Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 15

Temat: Ar 156 1.6 ts

  1. #1
    Użytkownik Dwusuwowiec
    Dołączył
    08 2011
    Auto
    BYŁA TO AR 156
    Postów
    123

    Domyślnie Ar 156 1.6 ts

    Witam serdecznie. Mam problemik z moją Bella. Mianowicie nie che odpalić, ale kręci.

    W ostatnim czasie wymieniłem:

    - świece
    - uszczelkę pod klawiaturą,
    - przewody zapłonowe,
    - filtry,
    - olej,
    - kostkę stacyjki,
    - moduł zespolony manetek,
    - alternator,
    - rozrusznik,
    - czujnik położenia wałka rozrządu,
    - akumulator.

    Autko czasami gasło podczas jazdy, a czasami nie odpalało od rana do prawie samego wieczora i w końcu zapalało. Ostatnio odpaliła ujechała ze 4 km ja ją zgasiłem. I juz nie zapaliła. Wstępnie sprawdziłem, że nie ma iskry pomiędzy fajką a świecą i nie ma napięcia na pompie paliwa ponieważ milczy. Na krótko pompa dziala.

    Proszę was Arfiści o pomoc i wasze pomysły. Z góry dzięki za zainteresowanie.
    Wysano z Windows Phone.

  2. #2
    Moderator Znawca Avatar Teddy84
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    Legnica
    Auto
    156 2.0 Turbo/Giulietta 1.4TCT MY'16
    Postów
    1,284

    Domyślnie

    Diagnostyka?? Jakakolwiek ?? W TSie masz 4 niezależnie sterowane cewki więc mało prawdopodobne ze padło wszystko nawet z padnietą jedną cewką będzie próbował załapać - już szybciej postawiłbym na czujnik położenia wału - wtedy jest efekt kręcenia bez łapania. Podstawą jest odczyt błędów z ECU podpytaj w swoim regionie napewno ktoś podjedzie pomoże.Co do pompy to też ECU - może z jakiegoś powodu nie odpala pompy paliwa
    Ostatnio edytowane przez Teddy84 ; 04-04-2015 o 22:37

  3. #3
    Użytkownik Dwusuwowiec
    Dołączył
    08 2011
    Auto
    BYŁA TO AR 156
    Postów
    123

    Domyślnie

    Diagnostyka nic nie wykazała. Brak błędów po podpięciu. Wymieniłem czujnik położenia wału dalej to samo. Całkiem nowe części powstawiałem i kompletnie nic. .



    Cytat Napisał Teddy84 Zobacz post
    Diagnostyka?? Jakakolwiek ?? W TSie masz 4 niezależnie sterowane cewki więc mało prawdopodobne ze padło wszystko nawet z padnietą jedną cewką będzie próbował załapać - już szybciej postawiłbym na czujnik położenia wału - wtedy jest efekt kręcenia bez łapania. Podstawą jest odczyt błędów z ECU podpytaj w swoim regionie napewno ktoś podjedzie pomoże.Co do pompy to też ECU - może z jakiegoś powodu nie odpala pompy paliwa

  4. #4
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Normalnie to objawy wskazywałyby na czujnik wału, ale jeśli go wymieniłeś na nowy to go wykluczamy.
    Jeśli pompa paliwa nie działa to też nie zapali. Może zacznij od sprawdzenia przekaźnika pompy paliwa, bo jeśli pompa na krótko działa to raczej coś jest po drodze z jej zasilaniem. Przekaźnik jest w komorze silnika w puszcze przy akumulatorze.

  5. #5
    Użytkownik Dwusuwowiec
    Dołączył
    08 2011
    Auto
    BYŁA TO AR 156
    Postów
    123

    Domyślnie

    Też się nad tym zastanawiam ale co może być przyczyną nie dawania iskry?
    Cytat Napisał SG0240 Zobacz post
    Normalnie to objawy wskazywałyby na czujnik wału, ale jeśli go wymieniłeś na nowy to go wykluczamy.
    Jeśli pompa paliwa nie działa to też nie zapali. Może zacznij od sprawdzenia przekaźnika pompy paliwa, bo jeśli pompa na krótko działa to raczej coś jest po drodze z jej zasilaniem. Przekaźnik jest w komorze silnika w puszcze przy akumulatorze.

  6. #6
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    A jesteś pewny braku tej iskry?
    Bo jeśli tak, to wygląda na to, że nałożyły się na siebie 2 usterki.
    Piszesz, że wymieniono czujnik Halla. Z tym jest dość dużo roboty i nie każdy umie to dobrze zrobić. Do tego trzeba zdemontować rozrząd i odkręcić koło wałka wydechowego. Może przy tej robocie coś zostało źle wykonane.
    Generalnie ten silnik i osprzęt trzeba sprawdzić po kolei.

  7. #7
    Użytkownik Dwusuwowiec
    Dołączył
    08 2011
    Auto
    BYŁA TO AR 156
    Postów
    123

    Domyślnie

    Jestem pewien. Przed wymianą czujnika nie miał iskry i po wymianie też nie ma. Hmm gdzieś indziej leży przyczyna ale zobaczę te przekaźniki jeszcze. Brakuje mi pomysłów. Rano jeszcze zobaczę coś bo wydaje mi sie że jakieś dwa przekaźniki na schemacie widzialem.

  8. #8
    Użytkownik Dwusuwowiec
    Dołączył
    08 2011
    Auto
    BYŁA TO AR 156
    Postów
    123

    Domyślnie

    A czy może mieć coś do tego wszystkiego czujnik spalania stukowego nr części oryginalnej 60592752. Wygląda to niemal identycznie jak czujnik położenia wału ale wg schematów jest to zupełnie co innego.



    Chodzi mi o to z numerem 7.
    Załączone obrazy Załączone obrazy Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	knock_sensor_for0261231095_60592752_60810791_alfa_romeo_fiat_lancia.jpg
Wyświetleń:	348
Rozmiar:	4.0 KB
ID:	162676   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	001.jpg
Wyświetleń:	214
Rozmiar:	72.2 KB
ID:	162677  

  9. #9
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Czujnik spalania stukowego nie będzie miał tu znaczenia. jak chodzi o iskrę i pracę pompy paliwa
    A jesteś pewien prawidłowości zamontowania czujnika wału? On musi do samego końca wejść w otwór w bloku silnika.
    Sprawdź też wszystkie bezpieczniki, również te w komorze silnika.

  10. #10
    Użytkownik Dwusuwowiec
    Dołączył
    08 2011
    Auto
    BYŁA TO AR 156
    Postów
    123

    Domyślnie

    Czujnika to jestem pewien. Ale właśnie bezpieczników i przekaźników nie. Hmm da się w ogóle przekaźnik sprawdzić multimetrem jakoś czy jest sprawny ?

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory