Strona 3 z 7 PierwszyPierwszy 1234567 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 21 do 30 z 66

Temat: Usterki po 100 tys.( i wiecej) km

  1. #21
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Tomekkk
    Dołączył
    07 2010
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    159 SW 1,9JTDm Q-Tronic
    Postów
    395

    Domyślnie

    FAP na robociźnie nie zarabia nic. FAP zarabia jedynie na marży ze sprzedaży części i akcesoriów oryginalnych. No i oczywiście ze sprzedaży samochodów. Robocizna to zysk tylko i wyłącznie dealera i to on ją ustala sobie sam indywidualnie. Im większy monopol w swoim obszarze działania ma dealer, tym bardziej może szaleć ze stawkami i być mniej otwarty do udzielania rabatów.

  2. #22
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    03 2015
    Mieszka w
    Katowice
    Auto
    Giulietta 2.0 JTDm2
    Postów
    42

    Domyślnie

    żeby pompę zmienić trzeba 1) spuścić płyn 2) odkręcić koło pasowe w głowicy (w głowicach 8v - i na pewno blokady trzeba mieć) 3) poskręcać, zalać, odpowietrzyć
    więc to dodatkowo robota i czas (rozrząd w 8v bez pompy to pikuś - rolka, pasek i napinacz, zmieniać można bez blokad jak pasek ma kreski)
    skoro pompa nie cieknie i brak luzów to w bravo nie ruszałem - a Julce poszedłem po najmniejszej linii oporu - zostawiłem w warsztacie na kompletną wymianę, a sam pojechałem na urlop

  3. #23
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,623

    Domyślnie

    No nie wiem co to za ASO skoro olewa procedury serwisowe producenta, która to procedura nakazuje wymianę pompy wody podczas wymiany rozrządu bez jej weryfikacji. Pompa może się nie starzeje ale jej uszczelnienia i owszem, a są podobnie jak pasek wykonane z gumy, która, jak sam napisałeś, się starzeje...
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  4. #24
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    03 2013
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Fiat Palio & Julka 1.4 MA
    Postów
    1,210

    Domyślnie

    Cytat Napisał tx555 Zobacz post
    nie olej tylko wymiana oleju , napisałem w nawiasie robocizna
    Wymiana oleju to 0,6 rbg

    Dodano po 8 minutes:

    dolewki w 1.4 MA no bez jaj , chyba że w jakimś demo po dziennikarskim
    U mnie 0,55 rbg za 128 zł. (Carserwis Warszawa...)

    I nie miałem na myśli, że "uciekło", tylko straty przy zlewaniu, przelewaniu i ponownemu napełnianiu układu olejem. A ASO jak to ASO, jak już coś doleje, to powie, że trzeba za cały litr zapłacic. No ale to i tak nieprawda, skoro pisałeś o rbg.

  5. #25
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    11 2011
    Auto
    ​​​​
    Postów
    1,822

    Domyślnie

    Cytat Napisał Maciek-156 Zobacz post
    No nie wiem co to za ASO skoro olewa procedury serwisowe producenta, która to procedura nakazuje wymianę pompy wody podczas wymiany rozrządu bez jej weryfikacji.
    jak sam to niedawno w innym wątku ładnie ująłęś, czasami trzeba sie po prostu kierować zdrowym rozsądkiem...

    Pompa może się nie starzeje ale jej uszczelnienia i owszem, a są podobnie jak pasek wykonane z gumy, która, jak sam napisałeś, się starzeje...
    co innego pasek napędu rozrzadu a co innego jakas tam uszczelka - to przecież zupełnie inne obciążenia i warunki pracy. Uszczelka na pompie nawet jak puści (musiałby ktoś zrobić na takiej fabrycznej pompie chyba ze 150-200kkm) to będzie co najwyżej widać wyciek/ubytek płynu , pasek to wiadomo jak strzeli to tylko raz

  6. #26
    Użytkownik Alfa i Omega
    Dołączył
    04 2011
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    Giulietta 1.4TB Distinctive/Sport/Premium/Dach
    Postów
    480

    Domyślnie

    Pytanie ile wychodzi wymiana pompy jeżeli wymieniasz ją razem z rozrządem, a ile kosztuje potem wymiana pompy dodatkowo. Z reguły przy okazji rozrządu robocizna o wiele tańsza. Stąd zawsze wymienia się pompę razem z rozrządem bo szansa, że przeżyje 200 tys km, czyli do kolejnej wymiany rozrządu jest raczej żadna. Więc niewiele oszczędzasz, a przekładasz większy koszt do wydania na później. Dodatkowo masz spore ryzyko konsekwencji padu pompy. Jak CI się zatrze pompa i zerwie pasek - w najlepszej opcji masz wymianę rozrządu, w najgorszej remont silnika. Jak puści uszczelka na pompie i pójdzie olej na pasek - wymieniasz jeszcze raz rozrząd i tym razem już na pewno pompę
    Zysk dla mnie zupełnie pozorny.

  7. #27
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    11 2011
    Auto
    ​​​​
    Postów
    1,822

    Domyślnie

    wszystko to prawda co piszesz, oczywiście w żadnym razie nie chodzi o to żeby oszczedzić kilka stówek i ryzykować awarią silnika. Są 2 szkoły, jedni są zdania żeby pompe wymieniać co 2-gi rozrząd a inni żeby za każdym razem i ja nie mówie tu o przebiegach 200kkm ale powiedzmy sobie szczerze wymiana pompy co 40-50kkm to nonsens i niepotrzebny wydatek (oczywisicie mowimy o oryginale - bo jeśli ktoś by załozył jakiś chiński badziew to jasne że mowy nie ma żeby pompy nie zrobić z każdym rozrządem) , jeśli jednak ktoś miałby z tego powodu nie spać to oczywiscie lepiej niech wymieni-tylko i wyłącznie dla lepszego samopoczucia Trzeba rozpatrywać każdy przypadek indywidualnie i kierowac sie zdrowym rozsądkiem ale za główny decydujący czynnik o wymianie (lub nie) pompy wskazał bym tutaj jednak przebieg jaki robimy pomiędzy wymianami rozrządu i jesli ktos robi 5-10kkm rocznie to spokojnie wystarczy mu pompa na 2 rozrządy bo i tak po 4 latach rozrzad trzeba zrobić niezależnie od przebiegu. Ja się zdaje na aso, jeśli po rzetelnym sprawdzeniu uważają że nie trzeba to nie bedę sie upierał przy wymianie
    Ostatnio edytowane przez tx555 ; 23-04-2015 o 19:09

  8. #28
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar dobryalf
    Dołączył
    03 2014
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    giulietta serie 1 1,4TB MultiAir 16v 170KMTCT Excl
    Postów
    675

    Domyślnie

    Informowany byłem, że 1000zł koszt przeglądu i wymian po 30tyś km. Trzy filtry i świece, cosik drogo. Świece oryginałki po 60zł.

  9. #29
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Jabolek
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Zandvoort, Oleśnica
    Auto
    AR Giulietta (SAVALI) 2.0 TCT 215KM 405 Nm
    Postów
    623

    Domyślnie

    kurde czy to tak jest z Alfami ze jak sie wyjezdzie z salonu cos jest niby do poprawienia po +/- 10k a po 100k juz nic sie nie dzieje?

    ostatnio bylem kupic dywaniki w ASO i pytali mnie ojjjj witamy pana tu dawno nie bylo mysleli ze juz zarobia na naprawie a ja im...ja tylko po dywaniki hahaha ale byly jaja

    na koncie 140k przy bardzo sportowej dziennej jezdzie
    2010 Giulietta 1.4 TB progression + dodatki + SAVALI tuning 144KM / 257Nm

    2014 Giulietta 2.0 JTDM 175KM TCT Exlusive + (sportiva QV, premium, pakiet wlokna weglowego, dodatkowe spoilery)

  10. #30
    Użytkownik Fachowiec Avatar ris
    Dołączył
    02 2014
    Mieszka w
    KRK
    Auto
    Alfa Romeo 159 2.0
    Postów
    2,195

    Domyślnie

    Cytat Napisał tx555 Zobacz post
    powiedzmy sobie szczerze wymiana pompy co 40-50kkm to nonsens i niepotrzebny wydatek (oczywisicie mowimy o oryginale - bo jeśli ktoś by załozył jakiś chiński badziew to jasne że mowy nie ma żeby pompy nie zrobić z każdym rozrządem) , jeśli jednak ktoś miałby z tego powodu nie spać to oczywiscie lepiej niech wymieni-tylko i wyłącznie dla lepszego samopoczucia Trzeba rozpatrywać każdy przypadek indywidualnie i kierowac sie zdrowym rozsądkiem ale za główny decydujący czynnik o wymianie (lub nie) pompy wskazał bym tutaj jednak przebieg jaki robimy pomiędzy wymianami rozrządu i jesli ktos robi 5-10kkm rocznie to spokojnie wystarczy mu pompa na 2 rozrządy bo i tak po 4 latach rozrzad trzeba zrobić niezależnie od przebiegu.
    Same dziwy prawisz. Mam rozumieć, że rozrząd wymieniasz co 40-50 kkm ?

    Cytat Napisał tx555 Zobacz post
    Ja się zdaje na aso, jeśli po rzetelnym sprawdzeniu uważają że nie trzeba to nie bedę sie upierał przy wymianie

    To Twój mechanik ma szklana kulę ? Jak można rzetelnie sprawdzić pompę ? Łożysko uszczelnienia itd. Do najczęstszych usterek zaliczane jest zatarcie łożyska pompy i rozszczelnienie. Kto Ci zagwarantuje i na jakiej podstawie, ze pompa bedzie działać przez okres dwóch wymian rozrządu? To zapytaj go po co mechanik chce wymieniać napinacz i rolki skoro napewno rzetelnie je sprawdzi , a pewnie ładnie wyglądają i nie szumią, można zaoszczędzić i wymienić sam pasek.

Podobne wątki

  1. [Giulietta] Usterki po 10 tys.( i wiecej) km
    Utworzone przez Jabolek w dziale MiTo/Giulietta
    Odpowiedzi: 1343
    Ostatni post / autor: 16-04-2022, 15:05
  2. wiecej pali
    Utworzone przez FacesOfDeath w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 28-01-2012, 12:55
  3. [159] Wiecej mocy....
    Utworzone przez Dzixon w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 08-03-2011, 13:32

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory