Strona 4 z 7 PierwszyPierwszy 1234567 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 31 do 40 z 63

Temat: Alfa 159 2.4 jtdm 200KM z 2006r. - problem z muleniem od dołu

  1. #31
    Użytkownik Fachowiec Avatar maly_777
    Dołączył
    08 2009
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR 156 FL SW 1.9 16V
    Postów
    2,521

    Domyślnie

    Co to za błąd dokładnie?
    Przydałby się log z jazdy obroty, dawka paliwa i różnica ciśnien. Z dynamicznym przyspieszeniem od niskich obrotów.

    KODOWANIE KLUCZY (Giulia Stelvio 159 inne)
    Konwersje USA->EU
    UPDATE MAP DO NAJNOWSZYCH 2023 (1,2,3 generacja), również z rynków USA
    KODOWANIE (używanych) RADARÓW ACC/DASM, BLISSów, zmiana radia i aktywacja AA/CP offline

  2. #32
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    01 2013
    Mieszka w
    SŁOPNICE
    Auto
    Giulia 2.0 280KM Q4 TI Veloce - była Alfa Romeo 159 2.4 JTDm 200KM EGR i DPF off
    Postów
    1,121

    Domyślnie

    Witaj
    No właśnie DPF-u.
    Pisze: Wyczyść lub wymień filtr DPF .
    A w danych: Zatkanie filtra normalne i 48% (teraz wzrosło do 78%)

    - - - Updated - - -

    Tak to wygląda teraz jakby procedura wypalania filtra się nie załączała. Dodam, że nie jeździłem po mieście tylko długie trasy robiłem

  3. #33
    Użytkownik Fachowiec Avatar Tomek_KRK
    Dołączył
    05 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    AR 159
    Postów
    2,706

    Domyślnie

    Cytat Napisał slawek986 Zobacz post
    Witaj Tomek
    Właśnie to mi tez przyszło na myśl i zleciłem to mechanikowi i sprawdzał aż dwa razy i wszystko ponoć było OK
    Mało tego. Mam na serwisie znajomego i pożyczyłem dla weryfikacji mechanika narzędzia serwisowe i według nich rozrząd jest ustawiony OK
    Wczoraj wyskoczył błąd DPF i pisze aby wyczyścić lub wymienić DPF. Przed zmianą rozrządu DPF działał OK
    Chyba będę musiał się umówić na wizytę u ciebie w celu weryfikacji co jest nie tak albo co mechanik spieprzył i to teraz tak mnie wkurza i nie ma czym jechać
    A czy mechanik NA PEWNO sprawdził synchronizację OBU WAŁKÓW ROZRZĄDU względem siebie, czy tylko ustawienie rozrządu względem jednego z wałków (drugi ciężko się blokuje, dlatego najczęściej tego na serwisach nie robią)?
    WWW.AUTKA.PL - kompleksowa obsługa samochodów

  4. #34
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar kamiltj
    Dołączył
    10 2012
    Mieszka w
    Danowo
    Auto
    alfa romeo 147
    Postów
    50

    Domyślnie

    I co dalej ten problem?
    ja bym sprawdził takie coś
    1-czy nie został wgrany program
    2-czy nie zostały zamienione przewody od turbo
    3-czy dźwignia od turbo się nie zacina i czy do kończ się otwiera i zamyka
    4-czy ci coś się nie wwaliło w wałek od turbo i nie rozwaliło łopatek
    5- regulacja turbosprężarki nic więcej A.M. Serwis Gdynia mają maszynę do przepływu niema klapek więc zmieniły się parametry i trzeba było by turbo pewnie przestawić

  5. #35
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    01 2013
    Mieszka w
    SŁOPNICE
    Auto
    Giulia 2.0 280KM Q4 TI Veloce - była Alfa Romeo 159 2.4 JTDm 200KM EGR i DPF off
    Postów
    1,121

    Domyślnie

    Cytat Napisał Tomek_KRK Zobacz post
    A czy mechanik NA PEWNO sprawdził synchronizację OBU WAŁKÓW ROZRZĄDU względem siebie, czy tylko ustawienie rozrządu względem jednego z wałków (drugi ciężko się blokuje, dlatego najczęściej tego na serwisach nie robią)?
    Witam
    Tomek kiedy mogę z tym do ciebie podjechać??? Bo to już coś mnie trafia.

    - - - Updated - - -

    Mam ponad godzinę (ale w tym trybie pewnie 2 pojadę)
    Jutro mam wolny cały dzień może byś mnie gdzieś wcisnął i przynajmniej byś mi ten rozrząd sprawdził ??? Bo jak to tylko tyle to byłoby fajnie a jak coś więcej to może byś popatrzył???

    - - - Updated - - -

    Jeżeli nie to zaproponuj mi jakiś termin oraz godzinę i podjadę

  6. #36
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    01 2013
    Mieszka w
    SŁOPNICE
    Auto
    Giulia 2.0 280KM Q4 TI Veloce - była Alfa Romeo 159 2.4 JTDm 200KM EGR i DPF off
    Postów
    1,121

    Domyślnie

    Niestety autko dalej nie chce normalnie jeździć!!!!

  7. #37
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar szejk
    Dołączył
    02 2013
    Mieszka w
    Zachodniopomorskie/Lubuskie
    Auto
    Alfa 159 2.4 210km Q4/159 2.0 JTDM TI
    Postów
    364

    Domyślnie

    A byłeś z nim gdzieś w ogóle? U Tomka na przykład?

  8. #38
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    01 2013
    Mieszka w
    SŁOPNICE
    Auto
    Giulia 2.0 280KM Q4 TI Veloce - była Alfa Romeo 159 2.4 JTDm 200KM EGR i DPF off
    Postów
    1,121

    Domyślnie

    Tak byłem u Tomka i na dzień dobry wtryski do regeneracji.
    Sprawdził mi ustawienie rozrządu i było OK

  9. #39
    Użytkownik Romeo Avatar .Andrzej.
    Dołączył
    10 2014
    Mieszka w
    Opole
    Auto
    wiele
    Postów
    678

    Domyślnie

    Sławek, dorzuce swoje 5 groszy do dyskusji. Mam wywalone klapy i zaślepiony EGR. Do tego zmieniony soft. Klika dni temu ruszyłem ze skrzyżowania, jak nigdy nie wciskam gazu do dechy, to tym razem to zrobiłem. Przed zmianą softu auto zawsze ruszało w takiej sytuacji płynnie i bez efektów. Od zmiany softu oduczyłem się wciskać do końca, bo nie było takowej potrzeby, aby sprawnie się zebrać. No i właśnie tym razem po wciąsnięciu do końca gazu, auto ruszyło do przodu, a przy przełączaniu na 2 bieg zapiszczały dość mocno opony. Co mnie zaskoczyło i nawet pomyślałem, że to auto obok, ale niestety, to byłem ja i usłyszałem od żony, że ruszam jak burak, itd. Nie spodziewałem się takiego zachowania napędu, bo w końcu to automat i do tego włączony (jak zawsze) ASR, a tryb Sport wyłączony (bo z niego nie korzystam). Więc nie sądzę, że wywalenie klap i zaślepienie EGR mogło zamulić Ci silnik, a jeśli już by tak miało być, to raczej w stopniu nieodczuwalnym.

  10. #40
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    01 2013
    Mieszka w
    SŁOPNICE
    Auto
    Giulia 2.0 280KM Q4 TI Veloce - była Alfa Romeo 159 2.4 JTDm 200KM EGR i DPF off
    Postów
    1,121

    Domyślnie

    Wiem
    Ale to u mnie chyba okropny pech lub zbieg okoliczności.
    Teraz mam zamiar zregenerować wtryski (koszt spory) i zobaczymy co sie będzie działo. Czy będzie poprawa czy nie. Ja wcześniej miałem wyłączony EGR i otwarte klapki na stałe. Przy okazji wymiany rozrządu oryginału dodam efekt jest taki że mam cały czas zapchany DPF.
    Jest to dla mnie wkurzające, bo muszę jeździć w trybie serwisowym jak mułem.

Podobne wątki

  1. [159] HAMULCE do 2.4 200KM 2006r SW ?
    Utworzone przez rhessi w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 04-09-2015, 14:07

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory