Strona 9 z 11 PierwszyPierwszy 1234567891011 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 81 do 90 z 102

Temat: Jaki motor wybrać?

  1. #81
    jersey
    Gość

    Domyślnie

    Panowie, nie jeździjcie tak po Omronie bo trochę racji ma. Nikt już dzisiaj nie kupi samochodu z nowym silnikiem. A używka to loteria - nigdy nie wiadomo jak ktoś użytkował samochód. Jak doda się do tego ideę, że nikt nie sprzedaje sprawnego samochodu to TS 16v jest sporym ryzykiem. I jako używka jest kiepskim pomysłem ze sporą szansą na padnietą panewkę i generalkę.

    Zwłaszcza, że 145 kupione dzisiaj będzie po drugim albo i trzecim właścicielu.

  2. #82
    ViP Znawca Avatar Rigidigi
    Dołączył
    04 2006
    Mieszka w
    SB oraz WX..Y
    Auto
    166 Q2 2.5 V6, była 145 1.6TS, była 147 1.6TS
    Postów
    1,108

    Domyślnie

    @jersey to co napisałeś można napisać w odniesieniu do każdego 15-20 letniego samochodu. A nie tylko do tego z TS'em.

    Po prostu w krytyce trzeba mieć umiar. Też miałem różne przygody z TS'em, ale w życiu nie nazwę go badziewiem.
    W sumie jeżdżę TS'em 13 lat więc wybacz, ale jakieś pojęcie mam. Więc albo mam mega farta, albo opinie są przesadzone. Po drugie pamiętaj, że na forum pisze się zwykle o usterkach, a nikt nie założy tematu "od 10 lat nie walnęła mi pompa, jest super".
    Jako ciekawostkę powiem Ci, że nawet Pablo, który zakładam jakąś renomę tutaj ma, przesiadł się z JTD do TS'a. To co na złość sobie robi?

    Naprawdę jestem spokojnym człowiekiem i wszelkie forumowe przepychanki mam w głębokim poważaniu, ale trzeba mieć umiar. A jak ktoś wali 2600 postów i wszystkie są o tym samym, to słowo "umiar" jest mu obce.

  3. #83
    Użytkownik Fachowiec
    Dołączył
    10 2011
    Mieszka w
    lubelszczyzna
    Auto
    155 1.8 16v T.Spark 103 kW 1996r.
    Postów
    2,685

    Domyślnie

    Spoko Jersey! Skoro chłopcy w swoich 1.6 zamontowanych w kobiecych autkach nie mogą mnie przekonać do TS-a 16V to podzwonię jednak po ASO!

    Buahahaha!

    Dobra! Kończę tą dyskusję, bo już zaczynam mieć problemy z trzymaniem moczu spowodowane nieustannym śmiechem!

    Jakby ktoś wymyślił gorsze silniki z okresu kiedy fiacur montował TS-a 16V (i to najlepiej w 155) niech wpisze na listę.
    Jak komuś powiem, że ma silnik gorszy od tego paździerza to mu w pięty pójdzie

    Pozdrawiam i życzę miłego dnia!
    Pa Chłopcy!

  4. #84
    Użytkownik Znawca Avatar andrzej1980
    Dołączył
    09 2010
    Mieszka w
    Nałęczów
    Auto
    Alfa 155 1.8
    Postów
    1,211

    Domyślnie

    Silnik Opla 2,0 16V o mocy 136 koni. O ile pierwszy motor 150 konny montowany jeszcze w Kadecie GSI , Vectra mk1 też taki posiadała tak samo jak Calibra był dobrym motorem, to silnik nowszy już miał bardzo duże kłopoty z panewkami mimo kwadratowego wymiaru . Kumpel zatarł 2 takie silniki i wsadził 1,8 za namową zapalonego fana Opla. W tych silnikach głowica jest zrobiona przez Coswortha , a pomimo tak znakomitego rodowodu potrafią one pękać bardzo często i nie jeden przypadek znam osobiście. Omron chcesz sinik bardziej awaryjny od TS 16V i zrobiony z gówna ok. Co powiesz o silniku Mercedesa 1,8 Kompressor montowanym w CLK ?? W tych silnikach pada wszystko. Każdy motor ma pękniętą głowicę, Łańcuch rozrządu nie wytrzyma nawet 100 tysięcy, zapychają się odmy itd. Według mnie to najgorszy silnik lat 90 tych i kłopoty jakie ma TS 16V przy silniku Mercedesa są żadne. Dodam ci , że nie jestem tylko fanem Alfy , ale i Porsche jak i BMW też, a jak chcesz to parę bubli od BMW i Porsche też się znajdzie

  5. #85
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar esco1982
    Dołączył
    12 2014
    Mieszka w
    Olsztyn
    Auto
    AR 166 3.0 V6 99r.,Fiat Tipo 1.4 T JET 2017
    Postów
    759

    Domyślnie

    "Taki bystrzak z ciebie i nie dałeś rady wymóżdżyć?
    - panewki wykonane z ulubionego przez Włochów stopu - gównolitu"


    Zanim się urodziłeś to Włosi robili takie silniki o których teraz można tylko marzyć... Ale żeby to wiedzieć trzeba się interesować motoryzacją a nie trollowaniem...
    Panewki z TS są stosowane w wielu innych silnikach benzynowych jak i diesla więc według Ciebie wszystkie te silniki niedługo albo już się zatarły....

    Uważasz, że sprawna pompa oleju musi zapewnić właściwe ciśnienie w całym układzie??

    W sprawnym układzie jak najbardziej...

    Uważasz, że nawet sprawna pompa oleju musi dawać wystarczające ciśnienie (złe wyliczenia)?

    Jak jesteś taki kozak to wylicz czy ta TS jest odpowiednia....














    Ostatnio edytowane przez esco1982 ; 09-07-2015 o 18:57
    AR 146 1.4 BOXER, AR 147TI 1.6 TS, AR 166 3.0 V6

  6. #86
    Administrator ds. moderatorów Quadrifoglio Verde Avatar 75andrew155
    Dołączył
    05 2006
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    155 V6 1996 .r 155V6 1995r 3.0 12V
    Postów
    11,237

    Domyślnie

    Cytat Napisał andrzej1980 Zobacz post
    Silnik Opla 2,0 16V o mocy 136 koni. O ile pierwszy motor 150 konny montowany jeszcze w Kadecie GSI , Vectra mk1 też taki posiadała tak samo jak Calibra był dobrym motorem, to silnik nowszy już miał bardzo duże kłopoty z panewkami mimo kwadratowego wymiaru . Kumpel zatarł 2 takie silniki i wsadził 1,8 za namową zapalonego fana Opla. W tych silnikach głowica jest zrobiona przez Coswortha , a pomimo tak znakomitego rodowodu potrafią one pękać bardzo często i nie jeden przypadek znam osobiście. Omron chcesz sinik bardziej awaryjny od TS 16V i zrobiony z gówna ok. Co powiesz o silniku Mercedesa 1,8 Kompressor montowanym w CLK ?? W tych silnikach pada wszystko. Każdy motor ma pękniętą głowicę, Łańcuch rozrządu nie wytrzyma nawet 100 tysięcy, zapychają się odmy itd. Według mnie to najgorszy silnik lat 90 tych i kłopoty jakie ma TS 16V przy silniku Mercedesa są żadne. Dodam ci , że nie jestem tylko fanem Alfy , ale i Porsche jak i BMW też, a jak chcesz to parę bubli od BMW i Porsche też się znajdzie
    To nie jest temat o awaryjności silników dlatego nie podjąłem dyskusji z tym znawcą od siedmiu boleści. Krótko mówiąc kupując 145/146 ja szukałbym TSa 16V 1.8 a najlepiej 2.0. Nie taki straszny diabeł jak go malują. Boxer fajnie brzmi ale nie jest tak żwawy jak TS i jest duzo bardziej awaryjny niż TS a gdybym szukał oszczędnosci na paliwie wybrałbym JTD

    Alfa Romeo 75 Turbo 1987
    alfa Romeo 75 Turbo America 1990
    Alfa Romeo Giulietta 1.6 1983
    Alfa Romeo 145 1.4 boxer 1997
    Alfa Romeo 155 V6 1996
    Alfa Romeo 155 V6 1993 3.0 12V przekładka do 1.8 8v 1995

  7. #87
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar kasztelan
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    stolicy
    Auto
    logiczne że alfa
    Postów
    5,319

    Domyślnie

    OT
    Wreszcie omron odpocznie

  8. #88
    Użytkownik Znawca Avatar andrzej1980
    Dołączył
    09 2010
    Mieszka w
    Nałęczów
    Auto
    Alfa 155 1.8
    Postów
    1,211

    Domyślnie

    Cytat Napisał 75andrew155 Zobacz post
    To nie jest temat o awaryjności silników dlatego nie podjąłem dyskusji z tym znawcą od siedmiu boleści. Krótko mówiąc kupując 145/146 ja szukałbym TSa 16V 1.8 a najlepiej 2.0. Nie taki straszny diabeł jak go malują. Boxer fajnie brzmi ale nie jest tak żwawy jak TS i jest duzo bardziej awaryjny niż TS a gdybym szukał oszczędnosci na paliwie wybrałbym JTD
    Jest bardzo dużo silników z lat 90 tych , które są gównem totalnym i pada w nich wszystko,nie tylko panewki. Ja przez naszą fachową prasę miałem taki strach przed TS 16V , że kiedy pierwszy raz miałem 155 z tym silnikiem bałem się nią wracać z Niemiec do Polski. Jak szukałem mojej pierwszej 155 to był sliczny TS 16V ,ale miałem taki strach ,że bałem się. Każdy wie,że 8V jest bardziej pewny , ale zadbany 16V też pojezdzi panowie. Mniej nerwów a więcej mądrej polemiki.

  9. #89
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar Czesław
    Dołączył
    03 2013
    Mieszka w
    Oświęcim
    Auto
    155 2.0 16V TS
    Postów
    101

    Domyślnie

    Masz rację Andrzej, że prasa i internetowe auto-testy szerzą swoją propagandę na temat TS 16V. Do tego dochodzą mechanicy, którzy na Dzień Dobry chcą robić remont szesnastek w Twin Sparku. Wystarczy, że tylko się dowiedzą, że ktoś TS 16V przyjechał na warsztat i już wyliczają ile to remontów nie zrobili tych nieszczęsnych jednostek (w których jak niektórzy, obecnie wykluczeni z dyskusji, twierdzą, że niewłaściwie zaprojektowano pompę oleju, ponieważ w biurach konstrukcyjnych we Włoszech uczyli się wtedy dopiero dodawać i odejmować na liczbach od 1 do 10). W takich warsztatach, jeszcze dobrze nie wysiądziesz z auta, a już z góry będą wmawiać, że czas najwyższy na remont, nawet nie spoglądając na motor w jakim jest stanie, nie wspominając o odpaleniu i wzięciu go na słuch. To jest żerowanie na naiwności klienta na bazie utwierdzania w powszechnej opinii o 16V i to nawet w warsztatach w których kiedyś tylko robiło się z Alfami. Kiedyś jeden mechanik próbował mi "uświadomić" czym przyjechałem. To mu powiedziałem, że u niego zrobię remont, ale już tam nie pojadę... lecz to inna historia (a może to właśnie z powodu przekręconej panewki nie dam rady się z nim spotkać). Niektórzy po prostu wykorzystują tę całą sytuację i napędzają własną koniunkturę. Znam takich co robili kiedyś tylko z Alfą, ale "napędzanie koniunktury" im nie wyszło na dobre i teraz robią z byle trupem.

    No i taki przeciętny Kowalski, czy Nowakowa pójdzie do takiego warsztatu poradzić się przed kupnem TS 16V... i co usłyszy??? O tym, że padaki nie kupować, to raczej im nie powiedzą, bo z tego żyją, ale dobrej opinii temu silnikowi, pod warunkiem pewnego pochodzenia auta też nie wystawią, bo trzeba przyszłego właściciela uświadomić o tym, że przydałoby się zrobić remoncik zaraz po zakupie, mimo tego że motor po właściwej eksploatacji w większości przypadków będzie zdrowy. I bądź tu mądry jak być mądrym... i kupić Twin Sparka 16V. Alfa Romeo z tym motorem są po prostu nienabywalne (chyba, że trupa, to można kupić) i niesprzedawalne (chyba, że opchnie się tanio, zgodnie z powszechną opinią szrota, to wtedy jakiś nieświadomy wydatków kupi, bo będzie myślał, że eksploatacja będzie też tania i w efekcie niskich wydatków doprowadzi samochód do kaplicy)!!! Tak jest z TS 16V obecnie w Polsce, na zachodzie ma się to trochę inaczej. Jedynie tylko taki imbecyl jak ja (i paru innych, których tak nie będę nazywał, bo się na mnie jeszcze obrażą ) mógł coś takiego nabyć, nie wspominając o późniejszej sprzedaży tego szajsu, ale ja się z takiego obrotu sprawy tylko cieszę.

    Nie zrozum mnie Andrzej źle, nie to żebym się z Tobą nie zgadzał co do specyfiki szesnastek. Chciałem tylko zaznaczyć jak szeroko rozciąga się pajęczyna propagandy i nabijania własnej kabzy i czym to się kończy dla tych, którzy są zbyt zachłanni. W efekcie tracą użytkownicy Alf, bo wydawało by się, dobre warsztaty, napędzają spiralę samodestrukcji żerując na stereotypach jakie krążą o Alfach (nie tylko TS 16V) i umierają w wyniku tego śmiercią samobójczą.

    ... To tyle o paskudnej otoczce wokół tych motorów. Już więcej nie będę pisał. Solidaryzuję się z Omronem i samobanuję się w tym temacie.
    Ostatnio edytowane przez Czesław ; 10-07-2015 o 06:09

  10. #90
    Użytkownik Znawca Avatar andrzej1980
    Dołączył
    09 2010
    Mieszka w
    Nałęczów
    Auto
    Alfa 155 1.8
    Postów
    1,211

    Domyślnie

    Czesław przeglądam dużo Niemieckiej prasy o starych autach i powiem,że jestem mile zaskoczony na plus. O ile wydawca tej samej gazety pisał o modelu 75 TS w 1988 roku, że to będzie jak zwykle bardzo awaryjne auto i tylko nieświadomy miłośnik motoryzacji kupi samochód z takim awaryjnym silnikiem. Gazeta z tamtego roku na temat 75 TS piszę . Silnik to najmocniejszy punkt tego auta. Przy regularnie prowadzonej obsłudze jest pancerny,dzięki rozwijaniu tej konstrukcji od ponad 30 lat , wady konstrukcyjne,czy materiałowe praktycznie nie istnieją. Taki panowie mamy obiektywizm Niemieckiej prasy .Ale tylko świnia nie zmienia poglądów. Tak samo silnik Lamprediego. W Auto Świat Classics wychwalany jaki to zajebisty motor, a za czasów nowych Fiatów ten sam wydawca pisał jakie to Włoskie gówno. TS 16V idealny nie jest, ale do gówna Mercedesa 1,8 Kompressor, czy motoru BMW 1,8 Sohc z paskiem rozrządu montowanego tylko w latach 1989 do 1993 baardzo mu daleko. Lubię BMW ale wierzcie mi mają parę nieudanych motorów o których z auto świata się nie dowiecie.

Podobne wątki

  1. [159] Jaki mam motor 136 & 150 zgłupiałem.
    Utworzone przez Pawelek_S w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 27-11-2014, 00:21
  2. [159] Jaki wybrać EGR???
    Utworzone przez xdj1 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 02-10-2012, 13:27
  3. [159] Jaki motor polecacie w 159 1.9 JTS czy 1.9 JTD(150 KM)?
    Utworzone przez makowiec w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 12-02-2012, 17:56
  4. [159] Jaki motor wybrać, 1.9/120km czy 1.9/150km
    Utworzone przez Adrian_K w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 25-01-2011, 15:00
  5. jaki motor?
    Utworzone przez xxxx w dziale Porady przy zakupie
    Odpowiedzi: 26
    Ostatni post / autor: 06-07-2010, 00:01

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory