Strona 6 z 7 PierwszyPierwszy 1234567 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 51 do 60 z 68

Temat: Co więcej oprócz chip tuningu w 1.9 JTDm 150 km ?

  1. #51
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar Piotrek156StCe
    Dołączył
    10 2012
    Mieszka w
    Starachowice
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.9 jtdm 150 km sedan 2005 rok
    Postów
    125

    Domyślnie

    Miałem okazję przejechać się Ar 159 z wirusem 180 km i 380 nm. I szczerze nie wiem czy wogole jest sens ładować kasę w takie mody. Od serii nie było większej z różnicy.
    Ostatnio czytałem temat o turbinach elektrycznych podobno zwiększają moc od 15-20%.

  2. #52
    Użytkownik Fachowiec Avatar Tomek_KRK
    Dołączył
    05 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    AR 159
    Postów
    2,706

    Domyślnie

    Cytat Napisał rybakmj Zobacz post
    U Cinka na FB jest wykres 1.9 16v na GTB20 wynik 225/430 czyli cos w podobie 2.0 po programie . Koszt turbo,przerobienie kolektora, robocizna, kupa czasu bez auta etc. sprawiają ,że tylko nieliczni indywidualisci są gotowi poswiecic na to kasę,a prawde powiedziawszy 225 km w ciezkiej 159 nie jest jakims szałem, tak wiec lepiej sie dobrze zastanowic ,a przede wszystkim wszystko policzyc, czy chcemy takiej zabawy czy nie.

    Jezeli marzy nam sie duza moc, to lepiej zainwestowac w duzy silnik, czyli w tym przypadku 2.4 210. Tu koszta tez są duze, ale i przyrosty rownież współmierne, że o totalnie innej charakterystyce mocy i momentu nie wspomne, aczkolwiek nie wiadomo jeszcze , co moze pokazac 2.0 na duzej suszarce.
    Taak, a zacząć w ogóle od poskładania tego silnika na nowej głowicy, żeby chwilę się pocieszyć tą większą mocą. Najbardziej podatna na przyrosty jest dwulitrówka, na fabrycznym osprzęcie. I tak samo jest najmniej problematyczna, jesli chodzi o mocne silniki w 159. 2.4 ma sens tylko i wyłącznie, gdy ktoś MUSI mieć napęd 4x4 - wtedy nie za bardzo jest w czym wybierać.
    WWW.AUTKA.PL - kompleksowa obsługa samochodów

  3. #53
    Użytkownik Pasjonat Avatar misiu7911
    Dołączył
    05 2010
    Mieszka w
    Jarocin
    Auto
    156 19 JTDm byla,159SW JTDm 2007 była:(,147 QV Bianco jest,Passat cc 2011byl. Jest Macan.C5.Berling
    Postów
    3,259

    Domyślnie

    Fajnie sie czyta

  4. #54
    Użytkownik Romeo Avatar .Andrzej.
    Dołączył
    10 2014
    Mieszka w
    Opole
    Auto
    wiele
    Postów
    678

    Domyślnie

    Cytat Napisał Tomek_KRK Zobacz post
    ... jesli chodzi o mocne silniki w 159. 2.4 ma sens tylko i wyłącznie, gdy ktoś MUSI mieć napęd 4x4 ...
    Śmiała teoria

  5. #55
    Użytkownik Pirat drogowy
    Dołączył
    07 2014
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    Alfa Romeo 159 Sedan 1.9 190 KM & 430 nm
    Postów
    294

    Domyślnie

    Cytat Napisał Piotrek156StCe Zobacz post
    Miałem okazję przejechać się Ar 159 z wirusem 180 km i 380 nm. I szczerze nie wiem czy wogole jest sens ładować kasę w takie mody. Od serii nie było większej z różnicy.
    Ostatnio czytałem temat o turbinach elektrycznych podobno zwiększają moc od 15-20%.
    To może ta 159 nie miała chipa, tylko właściciel wkręcał ?
    Bo akurat różnica pomiędzy 150 km w serii a (190 km) u mnie na chipie jest ogromna, inne auto.
    Co nie zmienia faktu, że i tak jest wolna.

  6. #56
    Użytkownik Romeo Avatar Goora
    Dołączył
    11 2013
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    AR 159 SW 1.9 JTDM 150KM '06
    Postów
    579

    Domyślnie

    Cytat Napisał Ernest Zobacz post
    To może ta 159 nie miała chipa, tylko właściciel wkręcał ?
    Bo akurat różnica pomiędzy 150 km w serii a (190 km) u mnie na chipie jest ogromna, inne auto.
    Co nie zmienia faktu, że i tak jest wolna.
    Dokładnie. U siebie mam 183 KM i 370 Nm i różnica z serią jest zdecydowanie odczuwalna. Zwłaszcza przy wyższych prędkościach auto ma więcej pary.

    Cytat Napisał misiu7911 Zobacz post
    Fajnie sie czyta
    Racja Panowie. Trzeba sobie uświadomić jedno. AR 159, czy przytaczane tu wcześniej Audi A6 C6, czy BMW F10 to nie są auta do ścigania się spod świateł. Chcecie mieć w uj wyposażenia i żeby auto ważyło 1200 kg Te auta pokazują swoje prawdziwe walory w trasie. Do śmigania spod świateł to są hot-hatche, czy inne lekkie sportowce.

    Jeżdżą swoją 9-tką po mieście wolę powolny cruise'ing i wtedy jest fajnie. Jak się śpieszę w mieście to się męczę w tym aucie, bo masa zabija frajdę z jazdy. Za to w trasie jest bajka. Po programie wyprzedzanie to żaden problem, bo można zrobić to szybko i bezpiecznie. Jest wygodnie i wystarczająco szybko. W aucie się odpoczywa. Do takiej jazdy zostało stworzone

    Czytając ten temat utwierdziłem się w przekoaniu, że trzeba dbać i jeździć... i odkładać na coś z większym potencjałem w przyszłości

  7. #57
    Użytkownik Fachowiec Avatar Tomek_KRK
    Dołączył
    05 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    AR 159
    Postów
    2,706

    Domyślnie

    Cytat Napisał .Andrzej. Zobacz post
    Śmiała teoria
    Taka trochę z doświadczenia. 2.0 JTDM po całkiem bezpiecznym programie jeździ w praktyce porównywalnie do zwykłej 2.4 210KM, spalając dobre 1.5l/100 km mniej, niż 2.4. Probletyczność eksploatacyjna 2.0 a 2.4 to dwa różne światy - przy 2.0 mało co sprawia problemy, do tego silnik ma bardzo dobrze dobrany (z dużym zapasem) osprzęt typu turbina, czy wtryski. A problemy z głowicami w 2.4 to jest praktycznie serwisowa codzienność - generująca bardzo duże wydatki, jeśli naprawa tego ma być zrobiona dobrze. Stąd dla mnie osobiście posiadanie 2.4 ma sens wtedy, gdy a) nie ma pieniędzy na 2.0, b) musi być napęd 4x4, c) musi być automat (2.0 nie wychodziło z automatem) i moc >200 KM.
    WWW.AUTKA.PL - kompleksowa obsługa samochodów

  8. #58
    klekot ™ gorol Quadrifoglio Verde Avatar bocian
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    SD ( Dąbrowa Górn. )
    Auto
    156 1.6 TS , GT 1.9 JTD ,159 SW Ti 2.0 jtdm , Volvo 4.4 V8 , Jeep GC WK2 5.7 Hemi
    Postów
    14,782

    Domyślnie

    srednie z ostatnich 700 ( praca , sklep , bankomat , sklep , sklep , sklep , gdzies tam , nic więcej niż 30km odcinki )
    po remapie , egr out , dpf out ( 201/418 )
    6,4
    59 sw 2.0

    eksploatacja - 25kkm
    hamulce , płyny , łożysko przód
    przelot - 203kkm


    a żeby się pobawić lepiej z mocą to już niestety większe zmiany potrzebne
    Ostatnio edytowane przez bocian ; 20-07-2015 o 12:48








  9. #59
    Użytkownik Romeo Avatar .Andrzej.
    Dołączył
    10 2014
    Mieszka w
    Opole
    Auto
    wiele
    Postów
    678

    Domyślnie

    No właśnie Tomek, poniekąd trafiłeś w sedno. U mnie priorytetem był automat i trochę więcej mocy, a 1.9 w takim połączeniu w 159 to IMO nie jedzie. Nawet moja z 2.4 przed chipem miala 197KM i wydawała mi się słaba. Dopiero po modzie auto nabrało oczekiwanej werwy.

    A poza tym to jednak 5 garów, ładnie gra pod maską i tu 2.0 też nie ma czym się popisać. Więc nawet gdyby było 2.0 z automat, to nie wiem czy bym wybrał taki zestaw. Może dlatego, że jak na razie 2.4 jest u mnie bezproblemowe. A najbliższy czas to zweryfikuje, bo przed moją 159 wyprawa na ponad 4.000 km na południe EU (w te upały).

    Tak więc 2.0, to brałbym pod uwagę tylko ze względów ekonomicznych, czyli gdybym chciał mieć coś tańszego w utrzymaniu.


    [edit]
    Wiesz, ten temat głowic mnie nurtuje i właśnie dlatego chcę też zweryfikować, to o czym kiedyś pisaliśmy odnośnie temperatury w układzie chłodzenia. Bo nadal uważam, że wyższa temperatura w ww. układzie nie jest szkodliwa, gdy osprzęt jest sprawny


    [edit2]
    Bocian, przy takiej jeździe wokół trzepaka, to ja mam spalanie na poziomie 10+
    Ostatnio edytowane przez .Andrzej. ; 20-07-2015 o 17:00

  10. #60
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    09 2012
    Auto
    AR 159 1.9 JTDM 16v sedan
    Postów
    37

    Domyślnie

    Ktoś testował, coś słyszał, jakieś opinie?

    https://www.sachsperformance.com/pl/...jtdm-16v-110kw

    Jeżeli taki komplet razem z dwumasą wytrzymywałby ~460nm wsadzenie większej dmuchawki ma sens.
    Sądzę, że dobrze zregenerowana m32 na szerokich łożyskach wytrzyma i nie podda się tak szybko(przecież wielu ma soft 420~430nm jeżdżą i jakoś się nie rozpadają). Pod warunkiem, że krzywa momentu będzie zrobiona z głową. Przecież nie jeździmy non stop z nogą w podłodze.
    Na turbo gtb2056v z softem ~240km/460nm 159 1.9 już jakoś będzie się odpychać to przecież jakieś 50km/nm więcej niż większość zmodzonych samym softem.

    Więc jeżeli komplet SACHSa podoła takiemu momentowi to czemu nie.
    Mając ma do roboty skrzynie, sprzęgło i turbine... zaryzykować wsadzić trochę więcej $ i śmigać

    Wywód czysto teoretyczny

Podobne wątki

  1. Alfa 159 1.9: JTDM 16V seria vs JTDM 16v chip
    Utworzone przez multiply w dziale Tuning mechaniczny
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post / autor: 07-09-2013, 20:36
  2. chip tunning 147 1.9 jtdm 16V
    Utworzone przez darek1987 w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 04-05-2013, 19:05
  3. chip do AR 147 1.9 jtdm Q2
    Utworzone przez Ko_wal w dziale Tuning
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 22-02-2013, 15:10
  4. Chip tuning 1,9 JTDm 16v
    Utworzone przez LukaszS84 w dziale Tuning mechaniczny
    Odpowiedzi: 47
    Ostatni post / autor: 27-09-2012, 22:50
  5. Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 03-08-2012, 09:33

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory