Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12
Pokaż wyniki od 11 do 16 z 16

Temat: Zawieszenie silnika i skrzyni biegów ALfa Romeo 147 1.9 JTD 8V 2003 r

  1. #11
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar sumka33
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Gliwice
    Auto
    ALFA ROMEO 156 SW 1.9 JTD FL, 2005;ALFA ROMEO 147 1.9 JTD FL, 2008
    Postów
    351

    Domyślnie

    Cytat Napisał bodzio_piotr Zobacz post
    Żona jeździ AR 147 1.9JTD 8V 115 KM 2003r
    Ale w JTD 1910 115 PS masz przecież comon rail pierwszej generacji tzw unijet. Teoretycznie wtrysk odbywa tu się tylko w 3 fazach. Najpierw odbywa się tzw. „przedwtrysk”, podawana jest dawka pilotująca tuż przed osiągnięciem górnego maksymalnego położenia tłoka. To dzięki niej praca silnika jest bardziej miękka, łagodna. Wcześniejsze odparowanie i zapłon tej dawki umożliwia spokojniejsze spalenie się głównej dawki. Ciśnienie w cylindrze nie narasta tak gwałtownie jak ma to miejsce w tradycyjnych dieslach. Następnie inicjowana jest dawka właściwa. Po niej następuje dawka dopalająca. Ta akurat korzystnie wpływa na ekologię silnika. Podnosi temperaturę spalin dzięki czemu katalizator nagrzewa się szybciej. W multijetach w zależności od rodzaju wtrysk następuje nawet w 7 etapach ale liczba ta nie musi być stała i zmienia się zależnie od obciążenia silnika, obrotów i innych warunków pracy. To dzięki temu tak bardzo zauważalna jest różnica w kulturze pracy tych silników. W silnikach z common rail pierwszej generacji nie macie nawet najmniejszych szans żeby wyeliminować na tyle drgania jak ma to miejsce w nowoczesnych konstrukcjach. Dodatkowo jeszcze założenie nieoryginalnych poduszek do takiego silnika powoduje spotengowanie i tak już występujących efektów drgania karoserii. Wnioski możecie wydedukować sami i szkoda tu bawić się w typowanie wadliwych wtrysków czy bóg wie czego (jak by ci wtrysk lał to by ci samochód kopcił i więcej palił - możesz z resztą zrobić próbę przelewową i byś wszystko widział). Pozdrawiam


  2. #12
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    07 2015
    Auto
    AR 147 JTD
    Postów
    1

    Domyślnie drgana AR147 jtd 115 km

    Cytat Napisał bodzio_piotr Zobacz post
    Witam.
    Żona jeździ AR 147 1.9JTD 8V 115 KM 2003r
    Półtora roku temu były wymieniane poduszki silnika i skrzyni biegów, wibracje nadal są i przenoszą się na całą budę.
    Poduszki silnika były wymieniane na jakieś zamienniki, takie auto kupiłem:
    Kody jakie mam na fakturze dane jakie wynalazłem na stronie e-autoparts
    IMP26331 - (46455421 FIAT.ALFA.LANCIA TD.JTD )
    IMP28228 - ( 46781213 ALFA / FIAT / LANCIA 1.9-2.4 J )
    IMP28230 - ( ALFA 146 1.9 )
    IMP27537 - ( 60656524 ALFA.FIAT.LANCIA JTD )

    Czytałem że jeśli nie zostaną zamontowane oryginały to nadal będą drgania. Jak dodam lekko gazu tak do 900-1000 obr/min drgania znikają.
    Czy musze ponownie wymieniać poduszki silnika oraz poduszkę pod skrzynią biegów??
    Proszę o podanie nr katalogów OE oryginałów i gdzie można dostać tanio takie części.

    Kolejny temat podczas ruszania bez gazu są drgania które przenosza się na cała budę, gdy doda się lekko gazu rusza normalnie czy to oznaka padającego sprzęgła czy dwumasy i nadaje się to do wymiany. jeśli tak to jakiej formy najlepiej kupić sprzęgło oraz dwumasę. Wygląda to tak patrząc z zewnątrz na koła jakby podczas puszczania sprzęgła nie szło to jednostajnie tylko skokowo koła drgają.

    Proszę o porady.
    Pozdrawiam
    Czy udało Ci się rozwiązać temat ?

    Aragon

    - - - Updated - - -

    Czy udało Ci się rozwiązać temat ?

  3. #13
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    09 2013
    Mieszka w
    Świdnica
    Auto
    AR 147 1.9JTD v115km 2003r.
    Postów
    2

    Domyślnie

    Witam ja bym sprawdził sprzęgiełko na alternatorze czy nie jest z klinowane. Miałem tak w swojej Belli.

  4. #14
    Użytkownik Romeo Avatar beriba
    Dołączył
    04 2012
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    147 1.9 JTD 16V
    Postów
    1,305

    Domyślnie

    Wibracje na calej budzie od sprzegla alternatora? Raczej byloby je slychac po otwarciu maski na wlaczonym silniku

    Wyryte rantem felgi

  5. #15
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    09 2013
    Mieszka w
    Świdnica
    Auto
    AR 147 1.9JTD v115km 2003r.
    Postów
    2

    Domyślnie

    Cytat Napisał beriba Zobacz post
    Wibracje na calej budzie od sprzegla alternatora? Raczej byloby je slychac po otwarciu maski na wlaczonym silniku

    Wyryte rantem felgi
    Tak nawet nie wyobrażasz sobie jakie wibracje i u mnie się tak zblokowało ze nie było nic słychać a wibracje był. Przy dodaniu lekko gazu wibracje znikały.

  6. #16
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    11 2012
    Auto
    alfa 147 1,9 jtd
    Postów
    12

    Domyślnie

    drgania przy ruszaniu, mogą oznaczać padające sprzęgło

Podobne wątki

  1. Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 19-05-2019, 09:56
  2. Awaria skrzyni biegów alfa romeo 159 1.9 JTDM
    Utworzone przez Wlodek w dziale Tu się witamy
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 28-02-2015, 00:36
  3. Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 12-06-2013, 20:24
  4. Jaki olej do skrzyni 6 biegów Alfa Romeo 156 2.4 JTD 20V
    Utworzone przez Krzysiek866 w dziale 156
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post / autor: 20-12-2012, 20:31

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory