Strona 1 z 4 1234 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 37

Temat: Jak uzyskać z 2.5 V6 235 KM ?

  1. #1
    Użytkownik Rowerzysta Avatar b0rn20wn
    Dołączył
    04 2013
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    Alfa 156 2.5 V6 2001
    Postów
    295

    Domyślnie Jak uzyskać z 2.5 V6 235 KM ?

    Tak z głupa wszedłem sobie na allegro i udało mi się znaleźć to:
    http://otomoto.pl/alfa-romeo-166-235...C29890020.html

    pomijając cenę i zakładając, że sprzedający nie pisze bajek (niby ma wyciąg z hamowni)

    to zastanawiam się jak z 2.5 V-ki wyciągnąć 235 koni kiedy fabrycznie jest 190.

    Przyznam się szczerze że u siebie bym chętnie tak porobił jeśli nie wymaga to jakiejś konkretnej rzeźby.

    Tzn podkładkę pod podniesienie mocy już poczyniłem (barany od 3.0).
    Ale dalej co?
    Dolot, wydech, chip? Inna kolejność? Na wałki nie wiem czy bym się pisał bo auto jest do jazdy na co dzień.
    Swap raczej nie wchodzi w grę.

    Co sądzicie?

  2. #2
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Grodzisk Mazowiecki
    Auto
    Laguna III 2.0T
    Postów
    822

    Domyślnie

    Żeby uzyskać przyrost rzędu 45 koni w benzynie to już większa rzeźba. Coś mi się nie chce wierzyć w ten pomiar. Skąd masz pewność że został on wykonany prawidłowo?

    Jeśli chcesz zwiększać moc to najtaniej wyjdzie wymienić silnik na 3.0, albo sprzedać i kupić 3.0.

    Przyrost mocy w 2.5 jest nie współmierny z kosztami, które musiałbyś ponieść.
    Ostatnio edytowane przez PRE2ES ; 09-10-2013 o 10:58
    Podawanie pensji brutto to jak podawanie długości penisa razem z kręgosłupem
    FIAT 126 BIS -->VW GOLF mk2 GTD --> Ford Mondeo 1.8 automat --> Ford Mondeo 2.5 v6 --> AR 156 1.9 jtd 105km --> AR 156 1.9 jtd 115km --> Ford Mondeo 2.0 duratec --> AR 156 SW 2.4 jtdm 175km --> AR 166 2.4 jtdm 175km Sportronic --> Zafira B Cosmo+ 1.9 cdti --> Paździerz B5FL 1.8T --> Hyundai XG350L --> Passerati B6 2.0 TDI --> Renault Koleos 2.0 DCI --> Renault Laguna III 2.0T

  3. #3
    ZBANOWANY Romeo
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Bydgoszcz
    Auto
    166 2.5V6 CF2 4HP20
    Postów
    655

    Domyślnie

    Baranki z 3.0 + dobry remap pozwala uzyskać do 210KM. Więcej można uzyskać przez modyfikację układu wydechowego i ostrzejsze mapy zapłonu (tylko dla Pb98). Jeśli dobrze poszukasz to znajdziesz w sieci wykresy 2.5V6 o mocy ~230KM. Tak jak kolega wcześniej zauważył, koszt z reguły przewyższa wymianę na 3.0V6.

  4. #4
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,617

    Domyślnie

    Poznałem na zlocie gościa który miał 2,5 właśnie z taką mocą. Też hamowany. Już nie pamiętam czy zgarną to po porzedniku czy dokańczał sam ale lista modów była długa aby to uzyskać. Wydech, wałki, remap i wiele innych. Nie opłacalne. To nie turbo benzyna że starczy mały wirusik. Z wolnossaków się nie opłaca

  5. #5
    Użytkownik Rowerzysta Avatar b0rn20wn
    Dołączył
    04 2013
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    Alfa 156 2.5 V6 2001
    Postów
    295

    Domyślnie

    Problem w tym, że przy swapie nigdy nie wiadomo na co trafisz. A w mojej 2.5 i tak chce zrobić wydech, dolot strasznie mi się spodobał ala "matejko". Tak wiec mody delikatne i tak będą, a jak przy okazji skoczyłaby moc nawet do 220 to byłoby super

  6. #6
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,617

    Domyślnie

    Cytat Napisał b0rn20wn Zobacz post
    przy okazji
    to można wykrzesać 5KM. Na więcej trzeba trochę bardziej się wysilić

  7. #7
    Użytkownik Rowerzysta Avatar b0rn20wn
    Dołączył
    04 2013
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    Alfa 156 2.5 V6 2001
    Postów
    295

    Domyślnie

    Przyjdzie $$ to będę działał a nie teoretyzował Póki co jeszcze smaczek, taki wydech to byłaby bajka

    http://www.youtube.com/watch?v=dGfqtIEXQJA

    Ciekawe jakie to jest głośne na żywo i czy nie męczy przy normalnej eksploatacji

  8. #8
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,617

    Domyślnie

    Wydech to każdego indywidualna sprawa. Jedni lubią przeloty i inne cuda a dla niektórych głośny jest drażniący. Wyłóż trochę kasy u jakiegoś dobrego tłumikarza to będziesz miał dźwięk jaki chcesz. A takich filmików są w necie miliony. Będziesz milion pierwszy i zginiesz pod naporem tłumu

  9. #9
    Użytkownik Pasjonat
    Dołączył
    03 2008
    Mieszka w
    Lublin
    Auto
    BMW E61 545i żony, E61 530xD do orania pola :)
    Postów
    3,191

    Domyślnie

    Bez dotykania głowic i wymiany wałków rozrządu na takie w okolicach 270stopni/11mm wzniosu nawet nie licz że się zbliżysz do 220KM z 2.5V6 a co mówić o wspomnianych przez Ciebie 235KM. Dla porównania seryjnie masz wałki 226stopni/9,3mm w wzniosu.
    10.2008-16.11.2012r. 156 3,0 V6 24V Q2 278KM@312Nm - pozostały piękne wspomnienia

    Porting głowic, budowa silników do motorsportu, budowa układów wydechowych, kolektorów ssących ITB, indywidualnych części do motorsportu

    Zapraszam => https://www.facebook.com/Ku%C5%9Bmie...37265/?fref=ts

  10. #10
    Użytkownik Ogier Avatar poguś
    Dołączył
    09 2011
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    156 jtd
    Postów
    152

    Domyślnie

    a pytanie takie "offtopicowe" czy przy zmianie wałków, kolektorów, wydechu + ewentualnie dolotu, splanowaniu głowicy + ewentualnym portingiem będzie można jeździć na pb95? czy tylko 98? i pewnie zagazować się tego nie da?

Podobne wątki

  1. Odpowiedzi: 89
    Ostatni post / autor: 23-04-2017, 00:26
  2. [159] Skąd uzyskać (+) po stacyjce/zapłonie pod maską ?
    Utworzone przez Piotr_wawa w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 03-11-2015, 17:52
  3. Przepływomierz - jak uzyskać do niego dostęp?
    Utworzone przez kdfy w dziale 147
    Odpowiedzi: 29
    Ostatni post / autor: 28-06-2015, 17:54
  4. 156 1.8TS - Co zrobić by uzyskać większą moc?
    Utworzone przez sbk001 w dziale Tuning mechaniczny
    Odpowiedzi: 23
    Ostatni post / autor: 12-08-2013, 18:18
  5. chciałbym uzyskać kilka informacji na temat silnika T.S. 8V
    Utworzone przez ufty w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 31
    Ostatni post / autor: 11-01-2008, 18:07

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory