Strona 5 z 7 PierwszyPierwszy 1234567 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 41 do 50 z 63

Temat: Alfa 159 2.4 jtdm 200KM z 2006r. - problem z muleniem od dołu

  1. #41
    Użytkownik Romeo Avatar .Andrzej.
    Dołączył
    10 2014
    Mieszka w
    Opole
    Auto
    wiele
    Postów
    678

    Domyślnie

    Nie wiem, czy ktoś tu już o tym wspominał, ale DPF często "maskuje" niedomagania układu wtryskowego/zasilania. Czyli np lejące wtryski, które w efekcie produkują sporo sadzy, a ta szybko zapycha filtr. Bo sam DPF nie jest złym rozwiązaniem, pod warunkiem że reszta jest sprawna.

  2. #42
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    01 2013
    Mieszka w
    SŁOPNICE
    Auto
    Giulia 2.0 280KM Q4 TI Veloce - była Alfa Romeo 159 2.4 JTDm 200KM EGR i DPF off
    Postów
    1,121

    Domyślnie

    Dlatego zaczynam od nieszczęsnych wtrysków!!!!!!
    Napisze jak zrobię no i czy problem zniknie

  3. #43
    Użytkownik Znawca Avatar quba
    Dołączył
    06 2015
    Auto
    Alfa - 159 2,4 BMW 335ix, Mazda MX-5
    Postów
    1,730

    Domyślnie

    @Randal

    Skoro pół życia spędzacie w warsztatach to żarty wam się należą jak psu zupa.

    A wiesz jak klapy wirowe nazywają na fakturze z wymiany kolektora ssącego w ASO?

    'Łopatki przewodu ssącego"
    Ostatnio edytowane przez quba ; 19-07-2015 o 08:53

  4. #44
    Użytkownik Znawca Avatar quba
    Dołączył
    06 2015
    Auto
    Alfa - 159 2,4 BMW 335ix, Mazda MX-5
    Postów
    1,730

    Domyślnie

    To odpowiedz mi Randal na dwa myślę że ważne pytania:

    1. Klapy zawirowują powietrze (razem ze spalinami z EGR) ....tylko dlaczego w jednym kanale skoro spaliny wpadają do dwóch?
    2. Dlaczego klapy pracują w zakresie całkowicie zamknięte (co wtedy zawirowują?) do całkowicie otwarte, a nie są skonstruowane jak wiatraczki żeby kręciły sie wokół osi. Efekt zawirowania byłby lepszy czyż nie? Jeszcze lepiej gdyby wiatraczek był zamontowany na wlocie EGR...

    Ja znam odpowiedzi na te pytania, ale poczekam na teorie inżynierów.

    A przy okazji rozbawił mnie jeden z kolegów sprawdzający zamulenie silnika W NISKIM zakresie obrotów wciskając....gaz do dechy.
    Ostatnio edytowane przez quba ; 19-07-2015 o 08:54

  5. #45
    Użytkownik Romeo Avatar .Andrzej.
    Dołączył
    10 2014
    Mieszka w
    Opole
    Auto
    wiele
    Postów
    678

    Domyślnie

    Cytat Napisał quba Zobacz post
    A przy okazji rozbawił mnie jeden z kolegów sprawdzający zamulenie silnika W NISKIM zakresie obrotów wciskając....gaz do dechy.
    No ubaw po pachy. Widzę, że pijesz do mnie, więc wyjaśnię, że gdybyś przeczytał uważnie, to zauważyłbyś, że nic nie sprawdzałem, tylko opisałem zdarzenie.
    Pomijam fakt, że wątek dotyczy mulenia przy NISKIM zakresie obrotów, więc tym bardziej chętnie się dowiem co Cię tak ubawiło. Dlatego z łaski swojej podziel się swoimi błyskotliwymi spostrzeżeniami. Bo pisząc na zasadzie, wiem ale nie powiem, zupełnie nic nie wnosisz do dyskusji.

  6. #46
    Użytkownik Znawca Avatar quba
    Dołączył
    06 2015
    Auto
    Alfa - 159 2,4 BMW 335ix, Mazda MX-5
    Postów
    1,730

    Domyślnie

    Cytat Napisał .Andrzej. Zobacz post
    No ubaw po pachy. Widzę, że pijesz do mnie, więc wyjaśnię, że gdybyś przeczytał uważnie, to zauważyłbyś, że nic nie sprawdzałem, tylko opisałem zdarzenie.
    Pomijam fakt, że wątek dotyczy mulenia przy NISKIM zakresie obrotów, więc tym bardziej chętnie się dowiem co Cię tak ubawiło. Dlatego z łaski swojej podziel się swoimi błyskotliwymi spostrzeżeniami. Bo pisząc na zasadzie, wiem ale nie powiem, zupełnie nic nie wnosisz do dyskusji.
    Ale żeś się rozkręcił....

    Klapki przysłaniające część kolektora ssącego mają za zadanie zmniejszanie średnicy dolotu na niskich obrotach po to aby w niskim zakresie obrotów (kiedy turbo jeszcze leży i ma wątłą siłę) zwiększyć ciśnienie dolatującego do cylindrów powietrza.
    Przy wyższych obrotach klapki się otwierają i dają pełny przepływ, bo wtedy to już mamy problem z szybkim napełnieniem i opróżnieniem cylindrów.
    Dlaczego rozśmieszyłeś? Bo jak 99% użytkowników wyłamanych klapek sprawdzasz mulenie na niskich obrotach wciskając gaz do dechy. Z usuniętymi klapkami będzie lepiej bo musi być lepiej kiedy dodatkowo nie masz w dolocie osi klapek, które jakiś opór stawiają .

    A jak sprawdzamy mulenie na niskich obrotach? Ano zapinamy 3 bieg zniżamy obroty do 1000/min i dodajemy 1/2 gazu porównując jak auto z klapami zachowuje się w porównaniu do auta bez.

  7. #47
    Użytkownik Romeo Avatar .Andrzej.
    Dołączył
    10 2014
    Mieszka w
    Opole
    Auto
    wiele
    Postów
    678

    Domyślnie

    Tia, zacytuję: "rozbawił mnie kolega". To jak to miało być? Włączam w Q-troniku 3 bieg ... ? HA ! HA! HA!
    Ostatnio edytowane przez .Andrzej. ; 19-07-2015 o 12:32

  8. #48
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar Randall
    Dołączył
    10 2012
    Auto
    159 1.9JTDm 16v
    Postów
    460

    Domyślnie

    Cytat Napisał quba Zobacz post
    To odpowiedz mi Randal na dwa myślę że ważne pytania:

    1. Klapy zawirowują powietrze (razem ze spalinami z EGR) ....tylko dlaczego w jednym kanale skoro spaliny wpadają do dwóch?
    2. Dlaczego klapy pracują w zakresie całkowicie zamknięte (co wtedy zawirowują?) do całkowicie otwarte, a nie są skonstruowane jak wiatraczki żeby kręciły sie wokół osi. Efekt zawirowania byłby lepszy czyż nie? Jeszcze lepiej gdyby wiatraczek był zamontowany na wlocie EGR...

    Ja znam odpowiedzi na te pytania, ale poczekam na teorie inżynierów.

    A przy okazji rozbawił mnie jeden z kolegów sprawdzający zamulenie silnika W NISKIM zakresie obrotów wciskając....gaz do dechy.
    Już odpowiadam.

    ad 1. Pozwolę sobie wytłumaczyć Ci to zjawisko na podstawie poniższego obrazka:



    Po lewej stronie widzimy drogę powietrza w momencie gdy klapa wirowa jest otwarta. Powietrze wpada bezpośrednio do cylindra, niemal tak samo jakby wpadało jednym kanałem.

    Sytuacja po prawej to ta która nas interesuje najbardziej. Zamknięcie klapki w jednym z kanałów powoduje, że powietrze wpada do cylindra, mówiąc kolokwialnie, pod kątem, co wywołuje efekt zawirowania wewnątrz cylindra. Powietrze zostaje lepiej wymieszane przez co proces spalania pozostawia mniej szkodliwych substancji ubocznych.

    Tutaj też to bardzo ładnie widać (lewa strona klapka zamknięta, powietrze leci jednym kanałem, prawa strona klapka otwarta, leci obydwoma, przez co zawirowanie nie występuje):


    ad.2 Myślę, że odpowiedź na te pytania zawarta jest w powyższym opisie, szczególnie zwróć uwagę na ilustrację i drogę jaką pokonuje powietrze w momencie zamknięcia klapy.
    Załączone obrazy Załączone obrazy Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	flapsmod_zps752cc2c8.jpeg
Wyświetleń:	209
Rozmiar:	24.5 KB
ID:	173066   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	dieselswirlcontrol.jpg
Wyświetleń:	213
Rozmiar:	60.6 KB
ID:	173067  

  9. #49
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    Cytat Napisał quba Zobacz post
    Klapki przysłaniające część kolektora ssącego mają za zadanie zmniejszanie średnicy dolotu na niskich obrotach po to aby w niskim zakresie obrotów (kiedy turbo jeszcze leży i ma wątłą siłę) zwiększyć ciśnienie dolatującego do cylindrów powietrza.
    Przy wyższych obrotach klapki się otwierają i dają pełny przepływ, bo wtedy to już mamy problem z szybkim napełnieniem i opróżnieniem cylindrów.
    Dlaczego rozśmieszyłeś? Bo jak 99% użytkowników wyłamanych klapek sprawdzasz mulenie na niskich obrotach wciskając gaz do dechy. Z usuniętymi klapkami będzie lepiej bo musi być lepiej kiedy dodatkowo nie masz w dolocie osi klapek, które jakiś opór stawiają .
    Skąd bierzesz taką wiedzę?

    Bierzesz w ogóle pod uwagę zakres, w jakim pracują klapki i porównałeś z zakresem pracy zaworu EGR?
    Wiesz, że w silnikach wolnossących również stosuje się klapy wirowe w kolektorach dolotowych?
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  10. #50
    Użytkownik Znawca Avatar quba
    Dołączył
    06 2015
    Auto
    Alfa - 159 2,4 BMW 335ix, Mazda MX-5
    Postów
    1,730

    Domyślnie

    Świetne rysunki Randall...tyle, że nie chodzi tu o mieszanie powietrza ze spalinami (gdyby chodziło, to spaliny z EGR wpuszczane by były przed przepustnicą) tylko o lepsze napełnienie cylindra wtedy gdy turbina nie ma prędkości. Oczywiście ma to związek z efektywniejszym spalaniem i ekologią, ale głownie chodzi o moment obrotowy. Oczywiście czym większy moment na dole tym silnik sprawniejszy i oszczędniejszy.

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał .Andrzej. Zobacz post
    Tia, zacytuję: "rozbawił mnie kolega". To jak to miało być? Włączam w Q-troniku 3 bieg ... ? HA ! HA! HA!
    Myślałem, że inteligentny człowiek zrozumie, że jak napiszę "weź Alfę z klapkami" to będzie oznaczało weź sprawną Alfę a nie Twoją.

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał magil Zobacz post
    Skąd bierzesz taką wiedzę?

    Bierzesz w ogóle pod uwagę zakres, w jakim pracują klapki i porównałeś z zakresem pracy zaworu EGR?
    Wiesz, że w silnikach wolnossących również stosuje się klapy wirowe w kolektorach dolotowych?
    Nawet powiem więcej ...w moim benzynowym, wolnossącym BMW też mam EGR, i w Alfie 156 też mam i to bez klapek....ale za to tam są 2 zawory na cylinder. Więc jeśli wskażesz silnik 2 zaworowy (na cylinder) z klapkami to uwierzę w Wasze teorie.

Podobne wątki

  1. [159] HAMULCE do 2.4 200KM 2006r SW ?
    Utworzone przez rhessi w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 04-09-2015, 14:07

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory