałkiem uszkodzić (wariator pewnie dostał już mocno w dupe)
    Ostatnio edytowane przez marieczko ; 16-03-2015 o 20:12
    Jeśli 140 konna, z motorem 1.8 alfa dyma 150 konne e36 i e46, to pomyślcie co robi GTA... Wiem, niektórzy wiedzą, ja też chcę !

  7. #7
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    03 2015
    Auto
    Alfa Romeo 156 1.8 TS Sportwagon
    Postów
    5

    Domyślnie

    Dziękuję za odpowiedzi. Nie żebym się wymądrzał, ale mam takie pytanie, jeśli jest zbyt słabe ciśnienie oleju to wydaje mi się że drugi wałek też powinien dostać po tyłku, drugi tzn ssący. Co do wariatora, za pierwszym razem gdy to mi się stało, z ową awarią przejechałem ok 3000 km, stwierdziłem że wariator też trzeba by wymienić, tak zrobiłem - 750 zł za nówkę, a gdy rozebrałem starego wyglądał jak nie naruszony.... sprężyna cała, podkładka też, zazębienia w idealnym stanie. Dziwne troszkę te TSy. Wcześniej miałem 1.6 boxera i silnik igła, a naprawdę nie żałowałem go w czasie jazdy.

  8. #8
    Użytkownik Alfista Avatar lesio146
    Dołączył
    12 2006
    Mieszka w
    SZAMOTULY(PYRLANDIA)
    Auto
    159 JTDm ; 156 V6 Qsystem
    Postów
    4,427

    Domyślnie

    Cytat Napisał jacek.zab86 Zobacz post
    Dziękuję za odpowiedzi. Nie żebym się wymądrzał, ale mam takie pytanie, jeśli jest zbyt słabe ciśnienie oleju to wydaje mi się że drugi wałek też powinien dostać po tyłku, drugi tzn ssący. Co do wariatora, za pierwszym razem gdy to mi się stało, z ową awarią przejechałem ok 3000 km, stwierdziłem że wariator też trzeba by wymienić, tak zrobiłem - 750 zł za nówkę, a gdy rozebrałem starego wyglądał jak nie naruszony.... sprężyna cała, podkładka też, zazębienia w idealnym stanie. Dziwne troszkę te TSy. Wcześniej miałem 1.6 boxera i silnik igła, a naprawdę nie żałowałem go w czasie jazdy.
    Jak już Ci napisałem ciśnienie oleju jest słabe stąd problem z wałkiem i wariatorem.Tak jest w TS że wałek wydechowy cierpi na tym pierwszy i bardziej niż ssący.
    Ts nie jest dziwny,ale bardzo wrażliwy na kiepski/nie wymieniany olej.
    Sorry za szczerość ale kupiłeś padakę.Tylko kompleksowy remont albo wymiana silnika.Na tym nie pojeździsz.
    Były inne wcześniej. Teraz 159 i 156 oraz 155 do sprzedania.

  9. #9
    Użytkownik Ogier
    Dołączył
    05 2014
    Mieszka w
    Lublin Chmiel
    Auto
    Alfa Romeo 156 1.8 TS 140KM, sedan
    Postów
    165

    Domyślnie

    Cytat Napisał jacek.zab86 Zobacz post
    Dziękuję za odpowiedzi. Nie żebym się wymądrzał, ale mam takie pytanie, jeśli jest zbyt słabe ciśnienie oleju to wydaje mi się że drugi wałek też powinien dostać po tyłku, drugi tzn ssący. Co do wariatora, za pierwszym razem gdy to mi się stało, z ową awarią przejechałem ok 3000 km, stwierdziłem że wariator też trzeba by wymienić, tak zrobiłem - 750 zł za nówkę, a gdy rozebrałem starego wyglądał jak nie naruszony.... sprężyna cała, podkładka też, zazębienia w idealnym stanie. Dziwne troszkę te TSy. Wcześniej miałem 1.6 boxera i silnik igła, a naprawdę nie żałowałem go w czasie jazdy.
    Z tego co gdzieś kiedyś widziałem na forum to po rozebraniu uszkodzonego wariatora możesz golym okiem stwierdzic, ze jest powycierany.. Skoro twoj nie jest to go zostaw na zapas
    Jeśli 140 konna, z motorem 1.8 alfa dyma 150 konne e36 i e46, to pomyślcie co robi GTA... Wiem, niektórzy wiedzą, ja też chcę !

  10. #10
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    03 2015
    Auto
    Alfa Romeo 156 1.8 TS Sportwagon
    Postów
    5

    Domyślnie

    Zgadza się zużyty wariator widac gołym okiem. Co do postu że kupiłem padaczkę - to zgadzam się w 100 %. Tak jak pisałem zbyt się pośpieszyłem z kupnem. Tak czy inaczej auto zostanie sprzedane po przyjeździe do kraju, szkoda pieniędzy i nerwów. A jak objawi się padnięty popychacz? Tzn gdy będzie zbyt miękki, lub zbyt twardy?

Podobne wątki

  1. [145] wałek rozrządu
    Utworzone przez Dono w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 02-04-2010, 17:17
  2. [146] Wałek rozrządu
    Utworzone przez radiofm w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 16-12-2009, 08:17
  3. [145] Wałek rozrządu
    Utworzone przez nietyx w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 11-12-2009, 15:07
  4. wałek rozrządu jtd
    Utworzone przez jendriu w dziale 147
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 25-11-2009, 18:15
  5. wałek rozrządu
    Utworzone przez morales1 w dziale 156
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 20-05-2009, 17:48

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory