Pokaż wyniki od 1 do 8 z 8

Temat: stukanie w silniku przez 2-3 sek

  1. #1
    LSTOMAS
    Gość

    Domyślnie stukanie w silniku przez 2-3 sek

    Zaraz po odpaleniu nie zaleznie czy silnik jest cieply czy zimny słychac dość głośne stukanie przez 2-3 sek. Później cichnie.Taki dość głośny diesel przez 2-3 sek po odpaleniu. Co to może być? Ogólnie to mam wrażenie że silnik benzynowy powinien chodzić troszkę ciszej niż mój... co jest grane?

  2. #2
    adasco
    Gość

    Domyślnie

    wariator.

  3. #3
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,619

    Domyślnie

    A jaki masz silnik to mamy się domyśleć? Wariator wymieniłeś jak robiłeś rozrząd?
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  4. #4
    LSTOMAS
    Gość

    Domyślnie

    Już uzupełniłem dane o moim samochodzie w profilu :-) No właśnie wariator nie był zmieniany .. chyba najwyższa pora o to zadbać....

  5. #5
    iboss
    Gość

    Domyślnie

    Podzielam zdanie kolegow co do tego ze klekot dochodzi z wariatora ale co do wymiany to juz nie koniecznie. Nie bede sie tu rozwodzil nad jego budowa i zasada dzialania ale jesli klekot cichnie po paru sekundach to nie masz raczej powodu do zmartwienia. Wymien olej na 5W40 ,u mnie taki zabieg skutecznie wariator uciszyl.

  6. #6
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,619

    Domyślnie

    Cytat Napisał LSTOMAS Zobacz post
    ...No właśnie wariator nie był zmieniany .. chyba najwyższa pora o to zadbać....
    No to jesteś kolejnym "oszczędzaczem" - teraz drugi raz będziesz musiał zrobić rozrząd, bo samego wariatora nie da się wymienić... A przy okazji nie zapomnij o pompie wody
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  7. #7
    ViP Romeo Avatar puotek
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Rybnik
    Auto
    156FL Q2
    Postów
    1,090

    Domyślnie

    Chyba, że sobie odpuścisz i będziesz jeździł na klekocie tracąc urok Twin Sparka

    A z tym 5W40 to niekoniecznie dobry pomysł i raczej bym odradzał jeśli jeździsz na oleju 10W - czyli takim jaki zaleca fabryka

  8. #8
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    To niekoniecznie jest wariator. Z opisu raczej stawiałbym na zawory - klekoczą przez krótką chwilę od uruchomienia silnika, dokąd w hydraulicznych popychaczach nie wzrośnie ciśnienie oleju - i to jest normalny objaw.

Podobne wątki

  1. Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 02-01-2015, 20:49
  2. [2.0 TS] Stukanie w silniku
    Utworzone przez Deamian w dziale 156
    Odpowiedzi: 22
    Ostatni post / autor: 21-12-2012, 21:20
  3. Stukanie w silniku
    Utworzone przez alfawieslaw w dziale 156
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post / autor: 15-04-2010, 18:16
  4. [33] Stukanie w silniku
    Utworzone przez Szary w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 87
    Ostatni post / autor: 03-10-2008, 09:12
  5. [33] Stukanie w silniku
    Utworzone przez Szery w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 11-03-2008, 12:27

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory