Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12
Pokaż wyniki od 11 do 18 z 18

Temat: Sprzęgło, co wymieniamy?

  1. #11
    Użytkownik Świeżak Avatar karamba
    Dołączył
    05 2009
    Auto
    AR 159 1,9 110 kW, DPF OFF, EGR OFF, klapki OFF, power by @sdero
    Postów
    200

    Domyślnie

    po wymianie kompletu sprzęgła i dwumasy po ok tyg musiałem jechać i wymienić uszczelnienia półosi, także proponuje je od razu wymienić.

  2. #12
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar motodoktor1
    Dołączył
    12 2012
    Mieszka w
    RZESZÓW
    Auto
    ALFA 159 SW 2.4JTDm 210KM/250 KM by Weloo i 3200GT 2001 375KM V8
    Postów
    544

    Domyślnie

    Kilkakrotnie wymieniałem klientom sprzęgło bez dwumasy...zawsze sprawdzając w jakim stanie jest dwumasa i informując ich o moich spostrzeżeniach.Do tej pory wszystkie jeżdzą.Jesli masz ogarniętego mechanika to podpowie Ci co zrobić jak oglądnie całość.KONIECZNIE wymień ze sprzęgłem wysprzęglik!!!!!Pozdrawiam

  3. #13
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    Osobiście nie bawiłbym się w dwukrotne ściąganie skrzyni w aucie z przebiegiem >200 000. Teraz żeby wymienić sprzęgło, a za kilkanaście (kilkadziesiąt w najlepszym przypadku) po raz drugi, żeby wymienić koło dwumasowe. Szkoda czasu i pieniędzy.
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  4. #14
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar Czarny Kocur
    Dołączył
    03 2015
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Alfa Romeo 159 SW 1.9 JTDm 8V, Alfa Romeo 145 1.9 JTD
    Postów
    428

    Domyślnie

    Dzięki Panowie, rozsądnie piszecie. Mechanik stwierdził że jeśli narazie nic niepokojącego nie dzieje się ze sprzęgłem, tj. wysprzęgla jak należy, nie ślizga się a dwumas działa to nie ruszać. Ponoć jeśli dwumas dokonuje żywota to słychać to dosyć dobitnie?

  5. #15
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    Słychać stuknięcie np. podczas gaszenia silnika. Również po uruchomieniu zimniego silnika rozklekotana dwumasa lubi sobie stukać na jałowym. Taka bardziej zużyta będzie powodowała wibracje w kabinie podczas przyspieszania z niskich obrotów.
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  6. #16
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Moyset
    Dołączył
    11 2013
    Mieszka w
    Lutcza, między Rzeszowem a Sanokiem
    Auto
    AR 155 2.0 TS 8V, AR Mito 1.4 TB 120KM
    Postów
    460

    Domyślnie

    Opiszę Ci mój przypadek. Dwu mas nie dawał typowych objawów. Czasami przy rozruchu podkreślam czasami mocno zatłukło. Tak samo przy gaszeniu. Zero telepania budą, nawet drobnych wahnięć nie było widać w lusterku wstecznym. Odczuwalne za to było jakby szarpanie, nierówna praca na zimnym silniku na początku jazdy. Jak się rozgrzał wszystko ok. Tak samo działa jak już zdiagnozował współalfaholik Czapel, terkotanie nierówne, słyszalne po uruchomieniu i puszczeniu sprzęgła. Typowy jest to problem dla 159. Ale co się dziwić większość jest z bujniętym licznikiem. U mnie po rozmontowaniu dwu masa okazała się gotowa do pójścia na złom. W niewielkiej cenie 83 groszy za kilo złomu. Tak że widzisz masz kasę inwestuj, nie masz to ryzykuj. Nie demonizujmy też zresztą kosztu opuszczenia skrzyni. Średnio jest to około 400 zł. Wiem że dużo, dla mnie też, ale niektórzy piszą w taki sposób jak by to było 4000 złotych.

  7. #17
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar Czarny Kocur
    Dołączył
    03 2015
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Alfa Romeo 159 SW 1.9 JTDm 8V, Alfa Romeo 145 1.9 JTD
    Postów
    428

    Domyślnie

    No właśnie, co ryzykujemy jeżdżąc na dwumasie na wymarciu? A wracając do Twojej wypowiedzi- wiadomo, jak już podchodzi się do tematu zdjęcia skrzyni, wypadało by zrobić więcej za jednym razem, tak jak wcześniej koledzy pisali, i uszczelniacze można zrobić dla samego przysłowiowego świętego spokoju.

    Cytat Napisał Moyset Zobacz post
    Opiszę Ci mój przypadek. Dwu mas nie dawał typowych objawów. Czasami przy rozruchu podkreślam czasami mocno zatłukło. Tak samo przy gaszeniu. Zero telepania budą, nawet drobnych wahnięć nie było widać w lusterku wstecznym. Odczuwalne za to było jakby szarpanie, nierówna praca na zimnym silniku na początku jazdy. Jak się rozgrzał wszystko ok. Tak samo działa jak już zdiagnozował współalfaholik Czapel, terkotanie nierówne, słyszalne po uruchomieniu i puszczeniu sprzęgła. Typowy jest to problem dla 159. Ale co się dziwić większość jest z bujniętym licznikiem. U mnie po rozmontowaniu dwu masa okazała się gotowa do pójścia na złom. W niewielkiej cenie 83 groszy za kilo złomu. Tak że widzisz masz kasę inwestuj, nie masz to ryzykuj. Nie demonizujmy też zresztą kosztu opuszczenia skrzyni. Średnio jest to około 400 zł. Wiem że dużo, dla mnie też, ale niektórzy piszą w taki sposób jak by to było 4000 złotych.

  8. #18
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    Cytat Napisał Czarny Kocur Zobacz post
    No właśnie, co ryzykujemy jeżdżąc na dwumasie na wymarciu?
    Różne rzeczy. Kumplowi w BMW podobno z powodu rozjechanej dwumasy korba chciała wyjść przez ścianę bloku
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

Podobne wątki

  1. Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 20-02-2013, 10:59
  2. [159] Wymieniamy parę gratów, ale jakiej firmy? 2.4 JTDM
    Utworzone przez wujek_stunt w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 26-06-2012, 19:20
  3. Co ile wymieniamy koło dwumasowe?
    Utworzone przez lacky w dziale 166
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 09-06-2010, 21:59
  4. co ile wymieniamy rozrzad w alfach 166??
    Utworzone przez karolass w dziale 166
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 25-02-2008, 16:24

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory