Strona 3 z 5 PierwszyPierwszy 12345 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 21 do 30 z 44

Temat: Chip tuning

  1. #21
    Użytkownik Świeżak Avatar Piotrekk
    Dołączył
    06 2006
    Mieszka w
    Lublin
    Auto
    AR 155 Formula ,AR 166 3.0 v6, 3.2, AR GTV 3.0 v6, AR 156 2.0 T.S., AR 159 3.2 V6, AR GTV 2.0 V6 TB
    Postów
    87

    Domyślnie

    marekm ja pisze poważnie a ty łapiesz mnie za słówka jak małe dziecko , masz inne zdanie ja tego nie neguje tylko ty jesteś 1 % tych ludzi którzy są na nie i tu jest ta różnica , nie będę się w dawał w rozmowę jak ktoś sobie żartuje . Pozdrawiam

    tak należę do sklepu bahahahahahah

  2. #22
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Belfer
    Dołączył
    01 2007
    Mieszka w
    Gorlice
    Auto
    Chwilowo: 156 GTA Q2, 159 TBI, Lancia Phedra FL, 147 2.0 3D, RAV4 04' i GT JTD
    Postów
    7,540

    Domyślnie

    Cytat Napisał Piotrekk Zobacz post
    od kiedy chip zwiększa spalanie ? Przynajmniej ja nie odczułem tego. Skąd takie wnioski ? chipowałem 2 auta i nigdy nie odczułem znacznego wzrostu spalania , liczba oktanowa benzyny nie dodaje koni za darmo na pewno nie 5-10 koni tym bardziej w seryjnym samochodzie.

    Oczywiście że odczujesz różnice w przyspieszeniu auta inaczej tego typu chipy nie miały by bytu istnienia, nikt by ich nie kupował a produkcja mijała by się z celem. Widzę, że niektórzy wypisują swoje opinie na przypuszczeniach a nie na faktach.
    Wałki sportowe , kolektory i tym podobne modyfikacje dają więcej koni mechanicznych i więcej momentu obrotowego , ale kosztują zbyt dużo jak na budżet przeciętnego posiadacza czterech kółek, także takie porównania po prostu nie da się przyjąć , a wymiana silnika na mocniejszy jest dobrym rozwiązaniem ale koszt tez jest wysoki.

    W moim przypadku osiągi poprawiły się znacznie moc jaką uzyskałem z silnika 1.8 T.S to około 141 koni to prawie tyle co 2.0 T.S. (144) i wyniki jest taki, że takie 2.0 T.S. nie ma szans ani w spalaniu ani w przyspieszeniu , moce są prawie identyczne ale krzywa momentu obrotowego i jego wartość w 1.8 T.S. + chip jest znacznie równo miernie rozłożona , osiąga szybciej swe maksimum, silnik ciągnie ze znacznie niższych obrotów , wysoki moment obrotowy utrzymuje się w szerokim zakresie prędkości obrotowych silnika, więc nie wiem jak można pisać, ze chipy nic nie dają , ale każdy ma różną opinie na ten temat która ja szanuje więc pozdrawiam
    Oktanowość benzyny ma duży wpływ na jego osiągi a twierdząc, że nie ma to znaczenie jakoś zaprzeczasz swojej rzekomej wiedzy na ten temat. Niektóre silniki mają gorsze wyniki z hamowni na PB98 niż na PB95 i różnica czasem jest nawet rzędu 5-8 KM, oraz często w druga stronę na paliwie o liczbie oktan około 100 z dodatkami zwiększającymi jego sprawność i zarazem moc silnika. W razie potrzeb poczytaj sobie fachowe opinie, bo ja pewnie Cię nie przekonam.

    Poza tym może mi w takim razie wytłumaczysz skąd niby te dodatkowe konie się u Ciebie biorą? Czy nie jest logiczne że samą optymalizacją soft'u nie da się z powietrza 15 KM wydobyć? Nie masz w silniku wolnossącym np zmiany ciśnienia turbiny, a przecież dawka dozowanego paliwa i powietrza zazwyczaj ulega zmianie podobnie jak i wyprzedzenie zapłonu. Jeśli już się powoływałeś na V-tech to wiedz, że oni sami nie gwarantują spalania na poziomie sprzed modyfikacji.

    Jednocześnie nie twierdzę, że nie można silnikowi wolnossącemu zafundować przyrostu mocy, ale jest to często mocno nieopłacalne a efekt rzędu 5%- 10% dodatkowej mocy jest raczej subiektywnym odczuciem.
    Zresztą pytanie było o silnik 1,6 T.S. 16 V więc nie bardzo ma się to do Twojego przypadku.
    Ostatnio edytowane przez Belfer ; 26-03-2009 o 15:53

  3. #23
    Użytkownik Świeżak Avatar Piotrekk
    Dołączył
    06 2006
    Mieszka w
    Lublin
    Auto
    AR 155 Formula ,AR 166 3.0 v6, 3.2, AR GTV 3.0 v6, AR 156 2.0 T.S., AR 159 3.2 V6, AR GTV 2.0 V6 TB
    Postów
    87

    Domyślnie

    belfer spokojnie napisałem swoje odczucia i to co wiem , nie wiem przecież wszystkiego po to jest forum aby dzielić się wiedzą a nie obrzucać , nie wiedziałem że oktany mają taki wpływ tym bardziej przy seryjnym aucie co innego przy modyfikowanym, bo że błąd pomiarowy występuje to każdy wie , tym bardziej auta hamowane które widziałem nie jeździły na pb 95 sam takiej nie zalałem nigdy więc nie wiem przyznaje racje tobie okey nie bijcie mnie hehe oczywiście Pozdrawiam

  4. #24
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Belfer
    Dołączył
    01 2007
    Mieszka w
    Gorlice
    Auto
    Chwilowo: 156 GTA Q2, 159 TBI, Lancia Phedra FL, 147 2.0 3D, RAV4 04' i GT JTD
    Postów
    7,540

    Domyślnie

    Ja chociażby z racji zawodu jestem "mocno" spokojny, ale nie lubię wielkich rozmów o czymś co nie jest warte świeczki.
    Moim skromnym zdaniem chip w benzynie bez turbiny jest możliwy owszem, tylko trzeba sobie zadać pytanie po co? Nie jest to adekwatne do ceny jaką niektórzy za to sobie każą płacić i niejednokrotnie przynosi rozczarowanie. Napisałem przedtem co o tym myślę w formie porady dla osoby mającej się nosić z takim zamiarem, a nie żeby się z kimś kłócić. Natomiast nie lubię pouczać gdy czegoś nie wiem do końca lub tego nie zaznałem osobiście.
    Ty twierdzisz, że masz efekty więc widocznie udało ci się, lecz nie jest to niestety reguła w tym przypadku. Mój JTD też ma "wirusa" i obecnie legitymuje się większą mocą o 23 KM i ma prawie 40 Nm więcej momentu. Można było zrobić więcej innym softem i większą ingerencją w inne parametry, ale jestem świadomy, że nie mam nowego silnika i nikt na dobrą sprawę nie wie co w nim siedzi... Skoro delikatnymi zmianami dało się uzyskać zauważalną różnicę w mocy i momencie to już ma swoje zamierzone efekty, wymierne do kosztów takiej "operacji".
    Reasumując niech sobie każdy robi, jak uważa ale żniwo zbiera też sam.

  5. #25
    Użytkownik Rowerzysta Avatar marekm
    Dołączył
    07 2006
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    służy do jazdy, a nie do oglądania
    Postów
    443

    Domyślnie

    Cytat Napisał Piotrekk Zobacz post
    marekm ja pisze poważnie a ty łapiesz mnie za słówka jak małe dziecko , masz inne zdanie ja tego nie neguje tylko ty jesteś 1 % tych ludzi którzy są na nie i tu jest ta różnica , nie będę się w dawał w rozmowę jak ktoś sobie żartuje .
    nie bardzo rozumiem, na co jestem na "nie"? i skąd ten 1%?
    do ostatniego zdania pisałem całkiem poważnie, a żeby nie było niedomówień, uważam, że:
    - sama ingerencja w elektronikę auta wolnossącego daje efekty nieodczuwalne.
    - uniwersalne chipy z rodzaju tych ze ST - to loteria, mogą dać, mogą nie dać a mogą nic nie zmienić. Są przygotowywane na podstawie 1,2,3, nawet niech będzie 10 silników ale każdy z tych silników (mimo ze jednego rodzaj) różni się od siebie.
    - ingerencja w elektronikę to ostatni etap tuningu silnika - po dolocie, wydechu i ingerencjach mechanicznych w silnik i moim zdaniem aby był efektywny, powinien być przeprowadzany indywidualnie dla każdego samochodu.

  6. #26
    Użytkownik Świeżak Avatar Piotrekk
    Dołączył
    06 2006
    Mieszka w
    Lublin
    Auto
    AR 155 Formula ,AR 166 3.0 v6, 3.2, AR GTV 3.0 v6, AR 156 2.0 T.S., AR 159 3.2 V6, AR GTV 2.0 V6 TB
    Postów
    87

    Domyślnie

    Na początku było że chip jest do du.y i nic nie daje ( bo nie ma takiej chyba rzeczy co nic nie daje nawet lotka na 3 metry coś daje chociażby wieśniacki wygląd ) ,dlatego się broniłem teraz stanęło jak stanęło i teraz się podoba każdy się wypowiedział i jest dobrze , ja zaproponowałem inni nie i jest okey , każdy ma własne zdanie poparte wiedzą i niech tak zostanie , co złego to nie ja Pozdrawiam was wszystkich i proszę bez urazy
    Ostatnio edytowane przez Piotrekk ; 26-03-2009 o 17:05

  7. #27
    wysiolbn
    Gość

    Domyślnie

    Piotrze czemu wycofujesz się z tego co piszesz , jakbyś składał broń . Prosty sposób ,wystarczyłoby na jakimś zlocie sprawdzić 1.8 TS z twoją a nawet 2.0 TS z twoją i wtedy spekulacje zostałby obalone .

    Co od siebie mogę dodać autko naprawdę inaczej reaguje na wkręcanie się na obroty bo ciągnie już od samego dołu np w mojej 2.5 V6 dostaje kopa od 3 tys w górę a tutaj jest z lekka inaczej .

    Moja jedna uwaga takie gdybanie i pisanie rzeczy z opowiastek nie jest rzeczywistym odzwierciedleniem tego że CHIP to szit w wolnossących mówie o ludziach którzy tego nie doświadczyli . Piotr podzielił się doświadczeniami a nie gdybaniem a to jest inna rzecz poparta faktami....

    Tyle odemnie bo ja w tym nie siedzę aż tak bardzo ale wiem jak jeździ alfa Piotra i wiem że ten Chip nie zepsuł silnika pod względem ekonomi .

  8. #28
    Użytkownik Rowerzysta Avatar bosniak_sg
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Nowy Sącz
    Auto
    2.0 JTS GT Selespeed 08r
    Postów
    402

    Domyślnie

    Cytat Napisał Paweł156 Zobacz post
    to moze rozwiniesz mysl i wyjasnisz o co chodzi z podnoszeniem mocy z turbo? mozliwe ze czegoś nie wiem, chetnie sie dowiem
    Nie będę Ci tego wyjaśniał, bo i tak widzę, że nie dotrze, ale wiedzę na ten temat zauważyłem masz lekko raczkującą. Pogoogluj, poczytaj fora, nie tylko nasze bo pod względem tuningu raczkuje jak i Ty np. nissana, hondy, streetracing.pl, pojeździj troszkę na ćwiartkę, żeby popatrzeć na inne wózki posłuchać o czym mówią mechanicy z pierwszej ligi osiągający z 2000cm3 1000 KM (nie mylić z jazda i uczestnictwem w zawodach) to może załapiesz o co w tym biega i jaki wpływ ma przerobienie ECU. Tak na chłopski rozum to jeżeli uważasz, że V-tech kroi półtora tysiaka za podniesienie doładowania, co przeciętny mechanik włącznie ze mną (a nim nie jestem) potrafi zrobić w stodole za pomocą śrubokręta i płaskiego klucza nr 10 to chyba z konia spadłeś. Bo jeżeli dołożysz powietrza bez paliwa, czyli bez ingerencji w oprogramowanie co w nowoczesnych samochodach jest niemożliwe, to ugotujesz silnik przy pierwszym dodaniu gazu. To tyle w tym temacie resztę mam w du... z tłumaczeniem, jak wyżej pisałem pogooglój, a i nie wal mi znowu ostrzeżenia bo sie ośmieszysz. he he

    No i jeszcze jedno, bo bym zapomniał, dlatego w wolnossącym chip kosztuje tyle samo co w doładowanym, bo programista i mechanik musi wykonać taką samą robotę jak przy doładowanym, albo nawet jeszcze większą, żeby uzyskać jakiekolwiek efekty.
    Ostatnio edytowane przez bosniak_sg ; 26-03-2009 o 20:13 Powód: bo mi się tak podoba

  9. #29
    Użytkownik Świeżak Avatar Piotrekk
    Dołączył
    06 2006
    Mieszka w
    Lublin
    Auto
    AR 155 Formula ,AR 166 3.0 v6, 3.2, AR GTV 3.0 v6, AR 156 2.0 T.S., AR 159 3.2 V6, AR GTV 2.0 V6 TB
    Postów
    87

    Domyślnie

    Dzięki Wysiu i tak tematu nie ma co ciągnąć jest jak jest i niech tak pozostanie , nie będę się sprzeczał bo to jak widzę do niczego nie prowadzi

    Co jak co ale nawet jak się nie zgadzam z innymi użytkownikami to szanuje ich wypowiedzi bo nie szukam tu wrogów tylko ewentualnej pomocy , bo może kiedyś i mi się przydać Pozdrawiam

    Respekt bosniak sg za ostre słowa na temat

  10. #30
    Użytkownik Rowerzysta Avatar bosniak_sg
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Nowy Sącz
    Auto
    2.0 JTS GT Selespeed 08r
    Postów
    402

    Wink

    Nie ma sprawy, troszkę sie przy tuningu nagrzebałem, troszke poszło kasy na to więc się również troszke znam, ale jak pisałem troszke

Podobne wątki

  1. CHIP Tuning JTD?
    Utworzone przez samsung12 w dziale Podlaskie
    Odpowiedzi: 19
    Ostatni post / autor: 16-06-2016, 19:42
  2. [159] Chip tuning
    Utworzone przez Siner w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 19
    Ostatni post / autor: 09-02-2016, 22:14
  3. CHIP TUNING 1.9 jtd???
    Utworzone przez P.E.S w dziale Emigranci
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 10-12-2011, 23:50
  4. [166] Chip-tuning
    Utworzone przez bella-hella w dziale Tuning mechaniczny
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 02-03-2010, 19:12
  5. Chip tuning TS
    Utworzone przez MARIN w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post / autor: 26-11-2007, 11:15

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory