Temat: Zakup Alfy 166

  1. #2961
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,639

    Domyślnie

    Faktycznie w 2,5 mogła być skrzynia piątka. Ale jakby była szóstka to można kupić sprzęgło od 156 2,5V6. Nie było dwumasy i ponoć chodzi git (były chyba dwa wątki na forum). Tak jak pisałem, masz obu dawców to w miarę gładko to pokonasz. Ale oczywiście to nie zmiana fotela i dłubania jest od cholery.
    Jeżeli chodzi o ekonomię (o ile można o tym mówić przy aucie sporo ponad 1,5t) to jtd jest na podobnym poziomie jak Pb+lpg. Fakt że dieslem nie korci tak jak V6 więc może spokojniej będziesz musiał jeździć, ale nie spodziewaj się spalania jak w fiacie stilo albo vw polo chyba że lpg nie reflektujesz to zostaje tylko jtd.

  2. #2962
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    06 2011
    Auto
    brak
    Postów
    36

    Domyślnie

    Cytat Napisał marek230482 Zobacz post
    Faktycznie w 2,5 mogła być skrzynia piątka. Ale jakby była szóstka to można kupić sprzęgło od 156 2,5V6. Nie było dwumasy i ponoć chodzi git (były chyba dwa wątki na forum). Tak jak pisałem, masz obu dawców to w miarę gładko to pokonasz. Ale oczywiście to nie zmiana fotela i dłubania jest od cholery.
    Jeżeli chodzi o ekonomię (o ile można o tym mówić przy aucie sporo ponad 1,5t) to jtd jest na podobnym poziomie jak Pb+lpg. Fakt że dieslem nie korci tak jak V6 więc może spokojniej będziesz musiał jeździć, ale nie spodziewaj się spalania jak w fiacie stilo albo vw polo chyba że lpg nie reflektujesz to zostaje tylko jtd.
    Zgadza sie za dużo problemów z polaczeniem tego chyba żeby wszystko wyszlow okolicach 5tys plus gaz. Ewentualnie pozostaje jtd po lifcie i tyle dzięki za pomoc

  3. #2963
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,639

    Domyślnie

    Cytat Napisał vipkrzych Zobacz post
    chyba żeby wszystko wyszlow okolicach 5tys plus gaz
    Za dobre lpg z montażem czwórka wyjdzie jak nic więc słabo to widzę u Ciebie a jak Ci obojętne co klamoci pod maską to od razu wybierz jtd i nie kombinuj.

  4. #2964
    Użytkownik Rowerzysta Avatar szymonjot
    Dołączył
    05 2013
    Mieszka w
    Warszawa/Opole
    Auto
    159 TBI Ti
    Postów
    305

    Domyślnie

    Cytat Napisał vipkrzych Zobacz post

    -co się psuje
    Z mojego doświadczenia wiem, że psuje się wszystko, ale są to pierdoły. Przy czym moje doświadczenie to 11 letnia 166 z 370 tys. przebiegu, więc nie jest to nic dziwnego. Obecnie ma 440 tys., ale już nią nie jeżdżę. Poza tym przednie zawieszenie. Tylko na ORI wytrzymuje kilkadziesiąt tysięcy kilometrów. Trwałość zamienników jest wprost proporcjonalna do ich ceny. Kiedyś w fiacie mi powiedzieli, że zawias do 3,0 i 2,4 jest za słaby i nie wytrzymuje wagi silnika.

  5. #2965
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,639

    Domyślnie

    Cytat Napisał szymonjot Zobacz post
    Kiedyś w fiacie mi powiedzieli, że zawias do 3,0 i 2,4 jest za słaby i nie wytrzymuje wagi silnika.
    Coś w tym może być. Jak porównuję wahacz ze 166 do 159 (ta sama masa) to ten ze 166 wygląda jak z punto a nei ciężkiej limuzyny. Ale trzeba się z tym pogodzić

  6. #2966
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    10 2011
    Auto
    AR 166 busso / AR 166 jtdm / AR 166 jtd / AR 156 jtdm / AR 156 jtd / AR 147 jtdm
    Postów
    1,823

    Domyślnie

    Cytat Napisał szymonjot Zobacz post
    Z mojego doświadczenia wiem, że psuje się wszystko, ale są to pierdoły. Przy czym moje doświadczenie to 11 letnia 166 z 370 tys. przebiegu, więc nie jest to nic dziwnego. Obecnie ma 440 tys., ale już nią nie jeżdżę. Poza tym przednie zawieszenie. Tylko na ORI wytrzymuje kilkadziesiąt tysięcy kilometrów. Trwałość zamienników jest wprost proporcjonalna do ich ceny. Kiedyś w fiacie mi powiedzieli, że zawias do 3,0 i 2,4 jest za słaby i nie wytrzymuje wagi silnika.
    A "we fiacie" nie zapomnieli ci powiedzieć ze 2.5 waży dokładnie tyle samo, a łączna masa 2.0 turbo wraz z osprzętem pewnie jest także większa od 3.0?
    Powielacie jakieś bzdurne teorie. Na wahaczach fasta w 166 robiłem po 45-60 tysięcy km co dla większości drajwerow z tego forum to pewnie z 4 lata jazdy .

  7. #2967
    Użytkownik Romeo Avatar gonzo
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Siemianowice Śląskie
    Auto
    Fiat Tipo SW 1.4 T-jet
    Postów
    2,004

    Domyślnie

    Jarek lubię takie głosy rozsądku jak Twój Masz dużo racji. Czasami powielane są tu dziwne teorie.

    Ludzie jadą po fastach, pewnie mają powody, a tu sie okazuje, że jednak można pojechać na nich dalej niż za najbliższy zakręt
    Ostatnio edytowane przez gonzo ; 01-07-2015 o 06:47
    Jest Fiat Tipo SW Lounge 1.4 t-jet
    Była 166 FL 2.4 JTD R5 10v Black Metallescente
    Była 145 1.4 TS Edizione Sportiva

  8. #2968
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,639

    Domyślnie

    Zawias w alfie jest wyraźnym odzwierciedleniem dbałości kierowcy. Jak masz wyebane na studzienki, dziury itd to zmieniasz zawias raz do roku. Byli tu tacy co nawet trw zmieniali co 50-60 tys. A jak omijasz dziury/studzienki, zatrzymujesz się na naszych porozpieprzanych torowiskach i nie pędzisz po kocich łbach bo golf Cię wyprzedza to zrobisz 10x większy przebieg. Wtedy może się nawet okazać zasadne kupowanie zamienników. Też dadzą radę.

  9. #2969
    Użytkownik Romeo Avatar gonzo
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Siemianowice Śląskie
    Auto
    Fiat Tipo SW 1.4 T-jet
    Postów
    2,004

    Domyślnie

    Racja. Należę do tych drugich. Jak do tej pory wymieniłem tylko 2tuleje z przodu. No, ale teraz mnie dopadł tył. Na pierwszy rzut oka tylko banany. Zobaczymy jak rozkręcę wszystko. Za bardzo się nie dziwię, bo na budziku jest ponad 200kkm, a nie wiadomo ile cofnięte Dlatego nie spinam się i nie psioczę tylko zrobię co trzeba i tyle
    Jest Fiat Tipo SW Lounge 1.4 t-jet
    Była 166 FL 2.4 JTD R5 10v Black Metallescente
    Była 145 1.4 TS Edizione Sportiva

  10. #2970
    Użytkownik Znawca Avatar motogold
    Dołączył
    04 2014
    Mieszka w
    Łebcz
    Auto
    alfa 166 2,4 jtd 1999/alfa 166 2,4 2003 150km
    Postów
    1,456

    Domyślnie

    Ciekawe z tymi bananami.Moja ma 420 nalatane i gdy robiłem tył,to banany są jeszcze fabryczne.A nic im fizycznie nie było.

Podobne wątki

  1. Zakup Alfy 147
    Utworzone przez AdaaM_ w dziale 147
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post / autor: 31-01-2013, 08:44
  2. Zakup Alfy
    Utworzone przez stormer w dziale 156
    Odpowiedzi: 46
    Ostatni post / autor: 06-12-2011, 10:20
  3. [155] Zakup Alfy 155
    Utworzone przez waci82 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 06-10-2009, 19:00

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory