Witam ponownie,
chcialbym kogos prosic o analize ponizszych wykresow. Powod: autko jakies slabe przy niskich obrotach, srednie spalanie 9.5l (glownie miasto - Wroclaw).
W sobote wyczyscilem EGR, przepustnice, wstawilem czesciowa zaslepke ( http://www.k-tak.pl/media/pictures/b...lepka_duza.jpg ). Po zalozeniu zaslepki auto nie chcialo w ogole odpalic. Na komputerze zero bledow. Odpalil wkoncu po 10tym razie i z poczatku chodzil nierowno. Pozniej wszystko sie ustabilizowalo. Troche dziwne?!
Mam kilka pytan, ktore pewnie objasnia mi sytuacje
1. "Otwarcie zaworu EGR" - po zalozeniu zaslepki, wartosc w ogole nie osiaga 100%. Wczesniej wartosci byly z calego zakresu 1-100%. Dobrze? teraz jak na wykresie
2. "Otwarcie zaworu overboost" - 75% standardowo, najnizsza wartosc podczas logowania to 56%. Jaki jest pelny zakres dzialania elektrozaworu? W jaki sposob jest on w ogole sterowany?
3. Czy ten silnik posiada DPF (1.9 16v 150KM, 2004r, chyba EDC16C8 CF3?) ? Wydaje mi sie ze nie, ale 100% pewnosci nie mam. Gdzie/jak mozna to sprawdzic?
4. Ponizej kilka wykresow z excela. Nie byly robione wg best practice (3,4bieg 1500rpm i but w podloge) ale przy w miare normalnej jezdzie. Jesli trzeba, powtorze logowanie.
5. Jesli sa jeszcze jakies parametry ktore warto logowac, jestem otwarty na sugestie.
P.S. Przepraszam za brak polskich znakow.
P.S2. Wiem ze jest wiele tematow objasniajacych dzialanie VGT, EGR ale im wiecej czytam tym mniej wiem..