Pokaż wyniki od 1 do 10 z 10

Temat: wałek rozrządu

  1. #1
    morales1
    Gość

    Domyślnie wałek rozrządu

    Witam. Mam pewien problemik Muszę wymienic wałek rozrządu ssący. Czy ktos sie orientuje w kosztach zakupu.Może polecić jakis dobry(tani i dobry)sklep.Ew. jakis zaklad regeneracyjny.Najlepiej usytuowany gdzies na śląsku, zagłębiu....Od razu dziękuję za odpowiedźi!

  2. #2
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    a jakie były symptomy tej awarii, uszkodzenia.
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  3. #3
    morales1
    Gość

    Domyślnie

    Autko zaczęło mi troche głośniej pracować.Więc wymieniłem olej po ok.7tyś.km.(Nie cały rok.syntetyczny). Ale po wymianie nic sie nie zmienilo. Po godzinach spedzonych na czytaniu forum doszedlem ze mam walnięty wariator.Pracował jak diese.Również troche jakby kopcił.I oddalem wczoraj autko do warsztatu. Wałek jest nieźle zjechany.Podobnoż nie pracował juz na 3 tłoku.Oleju mu nigdy nie brakowało, zawsze staralem sie aby bylo na maxa.Udało mi sie juz kupić wał.Zobaczymy co z tego wszystkiego bedzie jak sie poskłada. Prawdopodobnie zawalił mój 1-szy pseudo mechanik źle ustawiając rozrząd po wymianie.

  4. #4
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    no to dziwna przypadłość.
    u mnie też była krzywka zeszlifowana na trzecim cylindrze a wcześniej pasek rozrządu był przestawiony o jeden ząbek.
    - dziwna prawidłowość.
    - te dolegliwości wykryłem poprzez odczyt parametrów TRA oraz FRA.
    - mechanik nic nie widział w aucie.
    - krzywka była napawana i potem zeszlifowana.
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  5. #5
    morales1
    Gość

    Domyślnie

    Hmm. No u mnie również 3-ci cylinder.Krzywek juz prawie nie bylo.Można powiedzieć ze to samo padło.

  6. #6
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,618

    Domyślnie

    Regenracja jest niecelowa (chyba że ktoś chce zrobić i sprzedać) bo podczas napawania zmienia się struktura materiału i powierzchnia krzywki nie ma juz prawidłowej twardości i odporności na ścieranie. Pozostaje zakup nowego (kosztowna impreza) lub znalezienie używanego (to najsensowniejsza opcja)
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  7. #7
    morales1
    Gość

    Domyślnie

    Dziś na spokojnie sobie pomierzyłem wałek.Jedynie na 2-gim cylindrze byly ok.a reszta szkoda gadać.Dziwie się że auto w ogóle jeździło.Jestem w trakcie kupywania używki.Dotarł juz do mnie wałek ale ssący.W stanie idealym(używka).No a ja potrzebuje wałek wydechowy.Więc muszę czekać na wymiane.Mam nadzieje że to szybko do mnie dotrze i nie bede miał żadnych zastrzeżeń co do jakości.

  8. #8
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Morales, czy mógłbyś podać wymiary krzywek dla obu wałków do TS 1,6? Najlepszy byłby oczywiście jakiś rysunek.

  9. #9
    morales1
    Gość

    Domyślnie

    Z tego co mierzylem to krzywka walu wydechu ma miec wyskosc 43mm.Walek ssacy ma wieksze krzywki ale juz nie pamietam jakie tam byly wymiary(chyba z 2 mm wieksze-45mm).W kazdym badz razie ssacy pasuje z silnika 2.0 .Co do walku wydechu nie ma juz takiej mozliwosci przekladki.A szkoda bo juz dzis bym smigal sobie autkiem.Poszukam jeszcze, moze trafie na jakies wymiary, bo moge sie mylic a i tak fajnie wiedziec na przyszlosc.Oczywicie jak tylko dotrze do mnie walek to sobie pomierze

  10. #10
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - dotarł juz ten wałek, to prawie 30 dni.
    - a ja mierze ten wałek wydechowy rozrządu ( 156 ts 2.0 ) i on ma 45.5 mm
    - czy róznica o 0.1 mm grubosci poszczególnych krzywek dyskwalifikuje wałek rozrządu ?
    - a co znaczy zielony pasek na wałku ?
    - cos znalazłem w dokumentacji.
    --
    Ostatnio edytowane przez bubu321 ; 21-05-2009 o 07:45
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

Podobne wątki

  1. [146] Czy to wałek rozrządu???
    Utworzone przez esco1982 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 15-11-2012, 22:11
  2. [145] wałek rozrządu
    Utworzone przez Dono w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 02-04-2010, 17:17
  3. [146] Wałek rozrządu
    Utworzone przez radiofm w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 16-12-2009, 08:17
  4. [145] Wałek rozrządu
    Utworzone przez nietyx w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 11-12-2009, 15:07
  5. wałek rozrządu jtd
    Utworzone przez jendriu w dziale 147
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 25-11-2009, 18:15

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory