Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 18

Temat: Sprzęgło, co wymieniamy?

  1. #1
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar Czarny Kocur
    Dołączył
    03 2015
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Alfa Romeo 159 SW 1.9 JTDm 8V, Alfa Romeo 145 1.9 JTD
    Postów
    428

    Domyślnie Sprzęgło, co wymieniamy?

    Witam, powoli przymierzam się do tematu wymiany sprzęgła w mojej 159. Silnik 1.9 jtdm. Zasadniczo rozumiem że przy takiej wymianie wypadało by też wymieniać dwumas. A jak się ma sprawa z wysprzęglikiemi? czy to również element zestawu który należało by wymienić na świerzy? Z tego co przeglądałem wstępnie występują zestawy: sprzęgło, docisk, łożysko oporowe, dwumas, bądź też bez dwumasu. Czy wspomniany wysprzęglik wymienia się jedynie przy jego niedomaganiu?

  2. #2
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    07 2013
    Mieszka w
    PO
    Auto
    Alfa Romeo powered by @sdero - była/ Obecnie Volvo V60 CC T5 AWD
    Postów
    1,128

    Domyślnie

    Za jedną robota wszystko. Kalkulacja jest prosta. Lepiej od razu wymienić wszystko niż dwa razy zrzucić skrzynie.

    Pozdrawiam

  3. #3
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    02 2015
    Mieszka w
    Świdnica
    Auto
    Alfa 159 1.9 JTD
    Postów
    8

    Domyślnie

    A wymieniał ktoś tylko komplet sprzęgło, ale bez dwumasy? Sprzęgło zaczyna mi się ślizgać na wyższych biegach, a nie ma objawów zużycia dwumasy. Mechanik proponuje wymienić też dwumasę, ale czytałem, że jak jest ok, to nie ma co lecieć w dodatkowe koszta. Z drugiej strony niektórzy twierdzą, że po wymianie samego sprzęgła zazwyczaj pada dwumas. Może wypowie się ktoś kto wymieniał tylko sprzęgło - ile mu dwumas jeszcze pociągnął.

  4. #4
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    07 2014
    Auto
    Alfa_Romeo 166 2.4 20v
    Postów
    289

    Domyślnie

    Cytat Napisał INkO Zobacz post
    A wymieniał ktoś tylko komplet sprzęgło, ale bez dwumasy? Sprzęgło zaczyna mi się ślizgać na wyższych biegach, a nie ma objawów zużycia dwumasy. Mechanik proponuje wymienić też dwumasę, ale czytałem, że jak jest ok, to nie ma co lecieć w dodatkowe koszta. Z drugiej strony niektórzy twierdzą, że po wymianie samego sprzęgła zazwyczaj pada dwumas. Może wypowie się ktoś kto wymieniał tylko sprzęgło - ile mu dwumas jeszcze pociągnął.
    W swojej jeszcze 156 wymienialem samo sprzęgło mimo ze zamowine bylo razem z dwumasem. Mechanik stwierdzil ze dwumas nowy ma takie same luzy jak ten co mam w aucie inie ma potrzeby do wymieniac, wymienil samo sprzegło. Autem jezdzilem jeszcze 3 lata 50tys a pozniej go sprzedalem takze, jak nie ma musu to nie ma co wymieniac.

  5. #5
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Jambo
    Dołączył
    11 2013
    Mieszka w
    wyspy
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.9JTD 16V -195HP
    Postów
    367

    Domyślnie

    dwumas bedzie widac po rozebraniu, wysprzęglika bym nie ryzykował za dużo do rozbierania.
    Zapomniałeś jeszcze dopisać uszczelniacz wału (niestety trzeba zdjąć miskę)
    + profilaktycznie bo są tanie uszczelniaszcze do skrzyni.
    pozdro

  6. #6
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar Czarny Kocur
    Dołączył
    03 2015
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Alfa Romeo 159 SW 1.9 JTDm 8V, Alfa Romeo 145 1.9 JTD
    Postów
    428

    Domyślnie

    Cytat Napisał Jambo Zobacz post
    dwumas bedzie widac po rozebraniu, wysprzęglika bym nie ryzykował za dużo do rozbierania.
    Zapomniałeś jeszcze dopisać uszczelniacz wału (niestety trzeba zdjąć miskę)
    + profilaktycznie bo są tanie uszczelniaszcze do skrzyni.
    pozdro
    Ok, racja warto to zrobić, może i olej wymienić? Różne są szkoły, jedni wymieniają inni nie, jakie jest wasze zdanie?
    Co do wysprzęglika, weryfikacja jego stanu organoleptyczna jak rozumiem?

  7. #7
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Moyset
    Dołączył
    11 2013
    Mieszka w
    Lutcza, między Rzeszowem a Sanokiem
    Auto
    AR 155 2.0 TS 8V, AR Mito 1.4 TB 120KM
    Postów
    460

    Domyślnie

    Nie panie. Organoleptycznie to się ocenia dwu mas i uszczelniacz. To widać po opuszczeniu skrzyni dopiero. Jak dwie masy się mają dobrze, i nic cię nie niepokoi to zostaw stare. Weź też pod uwagę że koło zamachowe nie wytrzyma więcej niż 250 - 260 tysięcy przebiegu. Średnio koło 200k pada całkiem lub zaczyna się sypać. Rozważ to w odniesieniu do swojego przebiegu. Wyprzęgnik wymień razem ze sprzęgłem.

  8. #8
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    07 2014
    Auto
    Alfa_Romeo 166 2.4 20v
    Postów
    289

    Domyślnie

    Cytat Napisał Moyset Zobacz post
    Nie panie. Organoleptycznie to się ocenia dwu mas i uszczelniacz. To widać po opuszczeniu skrzyni dopiero. Jak dwie masy się mają dobrze, i nic cię nie niepokoi to zostaw stare. Weź też pod uwagę że koło zamachowe nie wytrzyma więcej niż 250 - 260 tysięcy przebiegu. Średnio koło 200k pada całkiem lub zaczyna się sypać. Rozważ to w odniesieniu do swojego przebiegu. Wyprzęgnik wymień razem ze sprzęgłem.
    dpbrze prawi deumas do sparwedznia reszta wymiana dorazna mimo woli

  9. #9
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar Czarny Kocur
    Dołączył
    03 2015
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Alfa Romeo 159 SW 1.9 JTDm 8V, Alfa Romeo 145 1.9 JTD
    Postów
    428

    Domyślnie

    Cytat Napisał kamorado Zobacz post
    dpbrze prawi deumas do sparwedznia reszta wymiana dorazna mimo woli
    właśnie 200k na liczniku, z objawów jakie mogę zaobserwować to twarde sprzęgło, tj w stosunku do aut innych marek. Niestety nie mam porównania do innej dziewiątki. Poza tym przy połowicznie wciśniętym sprzęgle czuć lekkie wybracje, jakby bicie. Wydaje mi się też że sprzęgło bierze na krótkim odcinku, jakby na samym dole.

  10. #10
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    Przy takim przebiegu ani chwili bym się nie zastanawiał, tylko wymieniał komplet.
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

Podobne wątki

  1. Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 20-02-2013, 10:59
  2. [159] Wymieniamy parę gratów, ale jakiej firmy? 2.4 JTDM
    Utworzone przez wujek_stunt w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 26-06-2012, 19:20
  3. Co ile wymieniamy koło dwumasowe?
    Utworzone przez lacky w dziale 166
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 09-06-2010, 21:59
  4. co ile wymieniamy rozrzad w alfach 166??
    Utworzone przez karolass w dziale 166
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 25-02-2008, 16:24

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory