Pokaż wyniki od 1 do 7 z 7

Temat: Nietypowy problem z wariatorem. Jazgot po otwarciu zaworu.

  1. #1
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    11 2011
    Mieszka w
    Sosnowiec
    Auto
    145 1.8 TS MY99
    Postów
    141

    Exclamation Nietypowy problem z wariatorem. Jazgot po otwarciu zaworu.

    Cześć,
    po otwarciu elektrozaworu wariatora silnik TS zaczyna wydawać metaliczny szybki dźwięk. Proszę o możliwe przyczyny, być może ktoś zna ten problem, żaden z mechaników,który to słyszał nie postawił diagnozy.

    Brzmi to tak, jakość telefonu, w rzeczywistości dźwięk bardziej niski metaliczny, głośny. https://youtu.be/6YARfXOkPNU

    Z "odpiętym " wariatorem wszystko jest ok, oczywiscie poza mocą, w całym zakresie obrotów silnik zachowuje się ok.
    Silnik jest po remoncie po zerwaniu paska, robione wszystko prócz cylindrów, przed remontem było ok.
    Głowica po regeneracji, wariator też, na dwóch różnych ten sam objaw.
    Rozrząd składany dwa razy na blokadach.
    Łomot pojawia się i podczas jazdy przy 2-3tys i po otwarciu zaworu "na krótko".
    Elektrozawor wymieniony i oczyszczony.


    Czy gdyby wariator dostawał zbyt niskie ciśnienie oleju to nie przełaczałby się, czy mógłby łapać jakieś położenie pomiędzy i powodować luz na wałku?
    Liczę na każdą sugestię.

  2. #2
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Wygląda na to, że jest za małe ciśnienie oleju i nie może odpowiednio zazębić wariatora.
    Może gdzieś jest przytkane - trzeba dokładnie sprawdzić drożność wszystkich kanałów olejowych doprowadzających olej do wariatora, również w wałku rozrządu.

  3. #3
    Użytkownik Znawca Avatar darek2116
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Bedzin
    Auto
    164 Super 3.0 V6 12V
    Postów
    1,536

    Domyślnie

    A jak ten wariator zrobiłeś? Sam zestaw wsadziles?
    Prywatna Praktyka Naprawy i Obsługi Alfa Romeo
    JTD,TWIN SPARK,V6
    Miernik grubości lakieru Fe/Al
    Naprawa wariatora faz
    Naprawy główne i bieżące,diagnostyka
    Informacje i możliwości-PW
    myjka ultradzwiękowa-wtryski PB oraz drobna elektronika
    EGR,DPF OFF Klapy Wirowe CHIP JTD
    Diagnostyka Uszczelki Głowicy TEST na zawartość CO2 w płynie
    Naprawa świec TS bez ściągania Głowicy i urwanych mostków-HELICOIL
    Naprawa Turbo
    http://www.forum.alfaholicy.org/uslu...gi_bedzin.html
    KUPIĘ WARIATOR 50zł plus przesyłka za sztuke płace-OFERTY PW

  4. #4
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    11 2011
    Mieszka w
    Sosnowiec
    Auto
    145 1.8 TS MY99
    Postów
    141

    Domyślnie

    Cytat Napisał darek2116 Zobacz post
    A jak ten wariator zrobiłeś? Sam zestaw wsadziles?
    Wariator robiłem u konkurencji na łagiszy.
    Pierwszy raz odpaliłem na starym wariatorze, który miał luz na obudowie i był ten sam objaw, myślałem, że tamten rozpadł się podczas kolizji,nietstey po wymianie na regenerowany jest to samo.

    Panie Darku liczę na pomoc w temacie, nie udało mi się skontaktować wcześniej.

  5. #5
    Użytkownik Znawca Avatar darek2116
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Bedzin
    Auto
    164 Super 3.0 V6 12V
    Postów
    1,536

    Domyślnie

    Jeśli masz nie daleko to podjedz tym obejrzymy
    Prywatna Praktyka Naprawy i Obsługi Alfa Romeo
    JTD,TWIN SPARK,V6
    Miernik grubości lakieru Fe/Al
    Naprawa wariatora faz
    Naprawy główne i bieżące,diagnostyka
    Informacje i możliwości-PW
    myjka ultradzwiękowa-wtryski PB oraz drobna elektronika
    EGR,DPF OFF Klapy Wirowe CHIP JTD
    Diagnostyka Uszczelki Głowicy TEST na zawartość CO2 w płynie
    Naprawa świec TS bez ściągania Głowicy i urwanych mostków-HELICOIL
    Naprawa Turbo
    http://www.forum.alfaholicy.org/uslu...gi_bedzin.html
    KUPIĘ WARIATOR 50zł plus przesyłka za sztuke płace-OFERTY PW

  6. #6
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    11 2011
    Mieszka w
    Sosnowiec
    Auto
    145 1.8 TS MY99
    Postów
    141

    Domyślnie

    Dla potomnych zostawię informację, że przyczyną całych perypetii, z którymi zmagałem się przez 2 miesiące były odwrotnie zamontowane tłoki, zawory ssące po załączeniu wariatora delikatnie uderzały w tłoki, które od strony wydechowej mają mniejsze podcięcia.

    Dzięki Darek za pomoc w rozwiązaniu zagadki.

  7. #7
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Rewelacja - może napisz, gdzie są tacy mechanicy, co odwrotnie zakładają tłoki.
    Informowałeś tylko o regeneracji głowicy.
    Tego mechanika to bym powiesił za j..a - no chyba, że sam robiłeś to masz teraz większe doświadczenie.
    Masz szczęście, że nie pogięło zaworów.
    Ostatnio edytowane przez SG0240 ; 27-06-2015 o 13:28

Podobne wątki

  1. Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 27-12-2012, 18:38
  2. Problem z wariatorem
    Utworzone przez italianovero w dziale 147
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 15-08-2012, 09:39
  3. prawdopodobnie problem z wariatorem
    Utworzone przez redteam w dziale Łódzkie
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 17-11-2011, 14:59
  4. AR 156 Nietypowy problem.
    Utworzone przez K1991 w dziale 156
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 16-08-2011, 19:45
  5. [146] Problem z wariatorem
    Utworzone przez discits w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 30-12-2010, 10:56

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory