Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 25

Temat: Turbo raz jest raz nie ma. Błąd P0236 JTD

  1. #11
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    07 2014
    Postów
    13

    Domyślnie

    Jestem po diaagnozie vag, błąd 1619, 1236, 0238

  2. #12
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    10 2009
    Auto
    AR159 Q-tronic
    Postów
    1,121

    Domyślnie

    Panowie, podczas demontażu ułamała się końcówka na wąż - VAC:



    Czy można to jakoś ratować?
    Te cholerne wężyki są chyba plastikowe stąd problem ze zdjęciem i ułamaniem końcówki - trzeba je podgrzać czy jak to zdjąć/założyć ponownie?
    Dzięki z góry za pomoc.
    Załączone obrazy Załączone obrazy Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	20150701_195907_mini.jpg
Wyświetleń:	181
Rozmiar:	31.9 KB
ID:	171574  

  3. #13
    Użytkownik Fachowiec Avatar LukaSS
    Dołączył
    06 2012
    Mieszka w
    Biała Podl./Warszawa
    Auto
    Alfa Romeo 147 JTD 16V 140KM; Yamaha XTZ 800 Super Tenere
    Postów
    2,540

    Domyślnie

    Wężyki se starości i war. pracy zrobiły się twarde. Węzyk zdejmuje się poprzez jego przecięcie wzdłuż.

    A tę końcówkę sklej kropelką, a na zewnątrz po obczyszczeniu grubym papierem obłóż klejem dwuskładnikowym klejem. Jak masz zawór na miejscu to go przeczyść wewnątrz.

  4. #14
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    10 2009
    Auto
    AR159 Q-tronic
    Postów
    1,121

    Domyślnie

    A może po sklejeniu tego wyjścia kropelką, zalać klejem na gorąco czy nie zda egzaminu?

    Twarde jak cholera, wymieniłbym je np na takie ja do lpg do podciśnienia ale nie wiem jak one za silnikiem się łączą - jest tam
    jakieś miejsce czy odciąć, posmarować kropelką i nasunąć z góry nowy gumowy?

  5. #15
    Użytkownik Fachowiec Avatar LukaSS
    Dołączył
    06 2012
    Mieszka w
    Biała Podl./Warszawa
    Auto
    Alfa Romeo 147 JTD 16V 140KM; Yamaha XTZ 800 Super Tenere
    Postów
    2,540

    Domyślnie

    Klej na gorąco trochę miękki moim zdaniem.

    Nabądź drogą kupna węże silikonowe jakiejś sensownej firmy. Ja kupiłem ciut sztywniejsze.

    Najlepiej zdejmij pokrywę silnika i idż po przewodzie, zobaczysz gdzie się kończy. Daj oba nowe.

  6. #16
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    10 2009
    Auto
    AR159 Q-tronic
    Postów
    1,121

    Domyślnie

    Mam poxipol (2 składniki) więc spróbuje tym, choć mam wątpliwości co do jego skuteczności...
    Wężyki są 3 i 4 mm ?

  7. #17
    Użytkownik Romeo Avatar czosnek1802
    Dołączył
    08 2013
    Mieszka w
    Zgorzelec
    Auto
    Alfa Romeo 146 1.9TD Alfa Romeo 147 1.9jtdm 16v
    Postów
    1,252

    Domyślnie

    Ja użyłem wężyka paliwowego tej samej średnicy, sprawuje się od roku bardzo dobrze. Plastikowe oryginalne nie trzeba ciąć... Podgrzac zapalniczka wystarczy i zejdzie bez problemu... Ja bym nie kleił kropelka, zima ją zetknie i skruszy ci się klejone miejsce. Użyj jakiegoś kleju odpornego na mrozy i duże temperatury, chociaż wątpię że to coś da bo zima auto stoi na minusowej temperaturze, odpalasz auto i zaraz +40.

  8. #18
    Użytkownik Fachowiec Avatar LukaSS
    Dołączył
    06 2012
    Mieszka w
    Biała Podl./Warszawa
    Auto
    Alfa Romeo 147 JTD 16V 140KM; Yamaha XTZ 800 Super Tenere
    Postów
    2,540

    Domyślnie

    Cytat Napisał aro_1977 Zobacz post
    Mam poxipol (2 składniki) więc spróbuje tym, choć mam wątpliwości co do jego skuteczności...
    Wężyki są 3 i 4 mm ?
    Albo 4 i 5 Pomierz swoje po ucięciu rozszerzonej/uszkodzonej końcówki.

  9. #19
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    10 2009
    Auto
    AR159 Q-tronic
    Postów
    1,121

    Domyślnie

    Nie było silikonowych u mnie w motoryzacyjnym i kupiłem paliwowy 3,2 mm wszedł w miarę ciasno na złączkę w okolicach termostatu i na doklejony trzpień. Do sklejenia najpierw poszła kropelka potem poxipol. Mam nadzieję, że jakiś czas wytrzyma, a przed sklejeniem wyczyściłem wnętrze i przesmarowałem silikonowym smarem. Jazda testowa nie wyzwoliła błędu gdy przycisnąłem powyżej 3500 obr. kilka razy.

    PS
    Czy na postoju jak sie przegazuje to ta gruszka co jest zasilana powietrzem z overboosta powinna ruszać górnym cięgnem? Widać to wyraźnie czy raczej ruch jest minimalny?

  10. #20
    Użytkownik Fachowiec Avatar LukaSS
    Dołączył
    06 2012
    Mieszka w
    Biała Podl./Warszawa
    Auto
    Alfa Romeo 147 JTD 16V 140KM; Yamaha XTZ 800 Super Tenere
    Postów
    2,540

    Domyślnie

    U siebie widzę skok cięgna ok.10mm.

    Trudno opisać prędkość jego poruszania. Nie jest dynamiczne i nie jest leniwe

Podobne wątki

  1. błąd P0236
    Utworzone przez fiejtekt w dziale 147
    Odpowiedzi: 24
    Ostatni post / autor: 01-07-2021, 13:33
  2. [Giulietta] błąd P0236, usterka zasilania w powietrze.
    Utworzone przez bubu321 w dziale MiTo/Giulietta
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 18-02-2020, 14:49
  3. 1.9 JTD 8V błąd p0235 i p0236 - logi. Przeładowanie?
    Utworzone przez mc007 w dziale 147
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 06-10-2014, 16:38
  4. BRAK MOCY Błąd P0236
    Utworzone przez gigi w dziale 147
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 10-06-2014, 21:26
  5. błąd P0236
    Utworzone przez mrutyś w dziale 147
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 29-08-2012, 16:51

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory