Pokaż wyniki od 1 do 8 z 8

Temat: Dwa pytania 'nowicjusza'

  1. #1
    moose
    Gość

    Domyślnie Dwa pytania 'nowicjusza'

    Witam

    W zeszłym tygodniu kupiłem Alfę Romeo 156 SW 2.4 JTD z 2003 roku. Do samochodu dostałem dwa kluczyki: jeden z wbudowanym sterowaniem do centralnego zamka i otwierania klapy bagażnika oraz drugi - bez sterowania. Problem polega na tym, iż sterowanie centralnym zamkiem nie działa. Autko można otworzyć w 'tradycyjny' sposób - za pomocą zamku w drzwiach. Na dłuższą metę jest to jednak dość uciążliwe i chciałbym to naprawić. Zmieniłem baterię w kluczyku na nową, podczas naciskania przycisków na kluczyku zapala się diodka ale centralny nie reaguje. Co może być przyczyną tej usterki?

    Druga sprawa dotyczy dość błahej sprawy - do tej pory jeździłem Renault Clio z 2001 roku. Jeżeli zapominałem wyłączyć świateł po skończonej jeździe - włączał się sygnał dźwiękowy. Czy Alfa 156 oferuje tego rodzaju 'funkcjonalność'?

    Pozdrawiam

  2. #2
    obserwator737
    Gość

    Domyślnie

    z problemem nr 1 zwróć się do TMiN.pl - Warsztat samochodowy Diagnostyka komputerowa, serwis klimatyzacji

    świateł nie musisz wyłączać - wyjmujesz kluczyk i gasną

  3. #3
    Superjahu007
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał moose Zobacz post
    Druga sprawa dotyczy dość błahej sprawy - do tej pory jeździłem Renault Clio z 2001 roku. Jeżeli zapominałem wyłączyć świateł po skończonej jeździe - włączał się sygnał dźwiękowy. Czy Alfa 156 oferuje tego rodzaju 'funkcjonalność'?
    Moja nie oferuje i podejrzewam że Twoja też, po wyłączeniu zapłonu i wyjęciu kluczyka gasną wszystkie światła wraz z pozycyjnymi. Tak więc nie rozładujesz akumulatora. Jeśli będziesz miał potrzebę zostawić auto na światłach pozycyjnych to :
    - wkładasz kluczyk w stacyjkę,
    - wciskasz takie małe coś na stacyjce ,
    - przekręcasz kluczyk w lewo ( odwrotnie niż odpalanie auta) ,
    - wyciągasz kluczyk i świecą pozycyjne ( z przodu też pod warunkiem że nie są przepalone )

    A co do nie działającego pilota to on sam może być uszkodzony .

    ---------- Post dodany o godzinie 22:35 ---------- Poprzedzający go post został napisany o godzinie 22:33 ----------

    Ale jak podał Obserwator737 jedź to Ci z całą pewnością pomogą , tak będzie najprościej i najpewniej .

  4. #4
    Użytkownik Znawca Avatar sedici
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    OPL & (ANsbach) DE
    Auto
    Bravo1,6Mj , Astra J
    Postów
    1,912

    Domyślnie

    masz uszkodzony włącznik w kluczyku , trzeba go rozebrać i wymienić uszkodzony włącznik, więc albo sam to naprawisz albo elektryk;

    co do świateł to włącz je na stałe i zapomnij , po zgaszeniu auta światła same gasną , i przy odpalaniu zaświecają się - tak jest w autach grupy fiata ; nie musisz się już martwić czy zgasiłeś światła
    this is my truth tell me yours
    "Polityka została wymyślona po to, aby kłamstwo brzmiało jak prawda." G.Orwell
    http://www.youtube.com/watch?v=liSxjtd16xQ - bastard

  5. #5
    ViP Rowerzysta Avatar jazzu
    Dołączył
    07 2008
    Mieszka w
    Szczecin
    Auto
    AR 156 SW 1.8 TS (2001)
    Postów
    380

    Domyślnie

    Cytat Napisał sedici Zobacz post
    masz uszkodzony włącznik w kluczyku , trzeba go rozebrać i wymienić uszkodzony włącznik, więc albo sam to naprawisz albo elektryk;
    srutu tutu, jeśli diodka w kluczyku miga to nie jest mikrostyk !
    zapewne trzeba doprogramowac kluczyk.
    I właściwie kto wódki nie pije ten jest wywrotowcem, tak świadomie uszczuplającym dochody państwa - bezideowcem...

  6. #6
    moose
    Gość

    Domyślnie

    Dzięki za pomoc

  7. #7
    qualin
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał jazzu Zobacz post
    srutu tutu, jeśli diodka w kluczyku miga to nie jest mikrostyk !
    zapewne trzeba doprogramowac kluczyk.
    u mnie tez tak bylo, nowa bateria, dioda pylgala, ale nei dzialal central. wystarczylo rozebrac kluczyk i wyczyscic mikrostyk spirytusem, badz jakims alkoholem (ja uzylem perfum). popsikalem, podmuchalem i od tamtej pory dziala bez zarzutu

  8. #8
    moose
    Gość

    Domyślnie

    Witam

    Sprawa z kluczykiem zakończyła się w dość ciekawy sposób. Podjechałem do TMiN.pl i tam uzyskałem informację, że najprawdopodobniej uległ uszkodzeniu jakiś mikrostyk w kluczyku. W celu naprawy polecili zgłosić się do elektronika. Podjechałem do elektronika, który stwierdził, że to nie mikrostyk. Dał mi namiar na innego elektronika, który naprawia piloty do alarmów. Podjechałem do niego - Pan najpierw sprawdził, czy kluczyk wysyła sygnał. Okazało się, że tak. Wstępna diagnoza - rozkodowany kluczyk. Podjechałem ponownie do TMiN.pl z pytaniem, czy mają możliwość zakodowania kluczyka. Nie było takiej możliwości i już przed oczami miałem wizytę w serwisie. Rozmowa rozwinęła się jednak - bo ciężko było Panom uwierzyć, że kluczyk jest rozkodowany. Stwierdzili, żeby spróbować nacisnąć przycisk sterowania w środku auta - blisko centralki. Jednak od razu zastrzegli, że to raczej nie pomoże. Stwierdziłem, że warto spróbować - wsiadam do auta, naciskam guzik od zdalnego zamykania drzwi - i trzask .. działa
    Szczęka mi opadła .. wysiadłem z auta, oddaliłem się na kilka metrów, żeby sprawdzić, czy też będzie działało - działa ...
    Nie wiem na czym polegała usterka - ale wszystko zaczęło działać prawidłowo ..

Podobne wątki

  1. Alfa 156 1.9 JTD-M - parę pytań nowicjusza.
    Utworzone przez FOG_ w dziale 156
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 06-11-2013, 18:39
  2. [Giulietta] Dwa pytania od nowicjusza | Start&Stop + Blue&Me
    Utworzone przez SanczO w dziale MiTo/Giulietta
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 01-07-2012, 22:35

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory