Strona 10 z 11 PierwszyPierwszy 1234567891011 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 91 do 100 z 102

Temat: Jaki motor wybrać?

  1. #91
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar Czesław
    Dołączył
    03 2013
    Mieszka w
    Oświęcim
    Auto
    155 2.0 16V TS
    Postów
    101

    Domyślnie

    Miałem się zbanować, ale napiszę, bo ze znanych powodów nie ma na razie mnie kto skrytykować.

    Myślę, że to jest taka polityka z tym obiektywizmem, a mianowicie, Niemieckie czasopisma jadą na nowo wypuszczane na rynek konstrukcje Alfa Romeo, żeby podkręcić sprzedawalność konkurencyjnych modeli rodzimego przemysłu motoryzacyjnego. Natomiast po dwudziestu, trzydziestu latach to oni mogą sobie zachwalać Alfę, bo kto w Niemczech kupi używane auto z wyrobioną przez nich uprzednio w auto-testach opinią na rynku motoryzacyjnym w Niemczech. Chociaż z drugiej strony, to jest w tym kraju dość dużo miłośników nieudanych, czy jak później się okazuje nagle zachwalanych konstrukcji Alfa Romeo. Wiele ludzi decyduje się tam na projekty restauracyjne samochodów włoskiej marki. Także moim zdaniem to wychodzi z tego taka trochę niemiecka schizofrenia motoryzacyjna.

    Faktem jest, że w Niemczech nie kupi się np. 155 2.0 16V TS za 1500 EUR jak to kilka lat wstecz bywało. Nie twierdzę, że te samochody za 1500 EUR były nic nie warte wtedy. Wręcz przeciwnie, były zdrowe blacharsko, a i stan mechaniczny był często zaskakujący jak na tę cenę. Kolega ściągnął kilka 155 z Niemiec, które miałem przyjemność przyprowadzić z tego kraju i wszystkie były w 16V. Nic w czasie drogi do Polski się nie działo niepokojącego, ale też fakt w tym, że nie brał on padaki, bo w tej cenie takie też można było trafić. Dziś za dobrą szesnastkę w TS'ie trzeba tam dać 3500-4000 EUR, ale też nie jest łatwo coś wybrać, z kolei na pojawiające się coraz częściej problemy z blacharką, ale jestem przekonany, że przy restrykcyjnych przepisach niemieckich TÜV i ogólnym niemieckim podejściu eksploatacyjnym do pojazdów silniki 16V będą dobrze zachowane, choć można znaleźć też ogłoszenia po strzale rozrządu. Wszędzie się trafiają tacy kierowcy, co troszkę lubią się zapomnieć, także moim zdaniem to nic dziwnego.

    Nie wiem co tak naprawdę napędziło przez te lata cenę za te samochody w tej wersji silnikowej. Może Niemcy, a właściwie Turcy, się zorientowali, że mogą zarobić na eksporcie starszych Alfa Romeo. Jedno jest pewne, wychodzi to jej na dobre, tylko w Polsce na rynku wtórnym królują rzęchy z problemami na LPG za cztery, pięć razy niższą cenę niż w Niemczech. Nie twierdzę, że te auta powinny kosztować tyle co tam, bo my cztery, pięć razy mniej zarabiamy, lecz gdyby u nas można było znaleźć za te powiedzmy 2500 PLN 16V TS z 1995 roku w podobnym stanie jak w Niemczech to bym się cieszył. Chociaż z drugiej strony to powinno mi zależeć na wzroście wartości samochodu. No ale przecież zawsze mogę sprzedać go w Niemczech.

    Według mnie Niemcy to trochę pokręcony naród, ale grunt że nawet przedstawiciele mediów potrafią tam zmądrzeć po latach obecności samochodów Alfa Romeo na niemieckich drogach. Chciałbym, żeby u nas wreszcie padły stereotypy (mogą na starość tych samochodów, tak jak w Niemczech) i także doceniono to co dobre (albo chociaż nie najgorsze) zaprzestając szkalowania przedrukami z niemieckiej, stronniczej prasy sprzed lat. Do dzisiaj wiszą auto-data w internecie opisujące jakie to awaryjne silniki produkowała wtedy Alfa Romeo i narzekające na wiecznie psującą się elektrykę i elektronikę (skąd taka opinia o elektryce?). W sumie jak nie wiedzieli jak ogarnąć to ustrojstwo zwane wariatore, co to są zmienne fazy rozrządu i że Alfa Romeo jest prekursorem tego innowacyjnego rozwiązania, to się chyba trochę pogubili i ze strachu przed czymś nowym, czego nie wymyślili sami, zaczęli jeździć po Włoszkach w prasie. Ot, taki instynkt samozachowawczy mediów reprezentujących interesy niemieckiego przemysłu motoryzacyjnego.

    Mało co pamiętam z dawnych czasów ale kojarzę, że była taka gazeta Auto Inernational wydawana u nas w latach dziewięćdziesiątych, później znikła. Nie pamiętam czy była drukowana na licencji i ewentualnie z jakiego kraju pochodziły artykuły (a coś mi się kojarzy, że niektóre testy były nawet u nas przeprowadzane, ale nie wiem jak było z tym). O dziwo mogłem tam przeczytać bardzo pochlebny test drogowy Alfa Romeo 1.8 16V TS która w kolorze rosso na zdjęciach kusząco przechylała się na boki wchodząc w zakręty w coraz to innym ujęciu i zachęcała swoim 500 litrowym kufrem wkomponowanym w zgrabny tyłek nawet najbardziej praktycznych kierowców. Tak pamiętam moment, kiedy pierwszy raz dowiedziałem się o 155, jeszcze wtedy nie nosiłem dziewiczego wąsika (podobno ktoś na forum też nosi tak jak ja i do tego zachwala 16V). Niestety wtedy mi nie chciał rosnąć. Niedługo później zobaczyłem dwie ulice dalej, zaparkowaną identyczną jak w gazecie 155. Nie pamiętam jaki to motor był, ale stałem tam chyba do wieczora w ten upalny dzień, oślepiany słonecznymi refleksami odbijającymi się od nowiutkiego lakieru. Później, po kilku latach, parkowała w tamtym miejscu czarna 155 (właściciel ten sam). Nie wiem co się stało z czerwoną, widziałem ją tylko ten jeden raz, lecz na dobre zabujałem się, po tym jak mogłem taką poprowadzić.

    Trochę się rozkleiłem ... chyba zgolę wąsika

    Mit fielen Grüss für Alfaholiken

    Czesław
    Ostatnio edytowane przez Czesław ; 10-07-2015 o 13:44

  2. #92
    Użytkownik Znawca Avatar andrzej1980
    Dołączył
    09 2010
    Mieszka w
    Nałęczów
    Auto
    Alfa 155 1.8
    Postów
    1,211

    Domyślnie

    Auto International teraz to Auto Motor I Sport. Dokładnie od bodaj 1996 roku. Powiem wam ,że dzisiaj zrobiłem swoją 166 TS ponad 100 kilometrów i nie padła. Ale miałem szczęście co nie . Miałem nie wdawać się w dyskusje na temat 16V. Wiele mitów o tym silniku i moich uprzedzeń do niego już się obaliło. Innych do tego silnika nie przekonam , i nie zamierzam tego robić. Tak samo jak nikt inny nie przekona mnie do jazdy Niemieckim autem , a parę u nas było zaznaczam , tak samo jak nie mam zamiaru nikogo przekonywać do Alfy , czy to 8 czy 16V, a nawet do V6 . Ja miałem ponad 15 Alf i gdybym czytał Auto Świat i słuchał pseudo fachowców, żadnego Włoskiego auta nigdy bym nie miał, a miałem ich wszystkich już ponad 40.

  3. #93
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Suzumushi
    Dołączył
    08 2012
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    155Q4, 147GTA, Giulietta QV, Giulia Q, Ducati STF V4S
    Postów
    754

    Domyślnie

    Cytat Napisał andrzej1980 Zobacz post
    Włoskiego auta nigdy bym nie miał, a miałem ich wszystkich już ponad 40.
    zawiało naftaliną

    w

  4. #94
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Rambo
    Dołączył
    08 2014
    Mieszka w
    WPR
    Auto
    Daimler-Benz c-klasse
    Postów
    33

    Domyślnie

    Andrzej1980 handlujesz furkami czy ts-y Ci tak padały.
    Ja tam swoim tysiaka bez problemu za jednym kursem(no z przerwami na tankowanie ) także polecam 1.6.

  5. #95
    Użytkownik Znawca Avatar andrzej1980
    Dołączył
    09 2010
    Mieszka w
    Nałęczów
    Auto
    Alfa 155 1.8
    Postów
    1,211

    Domyślnie

    Swego czasu to jak komuś 16V padł to dzwonił do mnie po silnik. Sprzedałem 6 silników 16V i wszystkie śmigają do tej pory. Swego czasu handlowałem częściami, a i samochodami jeszcze wcześniej jak nie byliśmy w unii . Pamiętacie takie auto jak Fiat Argenta?? Do 1994 roku było u nas ich 8 sztuk w rodzinie.

  6. #96
    Użytkownik Rowerzysta Avatar ŁukaszALFAlow
    Dołączył
    01 2011
    Mieszka w
    Chrzanów/Regulice
    Auto
    159 1.9 jts, 156 1.9 jtd SP1
    Postów
    400

    Domyślnie

    normalne ,kolega chciał porady ,skończyło się jak zwykle... hehe

  7. #97
    Użytkownik Znawca Avatar andrzej1980
    Dołączył
    09 2010
    Mieszka w
    Nałęczów
    Auto
    Alfa 155 1.8
    Postów
    1,211

    Domyślnie

    Takich porad jak u nas nigdzie nie znajdzie he he

  8. #98
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar Czarny Kocur
    Dołączył
    03 2015
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Alfa Romeo 159 SW 1.9 JTDm 8V, Alfa Romeo 145 1.9 JTD
    Postów
    428

    Domyślnie

    Tak, juz zapomniałem o co pytałem


    Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

  9. #99
    Użytkownik Znawca Avatar Artas 155
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Warszawa/Gródek
    Auto
    Alfa Romeo 155 2.0 16V/Alfa Romeo 155 1.8 8V i FC 20VT
    Postów
    1,157

    Domyślnie

    Cytat Napisał Czarny Kocur Zobacz post
    Tak, juz zapomniałem o co pytałem


    Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
    Kupujesz coś?czy po tych radach,poradach rezygnacja?

  10. #100
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Mikelos
    Dołączył
    09 2010
    Mieszka w
    Nałęczów
    Auto
    75 2.5 V6 + Delta 1.4TB + Laguna3 2.0 DCI
    Postów
    491

    Domyślnie

    A co tu kupić? Na alle raptem 5 czy 6 sztuk. Nadchodzą czasy, gdy kupuje się ze względu na stan a nie wersję silnikową.
    Objechałeś kogoś ostatnio? A wiedział, że się ściga?

Podobne wątki

  1. [159] Jaki mam motor 136 & 150 zgłupiałem.
    Utworzone przez Pawelek_S w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 27-11-2014, 00:21
  2. [159] Jaki wybrać EGR???
    Utworzone przez xdj1 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 02-10-2012, 13:27
  3. [159] Jaki motor polecacie w 159 1.9 JTS czy 1.9 JTD(150 KM)?
    Utworzone przez makowiec w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 12-02-2012, 17:56
  4. [159] Jaki motor wybrać, 1.9/120km czy 1.9/150km
    Utworzone przez Adrian_K w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 25-01-2011, 15:00
  5. jaki motor?
    Utworzone przez xxxx w dziale Porady przy zakupie
    Odpowiedzi: 26
    Ostatni post / autor: 06-07-2010, 00:01

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory