Temat: Alfa Giulia- 2015

  1. #3041
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    03 2011
    Auto
    lexus is250
    Postów
    1,595

    Domyślnie

    To auto stylistycznie to pogrzeb marki. Okazało się to, co pisałem już kilka lat temu: Marchionne to doskonały menedżer w skali masowej. Świetnie poradził sobie z fiatem, znakomicie, mimo piętrzących się trudności przejął Chryslera, zapewne finansowo FCA pójdzie mocno do przodu.
    W tym sensie to świetny fachowiec.
    Natomiast jeśli chodzi o sprawy miękkie, wizerunkowe, stylistyczne, o całe to odczytanie kodu Alfy Romeo, specyficzności tych samochodów, ich legendy, tutaj (jak się spodziewałem) spieprzył wszystko.
    Przy okazji zamordował też Lancie, wielki biznes wymaga wszak wyrzeczeń.
    Zapomnijcie z dniem ukazania się Gulii o jakiejkolwiek wyjątkowości czy łatwej rozpoznawalności Alfy. Nic z tego, to se ne vrati.
    Zbudowano auto stylistycznie potwornie wtórne, kalkę BMW, z tyłem albo od mazdy 6, albo (światła) nowego superba. Zestawienie zdjęć niebieskiego BMW i czerwonej Alfy idealne oddaje temat.
    Powstał ciężki optycznie, masywny, napakowany i muskularny czołg, lekkości linii i niepowtarzalności smaku tam nie ujrzysz. Auto ma się sprzedawać i to był głowny i jedyny cel.
    Wszystko inne zamordowano. Dobrze ktoś powiedział w jakimś programie moto: dziś stylistami są księgowi. Marchionne to patron księgowych.
    Jestem potwornie rozczarowany tym samochodem. Paradoksalnie, zapewne będą to dobre auta, mocne silniki, świetne prowadzenie. O to jestem spokojny.

    Ale nie jest to alfa romeo. To kolejny wielki glut, jakich tysiące jeździ po szosach świata. Oryginalność i wyjątkowość alfy romeo odeszła w wieczne zapomnienie.
    Sergio! Ragazzo! Amore mio! Dove si trova la bella Giulia?

  2. #3042
    Użytkownik Fachowiec Avatar AirAjti
    Dołączył
    06 2012
    Mieszka w
    Lubin
    Auto
    Była 159 Berlina 2.4JTDm '06... aktualnie Tipo 1.4T-Jet z fabrycznym nadtlenkiem gazu
    Postów
    2,439

    Domyślnie

    No i bardzo dobrze
    Tylko wiadomo, fabryka też musi troszkę zmienić co nie co, żeby to nie było wyżyłowane jak w linku.
    Powyższy post został napisany przeze mnie i każde słowo dokładnie przemyślałem- jeśli czujesz się obrażony to znaczy, że albo nie rozumiesz co napisałem, albo osiągnąłem swój cel


    "We have to love Alfa, it's the law!" - Richard "Hamster" Hammond

  3. #3043
    Użytkownik Fachowiec Avatar ris
    Dołączył
    02 2014
    Mieszka w
    KRK
    Auto
    Alfa Romeo 159 2.0
    Postów
    2,195

    Domyślnie

    Cytat Napisał AirAjti Zobacz post

    Jakim prawem porównujesz X5 vs 159 w kwestii prowadzenia? Przecież to jest zupełnie inna bajka!
    159 to sobie możemy do 3-jki porównywać i tu rzeczywiście różnic wielkich nie będzie.
    Podałem przykład z życia z wczoraj. Więc nie porównuję, a podaję fakt

  4. #3044
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Haveblue
    Dołączył
    11 2013
    Mieszka w
    Lublin
    Auto
    Maserati Ghibli SQ4
    Postów
    395

    Domyślnie

    Cytat Napisał ris Zobacz post
    (...) 159-tka to jest idealne auto trasowe zapewniające pełny komfort, ze spersonalizowanym kokpitem pod kierowcę. Czego chcieć więcej ? Stwierdzenia, że paleta silników jest słaba - silnik odpycha się tak sobie jest nieporozumieniem. I wisienka na torcie czyli "dizajn". (...)
    Zwróć uwagę o czym konkretnie pisał kolega z Anglii. Pisał o wersji ti i tutaj należy przyznać mu pełną rację. Jeździłem tym samochodem 5 lat, silnik dawał moc 260kM (jak widać w mojej stopce) ale nijak nie mogłem się pozbyć wrażenia, że w samochodzie brakuje jeszcze tak ze 30-40kM, szczególnie przy wyprzedzaniu. W porównaniu do 156GTA auto jeździło wolniej i więcej paliło, więc należy się zgodzić z tą surową oceną.

    Cytat Napisał ris Zobacz post
    Wracając do Giulii czas pokaże jak się sprawa będzie rozwijać ale sądzę, ze auto będzie się sprzedawać dużo lepiej niż Giulietta bo tu zaproponowano "dizajnowo"namiastkę 4C, a każdy Włoch i wielu Niemców nie przepuści okazji by ten klimat mieć dla siebie. Większość Niemców już nie rozróżnia tych wszystkich modeli BMW, VW czy Audi, które pojawiają się i szybko są zastępowane przez inne. W przypadku Giulii zadziała tu też czynnik dłużej uciechy z posiadania auta o oryginalnym sporotwym wyglądzie, co kręci młodych jak i podstarzałych playbojów.

    Chętnie wysłucham opinii ludzi, którzy znają się na rynku motoryzacyjnym (piszę bez przekory): dlaczego dzięk samochodu, to dobrze znany warkot, który jest powszechnie ustawiany w innych usportowionych samochodach? - Dlaczego nie zrobiono czegoś na podobieństwo dźwięku VXR8 Bathurst? Każdy kto to usłyszy, od razu wie o jakim samochodzie mowa i nie da sie tego pomylić z żadnym innym dźwiękiem. To byłby dodatkowy wyróżnik Alfy.

    Dlaczego Alfa musi przypominać wyglądem inne usportowione samochody (tak jak to koledzy pisali wcześniej - podobieństwo do BMW, Lexusa, Mazdy) dlaczego to musiało być podobne do innych marek?
    wcześniej:
    YUGO 65 1.3 (ZASTAVA) '86 - 1994-1997
    AR 146 1,4 boxer '97 - 1997-1999
    AR 156 2,0 TS '98 - 2000-2001
    AR 156 2,5 V6 '99 - 2001-2004
    AR 156 GTA '03 - 2006-2009
    AR 159 3,2V6 Q4 ti '07 - 2009-2014
    teraz:
    Honda CRV (służbowa)
    Maserati Ghibli SQ4 '15

  5. #3045
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    03 2011
    Auto
    lexus is250
    Postów
    1,595

    Domyślnie

    Cytat Napisał śmigacz Zobacz post
    , ale pozwoli Alfie wyjść z dołka i tworzyć w przyszłości inne fajne auta. Co będzie - zobaczymy. Jak będzie spektakularna klapa to wtedy będzie okazja do opluwania Sergia, designerów itp. Na razie trzeba się cieszyć że auto w ogóle powstało, nieźle wygląda i chyba nieźle jeździ.
    No własnie, nie rozumiesz sensu tych zmian. Nie będzie żadnych fajnych aut, w sensie o jakim tutaj w większości myślimy. Będą zapewne świetne auta, szybkie, dynamiczne itd, ale niczym nie odróżnisz ich od beem, pasków czy innych wyrobów biznesu samochodowego. Alfa Romeo nie będzie tym, czym była przez sto lat, czym się wyróżniała, zapracowała na wizerunek marki specyficznej, budzącej skrajne emocje itd.
    Wszystko zabił biznes. Liczy się tylko zysk. Nic więcej. To szerszy temat, dotyczy też kultury (kino, literatura, muzyka), dotyczy życia codziennego.
    Idealnie oddaje to stary slogan reklamowy Pepsico. Przeczytaj go uważnie i zrozum sens:
    "BĄDŹ SOBĄ, PIJ PEPSI".

    widzisz o co chodzi?
    Sergio! Ragazzo! Amore mio! Dove si trova la bella Giulia?

  6. #3046
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar alcapone154
    Dołączył
    06 2014
    Mieszka w
    Nad Krakowem
    Auto
    159 2.0 / ex147
    Postów
    592

    Domyślnie

    Cytat Napisał viader Zobacz post
    Ci co piszą, że 159 w zakręcie jedzie jak po sznurku a bmw ma z tym problem chyba nigdy nie jechali żadnym bmw.


    Kolego nawet Auto Motor Sport jest tego zdania. Nawet mowia Doslownie" wie an der Schnur gezogen" czyli "jak po sznurku" i wygrywa w katergori "handling" przed bmw a pan komentator mowi "bestnote" = "najlepsza ocena".

  7. #3047
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Haveblue
    Dołączył
    11 2013
    Mieszka w
    Lublin
    Auto
    Maserati Ghibli SQ4
    Postów
    395

    Domyślnie

    No ok, ale dlaczego, żeby sę sprzedawał, to musi być podobny do innych usportowionych samochodó w swojej klasie? Dlaczego brzeminie silnika jest podobne do innych usportowionych samochodów w swojej klasie? Czy tak faktycznie musi być, żeby się sprzedawał? Dlaczego?
    wcześniej:
    YUGO 65 1.3 (ZASTAVA) '86 - 1994-1997
    AR 146 1,4 boxer '97 - 1997-1999
    AR 156 2,0 TS '98 - 2000-2001
    AR 156 2,5 V6 '99 - 2001-2004
    AR 156 GTA '03 - 2006-2009
    AR 159 3,2V6 Q4 ti '07 - 2009-2014
    teraz:
    Honda CRV (służbowa)
    Maserati Ghibli SQ4 '15

  8. #3048
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar cra3y
    Dołączył
    09 2012
    Mieszka w
    Zielona Góra
    Auto
    Z4 E89
    Postów
    309

    Domyślnie

    Nie rozumiem jojczenia niektórych z Was. I tak to nic nie zmieni. Nie podoba się -> nie kupujcie (nowych, czy używanych).

    Jak marka ma przeżyć (wręcz podnieść się, zacząć zarabiać), to musi wyjść z produktem, który podoba się większości, a nie tylko purystom (zwłaszcza tym, którzy kupują z drugiej/trzeciej ręki, czyli nie przynoszą zysku koncernowi).

    Marka żeby przeżyć to musi przede wszystkim ZARABIAĆ! A nie zrobi tego, jak będzie bazować na garstce maniaków Alfy (zwłaszcza "second-handów").


    (Zrobiłem "ankietę" w firmie i Giulia podobała się wszystkim kobietom i w większej części facetom).


    Zobaczcie na Ghibli, sprzedają z dieslem :-) Nie do pomyślenia przecież!!! Ale taka jest prawda, że większość Ghibli na drogach, które spotykam, to niestety klekot, ale dzięki temu jak skoczyła im sprzedaż.


    Zluzujcie majty i czekajcie spokojnie na resztę modeli. Może będą jakieś smaczki ;-)

    PS: I tak jest nieźle, skoro dźwięk silnika pochodzi ..... z silnika i wydechu, a nie głośniczków :-)
    Ostatnio edytowane przez cra3y ; 26-06-2015 o 09:37
    Pozdrawiam
    K.Gajda(cra3y)

  9. #3049
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar radosuaf
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Poznan, Poland, Poland
    Auto
    Alfa Romeo Giulia Business 200 KM MY21
    Postów
    8,322

    Domyślnie

    Cytat Napisał cousteau79 Zobacz post
    no tak wiemy Rado już ze chcesz podstawowej wersji ale nie spodziewaj się niczego szczególnego ...
    Nie chcę żadnej . W grę wchodzi jedynie używka V6, jeżeli utrata wartości będzie w standardzie Alfy, czyli jeśli 3-latka wyjdzie DUŻO taniej od Ghibli V6 .
    Alfa Romeo Giulia Business 200 KM 2021
    Peugeot 308 SW 1.2 130 KM 2019

    Były: Renault Clio I 1.2, Peugeot 307 SW 1.6 110 KM, AR 147 1.6 TS 105 KM, Giulietta 1.4 MA 170 KM, Giulietta 1.4 MA 150 KM, Alfa Romeo 75 2.0 TS

  10. #3050
    Użytkownik Fachowiec Avatar ris
    Dołączył
    02 2014
    Mieszka w
    KRK
    Auto
    Alfa Romeo 159 2.0
    Postów
    2,195

    Domyślnie

    Cytat Napisał Haveblue Zobacz post
    Zwróć uwagę o czym konkretnie pisał kolega z Anglii. Pisał o wersji ti i tutaj należy przyznać mu pełną rację. Jeździłem tym samochodem 5 lat, silnik dawał moc 260kM (jak widać w mojej stopce) ale nijak nie mogłem się pozbyć wrażenia, że w samochodzie brakuje jeszcze tak ze 30-40kM, szczególnie przy wyprzedzaniu. W porównaniu do 156GTA auto jeździło wolniej i więcej paliło, więc należy się zgodzić z tą surową oceną.




    Chętnie wysłucham opinii ludzi, którzy znają się na rynku motoryzacyjnym (piszę bez przekory): dlaczego dzięk samochodu, to dobrze znany warkot, który jest powszechnie ustawiany w innych usportowionych samochodach? - Dlaczego nie zrobiono czegoś na podobieństwo dźwięku VXR8 Bathurst? Każdy kto to usłyszy, od razu wie o jakim samochodzie mowa i nie da sie tego pomylić z żadnym innym dźwiękiem. To byłby dodatkowy wyróżnik Alfy.

    Dlaczego Alfa musi przypominać wyglądem inne usportowione samochody (tak jak to koledzy pisali wcześniej - podobieństwo do BMW, Lexusa, Mazdy) dlaczego to musiało być podobne do innych marek?
    No OK ale w ten sposób nie dojdziemy do ładu bo zawsze znajdzie sie ktoś szybszy. Dwie paczki na autostradzie są wystarczające no chyba, że masz na myśli ściganie się to i czasem 400 koni będzie mało, no takie są realia.

    Dlaczego alfa musi przypominać .... W dzisiejszych czasach prochu się nie odkryje, a i tak do końca bym nie przymierzał, że Giulia to kopia czegoś, sylwetka zbita w sobie wyraźnie przeciwieństwo BMW.

Podobne wątki

  1. Wyjazd na targi IAA 2015- Giulia na żywo
    Utworzone przez Belfer w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 53
    Ostatni post / autor: 06-10-2015, 20:38
  2. [Zapowiedź] Piwo pod Tatrami edyszyn 2015 / jedyny zlot AH 2015?
    Utworzone przez LIGAR w dziale Zloty, imprezy, spotkania
    Odpowiedzi: 91
    Ostatni post / autor: 11-06-2015, 07:32
  3. Alfa Giulia w 2014?
    Utworzone przez ergomarcin w dziale Inne modele, historyczne i prototypy
    Odpowiedzi: 1818
    Ostatni post / autor: 09-08-2014, 13:38
  4. Alfa Giulia
    Utworzone przez Emenems w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 19-11-2008, 18:31
  5. Alfa Romeo Giulia
    Utworzone przez fiergloo w dziale Inne modele, historyczne i prototypy
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 23-02-2007, 19:59

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory