Strona 1 z 4 1234 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 31

Temat: Kontrolka oleju

  1. #1
    thing
    Gość

    Domyślnie Kontrolka oleju

    Witam,

    W sobote kotrolka zaczeła świecić, po sprawdzeniu poziomu oleju okazało się że jest go ponad MAX, poziom dochodzi aż do końca miarki

    Przed chwilą odpaliłem auto na 10sec, zgasiłem, przekręciłem kluczyk aż kontrolki się zapalą, oleju zapalila się po 1-2sec. Po chwili zapaliłem ponownie auto, wariator poklekotał, ale po 2sec przestał(tak jak za 1 odpaleniem), po ok 20sec obroty same wskoczyły do 2tys rpm, a po chwili spadły do 1,1tys rpm, za chwilke znowu tak samo. Wycieków nie zauważyłem, może troszke w okolicy wstryskiwaczy, ale to już mialem wcześniej.
    Coś mi syczy w okolicy przepustnicy, tylko nie umiem tego zlokalizować.
    Olej miał barwę ciemną, trudno mi powiedzieć czy już się zużył. Wymieniałem go 6tys km temu + filtr, Mobil S 10w/40.
    Wariator 25tys km temu.

    Sama kontrolka po odpaleniu nie świeci, dopiero gdy zaczne zwiększać obroty, gdy spadają zaczyna mrygać aż zgaśnie. Po jakimś czasie świeci cały czas.

    Poradźcie coś zanim oddam ją do jakiegoś mechanika
    Ostatnio edytowane przez thing ; 15-03-2009 o 17:17

  2. #2
    Administrator ds. moderatorów Quadrifoglio Verde Avatar 75andrew155
    Dołączył
    05 2006
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    155 V6 1996 .r 155V6 1995r 3.0 12V
    Postów
    11,237

    Domyślnie

    Natychmiast sprawdż u jakiegoś mechaniora manometrem ciśnienie oleju

    Alfa Romeo 75 Turbo 1987
    alfa Romeo 75 Turbo America 1990
    Alfa Romeo Giulietta 1.6 1983
    Alfa Romeo 145 1.4 boxer 1997
    Alfa Romeo 155 V6 1996
    Alfa Romeo 155 V6 1993 3.0 12V przekładka do 1.8 8v 1995

  3. #3
    Użytkownik Alfista Avatar lesio146
    Dołączył
    12 2006
    Mieszka w
    SZAMOTULY(PYRLANDIA)
    Auto
    159 JTDm ; 156 V6 Qsystem
    Postów
    4,427

    Domyślnie

    mozesz sprawdzic manometrem cisnienie oleju.ale z tego co opisujesz to raczej go nie ma.wiec raczej nie obedzie sie bez rozbierania silnika i przyczyny spadku cisnienia oleju.i pod zadnym pozorem przed pomiarem cisnienia nie jezdzi autem.
    Były inne wcześniej. Teraz 159 i 156 oraz 155 do sprzedania.

  4. #4
    thing
    Gość

    Domyślnie

    wiecie może jaka jest mniej więcej cena wymiany uszczelki pod głowicą? 1,4TS

  5. #5
    Administrator ds. moderatorów Quadrifoglio Verde Avatar 75andrew155
    Dołączył
    05 2006
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    155 V6 1996 .r 155V6 1995r 3.0 12V
    Postów
    11,237

    Domyślnie

    300-500 zł

    Alfa Romeo 75 Turbo 1987
    alfa Romeo 75 Turbo America 1990
    Alfa Romeo Giulietta 1.6 1983
    Alfa Romeo 145 1.4 boxer 1997
    Alfa Romeo 155 V6 1996
    Alfa Romeo 155 V6 1993 3.0 12V przekładka do 1.8 8v 1995

  6. #6
    Użytkownik Rowerzysta Avatar gifwwl
    Dołączył
    09 2008
    Mieszka w
    Wołomin
    Auto
    146 2.0 TB Junior była, teraz jedyne słuszne AR GT
    Postów
    311

    Domyślnie

    najpier zaprowadz do mechanik i sprawdz cisnie manometrem a potem szukaj przyczyny. A na jaki filtr zmieniles? filtron? jak taka to zmien jak ma zawor (tak sprerzynka w srodku) bo to filt do cinqucento
    Naprawa fiat, alfa romeo http://www.autokielak.pl/

  7. #7
    thing
    Gość

    Domyślnie

    dzięki za odpowiedzi. W tym tygodniu zaprowadze do mechanika. Jaki filtr nawet nie wiem

    ---------- Post dodany o godzinie 10:12 ---------- Poprzedzający go post został napisany o godzinie 08:31 ----------

    skontaktowałem się z mechanikiem i mniej więcej wycenił wymiane,

    do 100zł uszczelka
    200zł robota
    50 polerka, planowanie głowicy (to jest konieczne?)

  8. #8
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    Bydgoszcz
    Auto
    166 JTD
    Postów
    2,650

    Domyślnie

    a co z tymi filtronami jest nie tak?? ja od zawsze na nich jezdze w alfie

  9. #9
    Administrator ds. moderatorów Quadrifoglio Verde Avatar 75andrew155
    Dołączył
    05 2006
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    155 V6 1996 .r 155V6 1995r 3.0 12V
    Postów
    11,237

    Domyślnie

    Cytat Napisał thing Zobacz post
    planowanie głowicy (to jest konieczne?)
    raczej konieczne , skąd pomysł na wymianę uszczelki ?

    Alfa Romeo 75 Turbo 1987
    alfa Romeo 75 Turbo America 1990
    Alfa Romeo Giulietta 1.6 1983
    Alfa Romeo 145 1.4 boxer 1997
    Alfa Romeo 155 V6 1996
    Alfa Romeo 155 V6 1993 3.0 12V przekładka do 1.8 8v 1995

  10. #10
    Użytkownik Romeo Avatar kaes
    Dołączył
    02 2007
    Mieszka w
    Lublin
    Auto
    AR 145 1,4 bx 1995
    Postów
    787

    Domyślnie

    Cytat Napisał thing Zobacz post
    Mobil S 10w/40.
    Więcej tych sików nie kupuj. Jakbyś docierał to Selenia, a jak silnik po przejściach- tylko i wyłącznie Valvoline Max Live.
    Wziuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuum...Co to było? Takie szybkie i piękne?
    To 145 boxerek oczywiście!

Podobne wątki

  1. [MiTo] Twinair 105 - Kontrolka oleju i silnika i poziom oleju na bagnecie.
    Utworzone przez PanPe w dziale MiTo/Giulietta
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 13-08-2014, 01:44
  2. kontrolka oleju
    Utworzone przez hubus20 w dziale 156
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 04-12-2012, 20:56
  3. [145] Kontrolka oleju
    Utworzone przez maniek015 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 13-12-2011, 20:17
  4. [145] Kontrolka Oleju 145
    Utworzone przez Misiek145ts w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 18
    Ostatni post / autor: 21-12-2009, 20:58
  5. [145] Kontrolka oleju
    Utworzone przez Gopcio w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 10-09-2008, 18:21

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory