Pokaż wyniki od 1 do 7 z 7

Temat: 155 v6 problem z czujnikami?

  1. #1
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie! Avatar jaro.sailor
    Dołączył
    09 2013
    Auto
    AR 156 20 v 2,4 jtd (175), AR 155 v6
    Postów
    21

    Domyślnie 155 v6 problem z czujnikami?

    Czołem Posiadacze Najpiękniejszych Aut Świata!
    Od niedawna jestem posiadaczem 155-ki V6 z 1992 roku. Auto kupiłem w Niemczech. Alfa blacharsko jest bardzo zdrowa, na głowę bije pod tym względem moją 156,2,4 jtd, z 2003 roku, którą właśnie musiałem malować, bo pojawiła się ruda (progi i drzwi). Silnik w 155 pracuje równo i dobrze, spręża do 11,5 bara. Niestety alfa, wymaga kompleksowej wymiany hamulców i poprawy zawieszenia. Z tym nie powinno być jednak problemu.
    Kłopotliwe może być dla mnie uporanie się z bałaganem czujnikowo-zegarowym (mam nadzieję, że problem nie jest poważniejszy)
    Lista niedomagań:
    1. Na panelu kontrolnym pali się czerwona lampka oleju ( pole oznaczone takim skraplaczem z upadającą kroplą). Olej oczywiście jest- sprawdzane bagnetem.
    W czym problem? Czujnik? Gdzie jest i jak się do niego dobrać? jaki do v6? Pomóżcie! Dodam, że na zegarze prędkościomierza, żadna kontrolka ,,olejowa" się nie świeci.
    2.Czujnik ciśnienia oleju, ten przy prędkościomierzu, przy lekkim dodaniu gazu leci od razu na max. Wskazówka wydaje mi się taka ,,bezwładna" , jakby ,,pijana". Od razu leci do końca, jakby ją ktoś bardzo mocno dmuchnął. Raczej nie wskazuje wartości pośrednich. Czy to tak ma działać?
    3.Wskaźnik paliwa często zaś lata jak Żyd po pustym sklepie.Coś niby wskazuje, ale generalnie nie potrafi ustać w miejscu. Można temu zaradzić, czy trzeba się przyzwyczaić?

    Będę wdzięczny za wszelkie rady

  2. #2
    Administrator ds. moderatorów Quadrifoglio Verde Avatar 75andrew155
    Dołączył
    05 2006
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    155 V6 1996 .r 155V6 1995r 3.0 12V
    Postów
    11,237

    Domyślnie

    Czujnik poziomu oleju jest na pewno uszkodzony jest wkręcony w blok silnika pod kolektorem wydechowym od strony chłodnicy za kompresorem klimy. Czujnik mozna zamówić w autosklepie24 sprowadzą go z Włoch za około 200zł.

    Czujnik cisnienia oleju(banieczka) do wymiany koszt 200 zł jest troche lepiej z dostepnością, zamontowany jest w lewej głowicy (przedniej) pod cewką zapłonową. Koszt około 200zł
    Czujnik poziomu paliwa równiez do wymiany ale i tak nie jest on idealny w tym modelu
    Ostatnio edytowane przez 75andrew155 ; 08-06-2015 o 22:04

    Alfa Romeo 75 Turbo 1987
    alfa Romeo 75 Turbo America 1990
    Alfa Romeo Giulietta 1.6 1983
    Alfa Romeo 145 1.4 boxer 1997
    Alfa Romeo 155 V6 1996
    Alfa Romeo 155 V6 1993 3.0 12V przekładka do 1.8 8v 1995

  3. #3
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie! Avatar jaro.sailor
    Dołączył
    09 2013
    Auto
    AR 156 20 v 2,4 jtd (175), AR 155 v6
    Postów
    21

    Domyślnie bałagan w czujnikach

    Cytat Napisał 75andrew155 Zobacz post
    Czujnik poziomu oleju jest na pewno uszkodzony jest wkręcony w blok silnika pod kolektorem wydechowym od strony chłodnicy za kompresorem klimy. Czujnik mozna zamówić w autosklepie24 sprowadzą go z Włoch za około 200zł.

    Czujnik cisnienia oleju(banieczka) do wymiany koszt 200 zł jest troche lepiej z dostepnością, zamontowany jest w lewej głowicy (przedniej) pod cewką zapłonową. Koszt około 200zł
    Czujnik poziomu paliwa równiez do wymiany ale i tak nie jest on idealny w tym modelu
    Dzięki za odpowiedź
    1 Rozumiem, że ten wskaźnik o symbolu skraplacza z upadającą kroplą to właśnie wskaźnik poziomu oleju, który ma informować o za niskim stanie oleju w układzie? W takim razie, wychodzi mi, że przy prędkościomierzu już żadnej innej kontrolki olejowej nie będzie - dobrze myślę?
    Co do naprawy- wypompować olej, wymienić czujnik, zalać olej i powinno być ok?
    2 Czujnik oleju - napisz mi jakie ma u Ciebie wartości przy 3 k obrotów, 5 i 6. Będę wiedział po wymianie czy i u mnie jest ok

  4. #4
    Administrator ds. moderatorów Quadrifoglio Verde Avatar 75andrew155
    Dołączył
    05 2006
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    155 V6 1996 .r 155V6 1995r 3.0 12V
    Postów
    11,237

    Domyślnie

    Cytat Napisał jaro.sailor Zobacz post
    1 Rozumiem, że ten wskaźnik o symbolu skraplacza z upadającą kroplą to właśnie wskaźnik poziomu oleju, który ma informować o za niskim stanie oleju w układzie? W takim razie, wychodzi mi, że przy prędkościomierzu już żadnej innej kontrolki olejowej nie będzie - dobrze myślę?
    Tak, dobrze rozumiesz. Kontrolki olejowe przy prędkościomierzu przy uszkodzonym czujniku poziomu oleju będa się dłużej paliły po uruchomieniu silnika
    Cytat Napisał jaro.sailor Zobacz post
    Co do naprawy- wypompować olej, wymienić czujnik, zalać olej i powinno być ok?
    tego czujnika nie da się naprawić (czujnik poziomu oleju TYCZKA) trzeba go wymienić. Oleju nie trzeba spuszczać
    Cytat Napisał jaro.sailor Zobacz post
    2 Czujnik oleju - napisz mi jakie ma u Ciebie wartości przy 3 k obrotów, 5 i 6. Będę wiedział po wymianie czy i u mnie jest ok
    Ciśnienie oleju powinno sie zwiekszac równo z obrotami silnika do 4-5bar na rozgrzanym silniku. Na wolnych obrotach rozgrzany silnik 1-2bar na zimnym 5-6bar
    Ostatnio edytowane przez 75andrew155 ; 09-06-2015 o 11:31

    Alfa Romeo 75 Turbo 1987
    alfa Romeo 75 Turbo America 1990
    Alfa Romeo Giulietta 1.6 1983
    Alfa Romeo 145 1.4 boxer 1997
    Alfa Romeo 155 V6 1996
    Alfa Romeo 155 V6 1993 3.0 12V przekładka do 1.8 8v 1995

  5. #5
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Marcin@romeo
    Dołączył
    03 2013
    Mieszka w
    zielonka kolo Warszawy
    Auto
    Stelvio q4 280ps
    Postów
    516

    Domyślnie

    Umnie nie przekracza 4 bara na zimnym

  6. #6
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Marcin@romeo
    Dołączył
    03 2013
    Mieszka w
    zielonka kolo Warszawy
    Auto
    Stelvio q4 280ps
    Postów
    516

    Domyślnie

    Pokaż to swoje cacko 155 v6 jest tak mało ze każda nowa wywołuje u mnie banana na twarzy .

  7. #7
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie! Avatar jaro.sailor
    Dołączył
    09 2013
    Auto
    AR 156 20 v 2,4 jtd (175), AR 155 v6
    Postów
    21

    Domyślnie

    Cytat Napisał Marcin@romeo Zobacz post
    Pokaż to swoje cacko 155 v6 jest tak mało ze każda nowa wywołuje u mnie banana na twarzy .
    Najpierw ją ogarnę jak należy. W środku wygląda słabo. Miała właśnie chyba taki drewniany zestaw w środku, jak z wklejonego przez Ciebie zdjęcia. Niestety, zostały mi po nim tylko ślady od kleju na kokpicie i mikroskopijny fragment okleiny znaleziony na podłodze. Ktoś ją ogołocił przed sprzedażą.
    Szkoda.
    Moja alfunia jest ciemnografitowa. Przyznam, że czerwona byłaby nawet lepsza...

    - - - Updated - - -


    sorki
    Pomyliłem się.
    Zdjęcie o którym mówiłem, znajduje się w temacie ,, kierownica 155'' i wkleił je inny kolega. Pisałem do dwóch tematów w jednym czasie, stąd pomyłka.

Podobne wątki

  1. [159] Problem z czujnikami parkowania
    Utworzone przez 89ozzy w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 82
    Ostatni post / autor: 31-10-2017, 15:42
  2. Problem z czujnikami antyzgnieceniowymi
    Utworzone przez maniek6600 w dziale 147
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 11-01-2016, 21:02
  3. [159] Problem z czujnikami
    Utworzone przez Arluen w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 16-09-2013, 12:20
  4. [156]Problem z termostatem i czujnikami parkowania
    Utworzone przez xander122 w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 13-02-2013, 11:35
  5. [146] Problem z czujnikami temeratur w 1.6BX
    Utworzone przez Breke w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 25
    Ostatni post / autor: 14-06-2011, 22:47

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory