Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 30

Temat: Przepływomierz - jak uzyskać do niego dostęp?

  1. #1
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    05 2015
    Mieszka w
    Częstochowa
    Auto
    Alfa 147 1.9 JTD 8v
    Postów
    15

    Domyślnie Przepływomierz - jak uzyskać do niego dostęp?

    Witajcie.
    Od miesiąca jestem właścicielem Alfy 147 1.9JTD 8v. Od kiedy ją kupiłem alfa miała problem z przyspieszaniem powyżej 2,5tyś obrotów. Samochód zachowywał się jakby odłączało się turbo. Jako pierwszy sprawdziłem zawór overboost, jest on sprawny. W międzyczasie podczas jazdy wyskakiwał błąd od czujnika ciśnienia doładowania. Gdy go odkręciłem był bardzo brudny, po wyczyszczeniu błąd się więcej nie pojawił. Ale samochód dalej nie zachowywał się tak jak powinien, więc przyszła kolej na sprawdzenie przepływomierza. Po odpięciu wtyczki spalanie spadło do 9l przy spokojnej jeździe i samochód zaczął się lepiej odpychać. No i tutaj pojawia się problem, bo nie mam pojęcia jak dobrać się do przepływki żeby ją wyczyścić. Nie mam pojęcia jak odkręcić skrzynkę bezpieczników i podstawę od akumulatora żeby mieć swobodny dostęp do przepływomierza. Czy ktoś może podzielić się wiedzą jak to zrobić, bo mnie już pomysły się skończyły?

    Mój drugi problem to "szarpiące" prawe tylne koło po wpadnięciu w dziurę. Problem nasila się jak spadnie deszcz, wtedy nawet przy zmianie pasa ruchu tudzież przy przejeżdżaniu przez przejście dla pieszych odczuwalne jest mocne szarpnięcie na lewo i prawo. Po deszczu przy 60km/h muszę "kontrować" żeby samochód jechał prosto po drodze, dodatkowo w trakcie jazdy mam wrażenie jakby prawe koło chodziło od lewej do prawej strony przy czym wydaje ono bardzo dziwne dźwięki, jakby amortyzator był odkręcony. Nie mam pojęcia co z tym fantem zrobić, wymieniłem wszystkie wahacze i zrobiłem zbieżność a problem i tak występuje.

    Czekam na jakieś podpowiedzi od Was.

    Dzięki z góry i pozdrawiam,
    Filip

  2. #2
    Użytkownik Rowerzysta Avatar kamel85
    Dołączył
    12 2013
    Mieszka w
    Świnoujście / Zamość
    Auto
    Była AR 147 JTD 115 KM 2004, JEST AR 159 TI 1,9JTDm 150KM 2008
    Postów
    67

    Domyślnie

    Witam, co do dostania się do przepływki to jest troszeczkę zabawy ale ja po kilku próbach robię to teraz z zamkniętymi oczami Pierwsza rzecz to zdjęcie akumulatora, od klemy (-) należy odkręcić jeden przewód który przechodzi przez skrzynkę bezpieczników i następnie już bezpośrednio w skrzynce bezpieczników odkręcamy śrubkę, chyba nr 10, otwieramy bezpieczniki, demontujemy od spodu jedną kostkę, następnie odkręcamy podstawę akumulatora (4 śrubki) i wyciągamy do góry uważając, że od spodu pod obudową bezpieczników jest takie "ucho" które trzyma się na "bolczyku".
    Mam nadzieję, że o niczym nie zapomniałem, co do drugiego problemu nie pomogę.

  3. #3
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    07 2011
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Jest: Skoda Superb 2.0 TDI. Było: 159 SW 1,9 JTD AR 147 1.9 JTD 16V 170 KM 2003 r. Passatto B5 1.8
    Postów
    1,268

    Domyślnie

    Cytat Napisał kamel85 Zobacz post
    "ucho" które trzyma się na "bolczyku".
    I z tego co pamiętam jest to skręcone na obudowie filtra powietrza

  4. #4
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    05 2015
    Mieszka w
    Częstochowa
    Auto
    Alfa 147 1.9 JTD 8v
    Postów
    15

    Domyślnie

    Dziękuję bardzo Panowie za podpowiedzi, będę miał chwilę czasu to się za to wezmę, przy okazji porobię fotki dla potomnych. A co do filtra powietrza, jak rozbiorę już tę podstawę to dostęp do niego będzie w miarę swobodny?
    Dodatkowo, podczas jazdy słyszę świst turbo i przy puszczaniu gazu na około 2700obr można usłyszeć cichego blow-offa. Rura dochodząca do turbo jest uszkodzona czy po prostu alfy tak mają?

  5. #5
    Użytkownik Rowerzysta Avatar kamel85
    Dołączył
    12 2013
    Mieszka w
    Świnoujście / Zamość
    Auto
    Była AR 147 JTD 115 KM 2004, JEST AR 159 TI 1,9JTDm 150KM 2008
    Postów
    67

    Domyślnie

    U mnie akurat nie jest skręcone, chyba ktoś odkręcił i zapomniał lub nie chciało mu się bawić, i tak już zostało
    Ja osobiście filtr powietrza zmieniam od spodu demontując rurę turbo-ic, odczepiam zatrzaski i odchylam obudowę i powoli "wciskam" filtr, wyciągając wcześniej stary
    Skoro rura jest uszkodzona to nie pozostaje nic jak wymienić i u mnie żadnego świstu nie ma, a skoro jest to masz nieszczelny układ dolotowy.

  6. #6
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    05 2015
    Mieszka w
    Częstochowa
    Auto
    Alfa 147 1.9 JTD 8v
    Postów
    15

    Domyślnie

    Czy możliwe jest że przez to samochód będzie więcej palił? Spalanie 9l na spokojnej jeździe i 12 na trochę bardziej agresywnej mnie przeraża.

  7. #7
    Użytkownik Rowerzysta Avatar kamel85
    Dołączył
    12 2013
    Mieszka w
    Świnoujście / Zamość
    Auto
    Była AR 147 JTD 115 KM 2004, JEST AR 159 TI 1,9JTDm 150KM 2008
    Postów
    67

    Domyślnie

    A dokładnie którą rurę od turbo masz uszkodzoną? Turbo - intercooler czy turbo - filtr powietrza na której jest przepływomierz. Ale jest to możliwe i 9 to stanowczo za dużo. Ale może wypowie się ktoś bardziej obeznany

  8. #8
    Użytkownik Fachowiec Avatar sleyer3
    Dołączył
    05 2012
    Mieszka w
    Częstochowa
    Auto
    alfa romeo 147 1.9jtdm 150KM 2006r.
    Postów
    2,053

    Domyślnie

    Ja mam 16v i jestem z tego samego miasta spalam 8.5 L. Jeśli chcesz służę podpięciem pod kompa.

  9. #9
    Użytkownik Pasjonat Avatar @sdero
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    RAV4 / Ducati Diavel Carbon
    Postów
    3,133

    Domyślnie

    Oczywiście, ze przez niesprawną przeplywkę spalanie wzrośnie.
    Chip tuning, EGR off , DPF off, SCR off, Lambda off , modyfikacja dawki startowej oraz inne.

    Więcej informacji: www.conmir.pl, lub Fanpage na FACEBOOK
    Trochę o korektach - > Motoblog - wpływ korekt pod obciążeniem
    Trochę o DPF - > Motoblog - co warto wiedzieć o DPF

  10. #10
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    05 2015
    Mieszka w
    Częstochowa
    Auto
    Alfa 147 1.9 JTD 8v
    Postów
    15

    Domyślnie

    Cytat Napisał kamel85 Zobacz post
    A dokładnie którą rurę od turbo masz uszkodzoną? Turbo - intercooler czy turbo - filtr powietrza na której jest przepływomierz.
    Nie mam pojęcia, jeszcze nie miałem możliwości sprawdzenia ich, mam nadzieje że jak uda mi się odkręcić tę podstawę to będę miał w końcu wgląd w to co się tam dzieje.


    Cytat Napisał sleyer3 Zobacz post
    Ja mam 16v i jestem z tego samego miasta spalam 8.5 L. Jeśli chcesz służę podpięciem pod kompa.
    8.5 na spokojnej jeździe? Też mam kabel, ale dziękuję za chęci!

    Cytat Napisał @sdero Zobacz post
    Oczywiście, ze przez niesprawną przeplywkę spalanie wzrośnie.
    Jak myślisz, czyszczenie przeplywki pomoże? Czy już muszę zacząć odkładać na nową?

Podobne wątki

  1. Odpowiedzi: 89
    Ostatni post / autor: 23-04-2017, 00:26
  2. [159] Skąd uzyskać (+) po stacyjce/zapłonie pod maską ?
    Utworzone przez Piotr_wawa w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 03-11-2015, 17:52
  3. Jak uzyskać z 2.5 V6 235 KM ?
    Utworzone przez b0rn20wn w dziale Tuning mechaniczny
    Odpowiedzi: 36
    Ostatni post / autor: 22-10-2013, 20:15
  4. 156 1.8TS - Co zrobić by uzyskać większą moc?
    Utworzone przez sbk001 w dziale Tuning mechaniczny
    Odpowiedzi: 23
    Ostatni post / autor: 12-08-2013, 18:18
  5. chciałbym uzyskać kilka informacji na temat silnika T.S. 8V
    Utworzone przez ufty w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 31
    Ostatni post / autor: 11-01-2008, 18:07

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory