Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 13

Temat: 2.4 JTDM 210KM - przerywa przy 2000 obr.

  1. #1
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    02 2015
    Mieszka w
    Częstochowa
    Auto
    AR 147 1,9 JTD 8V Novitec / AR Brera 2,4 JTDM 20V
    Postów
    11

    Domyślnie 2.4 JTDM 210KM - przerywa przy 2000 obr.

    Witajcie, mam problem z nowo kupioną Brerą.
    Przy przyspieszaniu na 2 lub 3 biegu - w okolicach 2 tys obrotów jest szarpniecie. Jego sila jest uzalezniona od przyspieszenia.

    Auto kupiłem z wycietym DPFem.

    Usłyszałem, że moze to byc wina EGRu - więc zaślepiłem i wyprogramowałem.
    Wywaliłem też klapy wirowe - ich nie trzeba bylo wyprogramowywać.
    Wymienilem rozrząd, filtry, płyny.

    Szarpanie nie ustało - jak się delikatnie przyspiesza to prawie nie czuć, ale jak wcisne pedał mocniej to czuć dośc mocno.

    W międzyczasie postanowiłem jeszcze podjechać i zwiekszyć troche moc - stad tez wykres z hamowni na którym widać właśnie w okolicach 2000 obrotów to "załamanie"

    Wiecie co to może byc?


  2. #2
    Użytkownik Fachowiec Avatar pampik
    Dołączył
    11 2010
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    była - AR 166 2.4 JTD / 159 1.9 JTDm 16V 07r - jest 159 2.4 210 :)
    Postów
    2,172

    Domyślnie

    zacinająca sie zmienna geometria turbiny ??

  3. #3
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar łuk4sz
    Dołączył
    04 2014
    Auto
    159 2.0 JTDm (2021 -) 159 1.9 JTDm 8V 2010 berlina (2014-2018)
    Postów
    919

    Domyślnie

    Lekko nie w temacie - nie za duży moment po programie?

  4. #4
    Użytkownik Fachowiec Avatar pampik
    Dołączył
    11 2010
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    była - AR 166 2.4 JTD / 159 1.9 JTDm 16V 07r - jest 159 2.4 210 :)
    Postów
    2,172

    Domyślnie

    raczej nie brałbym tych pomiarów na serio. W serii wychodzi 214 koni i 467 Nm . Szczerze ? wątpię. 2.4 210 rzedko trzyma serię a co dopiero gift w postaci 70 Nm!. Tu trzeba porządniej hamowni

  5. #5
    Użytkownik Fachowiec Avatar maly_777
    Dołączył
    08 2009
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR 156 FL SW 1.9 16V
    Postów
    2,521

    Domyślnie

    Klasyk:
    turbo pompuje, przebija, zawór zmiennej geometrii zbija ciśnienie za bardzo więc tnie dawkę. Później turbo spowrotem "dopompowuje" do oczekiwanego czego skutkiem na wykresie jest zafalowanie.
    Sytuacja w dużej mierze zależna od sprawności turbo i przepływki.

    Można to przy programie wygładzić. Było o to poprosić. Na logach widać to równie dobrze. Oczywiście tuner powinien to zauważyć.

    KODOWANIE KLUCZY (Giulia Stelvio 159 inne)
    Konwersje USA->EU
    UPDATE MAP DO NAJNOWSZYCH 2023 (1,2,3 generacja), również z rynków USA
    KODOWANIE (używanych) RADARÓW ACC/DASM, BLISSów, zmiana radia i aktywacja AA/CP offline

  6. #6
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    09 2014
    Auto
    Alfa Romeo 159 TI 2.4JTDM 2008r
    Postów
    228

    Domyślnie

    Moja 159 2.4 210km ma dokładnie to samo.
    EGR off, DPF off, klapy out + program.

  7. #7
    Użytkownik Znawca Avatar szewi
    Dołączył
    07 2011
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Alfa
    Postów
    1,084

    Domyślnie

    214 i 460 w serii 210 to calkiem normalny wynik, u siebie mialem cos podobnego, 210 z reguly maja gift (zakladamy oczywisciw w egemplarzach ktore nie maja jakis niedomagan)
    Moja 200 ostantio wyplula ~450 nm bez zadnego chipa wiec nie ma co powatpiewac w wyniki kolegi., ktory ma mocniejsza wersje.
    Badania robione na 2 roznych hamowniach.


    Cytat Napisał pampik Zobacz post
    raczej nie brałbym tych pomiarów na serio. W serii wychodzi 214 koni i 467 Nm . Szczerze ? wątpię. 2.4 210 rzedko trzyma serię a co dopiero gift w postaci 70 Nm!. Tu trzeba porządniej hamowni

  8. #8
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    02 2015
    Mieszka w
    Częstochowa
    Auto
    AR 147 1,9 JTD 8V Novitec / AR Brera 2,4 JTDM 20V
    Postów
    11

    Domyślnie

    Cytat Napisał maly_777 Zobacz post
    Klasyk:
    turbo pompuje, przebija, zawór zmiennej geometrii zbija ciśnienie za bardzo więc tnie dawkę. Później turbo spowrotem "dopompowuje" do oczekiwanego czego skutkiem na wykresie jest zafalowanie.
    Sytuacja w dużej mierze zależna od sprawności turbo i przepływki.

    Można to przy programie wygładzić. Było o to poprosić. Na logach widać to równie dobrze. Oczywiście tuner powinien to zauważyć.

    Czyli w najgorszym wypadku do wymiany przeplywka i regeneracja turbo?
    Od czego zaczac?

  9. #9
    Użytkownik Fachowiec Avatar pampik
    Dołączył
    11 2010
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    była - AR 166 2.4 JTD / 159 1.9 JTDm 16V 07r - jest 159 2.4 210 :)
    Postów
    2,172

    Domyślnie

    Przeplywke po prostu dołącz. Wyskoczy Ci błąd ale jeżeli obaw zniknie tzn ze przeplywka. Jeśli nie pomoże to trzeba wyciągnąć turbo i wyczyścić sterowanie zmiennej gemoetrii. Żadna regeneracja.

  10. #10
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    02 2015
    Mieszka w
    Częstochowa
    Auto
    AR 147 1,9 JTD 8V Novitec / AR Brera 2,4 JTDM 20V
    Postów
    11

    Domyślnie

    Ok dzięki, w poniedziałek jadę na warsztat - jak problem zniknie dam znać co zostalo zrobione.

Podobne wątki

  1. [159] 2.4 JTDM 210km - świece żarowe
    Utworzone przez zloty35 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 12-05-2025, 17:03
  2. [159] 2.0 JTDM 170km vs 2.4 JTDM 210km Wady/Zalety ??Pomoc w wyborze
    Utworzone przez Nitro w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 45
    Ostatni post / autor: 04-05-2020, 20:55
  3. [159] Chip-tuning 2.4 JTDM (210KM)
    Utworzone przez Indy w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 36
    Ostatni post / autor: 20-04-2015, 21:36
  4. [145] Delikatnie szarpie(przerywa) powyżej 2000 obr. 1.7 Boxer
    Utworzone przez KozioŁ w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 24-05-2011, 23:28
  5. Była Alfa 166 2.4 JTDm 210km???
    Utworzone przez 145Q w dziale 166
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 21-04-2009, 07:16

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory