Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 13

Temat: 3.0V6-brak mocy, wypadanie zapłonu

  1. #1
    Użytkownik Romeo Avatar sneijder
    Dołączył
    06 2013
    Mieszka w
    Lubuskie -Jasień/Żary
    Auto
    AR 166 FL, 3.0V6 sportronic-LPG, AR 159 1.9 JTDm 16v 180KM , Była-AR 166, 2.4 JTD 175KM, 2004r
    Postów
    443

    Domyślnie 3.0V6-brak mocy, wypadanie zapłonu

    Witam.
    Ostatnio wyskoczył mi check. Myślałem że to przez lpg bo miałem już nie dawno błąd który wskazywał na coś z mieszanką czy sondą. Teraz po zapaleniu się błędu auto nie ma mocy. Wcześniej tego nie było...po wrzuceniu na kompa okazało się że problem dotyczy wypadania zapłonu-jak wiemy przyczyn tego jest wiele;/...powietrza lewego raczej brak, świece mają może 3tyg a cewki były zasmarkane. NIe wymieniałem ich tylko zostały wyczyszczone. Problem dotyczy jak dobrze pamiętam pierwszego cylindra.
    To wszystko zaczeło się dziać po wymianie uszczelek po pokrywami i wymianie świec. Przed tym zabiegiem auto nie miało i tak takiej mocy jakiej powinno mieć, ale to co jest teraz to śmiech na drodze

    Co to może być??cewka?może coś z tą sondą bo też wyskakuje, lewe powietrze?(tylko kur... gdzie)

    Jutro mam oddać auto do gazownika a tu jak na złość bella się buntuje:[

  2. #2
    Użytkownik Alfista Avatar tomaz
    Dołączył
    05 2008
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    166 3.0V6 Sportronic | szybkie daily
    Postów
    4,455

    Domyślnie

    Za dużo tego na raz masz i nie dojdziesz. Jak Ci "sonda wyskakuje" to ją najpierw zrób. Czyszczenie cewek z moich doświadczeń nie daje NIC, zupełnie NIC. Więc na dzień dobry kup chociaż jedną (a najlepiej trzy) i daj na ten cylinder co nie pali. Tesla kosztuje 130zł, Rigidigi niedawno kupował możesz go pytać gdzie dorwał.
    Kilka pytań pomocniczych:
    Czy masz 100% pewności, że rozrząd jest dobrze ustawiony?
    Czy układ wydechowy się nie zatyka (katalizator)? Filtr powietrza drożny?
    Jak silnik chodzi? Nie hałasuje? Lewe powietrze? Do sprawdzenia uszczelki (skoro po tej robocie jest gorzej), również uszczelki pod kolektorami, dolot. Podobno lewe powietrze można wyczaić psikając plakiem - jak zaciągnie to przyspiesza obroty...
    Sprawdzałeś przepustnicę? W sensie otwarcie czy na kompie daje 100%, pedał czy daje 100%?
    Po wypięciu przepływki jest lepiej? Gorzej?

    To na start bym sprawdził
    166 2.5V6 CF2 Sportronic była | 166 3.0V6 CF3 Sportronic @ 241KM / 291Nm jest
    Moja 166 Grigio Chiaro: http://www.forum.alfaholicy.org/nasz...ml#post1222435
    Więcej Alfy: https://www.youtube.com/channel/UCA7...kh5YZ4Hy4vTsew
    Szybkie daily: https://www.forum.alfaholicy.org/prz..._s5_tomaz.html


  3. #3
    Użytkownik Romeo Avatar sneijder
    Dołączył
    06 2013
    Mieszka w
    Lubuskie -Jasień/Żary
    Auto
    AR 166 FL, 3.0V6 sportronic-LPG, AR 159 1.9 JTDm 16v 180KM , Była-AR 166, 2.4 JTD 175KM, 2004r
    Postów
    443

    Domyślnie

    Te cewki Telsa to dobre w ogóle?jest różnica miedzy ngk,boschem itp?
    Rozrząd poprzedni właściciel ustawial w PABLA z forum wiec podejrzewam ze nie powinno być problemu. Na razie chyba pazamieniam cewki miejscami. Przepustnicy nie sprawdzałem jeszcze...na tym bledzie troche jeździłem bi bylem przekonany ze dotyczy on sondy...moze przez to dostal katalizator przez nie spalone paliwo w cylindrze:/

  4. #4
    Użytkownik Romeo Avatar sneijder
    Dołączył
    06 2013
    Mieszka w
    Lubuskie -Jasień/Żary
    Auto
    AR 166 FL, 3.0V6 sportronic-LPG, AR 159 1.9 JTDm 16v 180KM , Była-AR 166, 2.4 JTD 175KM, 2004r
    Postów
    443

    Domyślnie

    Silnik pracuje cicho. Troche nie równo chodzi ale to nic bo V ki tak maja podobno. Jesli chodzi o przeplywke to czy wtedy blad dotyczylby wypadania zaplonow?

  5. #5
    Użytkownik Romeo Avatar sneijder
    Dołączył
    06 2013
    Mieszka w
    Lubuskie -Jasień/Żary
    Auto
    AR 166 FL, 3.0V6 sportronic-LPG, AR 159 1.9 JTDm 16v 180KM , Była-AR 166, 2.4 JTD 175KM, 2004r
    Postów
    443

    Domyślnie

    Zauważyłem ze poprzedni właściciel dobieral sie do dolotu bo jest poklejony chyba silikonem. Nie wiem tylko po co on to rozbebeszal....moze gdzies tam dostaje powietrze...

  6. #6
    Użytkownik Fachowiec Avatar QBA
    Dołączył
    03 2007
    Mieszka w
    Częstochowa
    Auto
    ALFA 166 SWAP 3.0+Q2 / ALFA 166 2.4 20v FL 180 HP/Jumper 2.8 JTD /Fiat Regata/Alfa 147 JTD 8v
    Postów
    2,633

    Domyślnie

    Cytat Napisał sneijder Zobacz post
    Silnik pracuje cicho. Troche nie równo chodzi ale to nic bo V ki tak maja podobno
    Pierwsze słyszę, ten silnik prawidłowo ustawiony potrafi w czasie pracy utrzymać stojącą monetę 2 zł, pozniej wrzuce film aby to udowodnić, teraz pisze z telefonu.
    http://www.flar-ital.pl/ - CZĘŚCI ZAMIENNE- SERWIS: Lancia, Fiat, Alfa Romeo
    USŁUGI AUTOLAWETĄ- POMOC DROGOWA

  7. #7
    Użytkownik Romeo Avatar sneijder
    Dołączył
    06 2013
    Mieszka w
    Lubuskie -Jasień/Żary
    Auto
    AR 166 FL, 3.0V6 sportronic-LPG, AR 159 1.9 JTDm 16v 180KM , Była-AR 166, 2.4 JTD 175KM, 2004r
    Postów
    443

    Domyślnie

    Cytat Napisał QBA Zobacz post
    Pierwsze słyszę, ten silnik prawidłowo ustawiony potrafi w czasie pracy utrzymać stojącą monetę 2 zł, pozniej wrzuce film aby to udowodnić, teraz pisze z telefonu.
    Piszac ze chodzi cicho nam na myśli ze nie lata po calej komorze jakby lapa sie zerwala co najmniej. Wg mnie pracuje normalnie. Obroty troche skaczą i na wychechu słychać takie nie równe pierdniecia

  8. #8
    Użytkownik Alfista Avatar tomaz
    Dołączył
    05 2008
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    166 3.0V6 Sportronic | szybkie daily
    Postów
    4,455

    Domyślnie

    Jeżeli coś się dzieje w cylindrze, to wyjmij świece i oblukaj. Jak będzie mokra czy jakaś w ogóle zasyfiona to na dzień dobry ją wyczyść i wymień tą cewkę. W ogóle daj te podejrzane cewki na głowicę z przodu, będzie łatwiej ogarniać
    Tesla ponoć OK, zresztą pytaj Rigidigi.
    Przepływka jako taka nie daje wypadania zapłonów, tylko spadek mocy. Tyle że jak masz np. złą mieszankę (bo przepływka źle sygnał poda) to IMO najsłabszy cylinder może zacząć przebierać.. jak źle dedukuje to mnie Qba skoryguj
    No ale sonda to podstawa, więc od tego zacznij.
    166 2.5V6 CF2 Sportronic była | 166 3.0V6 CF3 Sportronic @ 241KM / 291Nm jest
    Moja 166 Grigio Chiaro: http://www.forum.alfaholicy.org/nasz...ml#post1222435
    Więcej Alfy: https://www.youtube.com/channel/UCA7...kh5YZ4Hy4vTsew
    Szybkie daily: https://www.forum.alfaholicy.org/prz..._s5_tomaz.html


  9. #9
    Użytkownik Romeo Avatar sneijder
    Dołączył
    06 2013
    Mieszka w
    Lubuskie -Jasień/Żary
    Auto
    AR 166 FL, 3.0V6 sportronic-LPG, AR 159 1.9 JTDm 16v 180KM , Była-AR 166, 2.4 JTD 175KM, 2004r
    Postów
    443

    Domyślnie

    Jutro daje auto do gazownika wiec zobaczy czy te info o sondzie to od gazu czy siada już. Przeplywke tez sprawdzę bo to nie problem odpiąć i zobaczyć jak będzie jechać...

  10. #10
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar bussoholik
    Dołączył
    01 2014
    Mieszka w
    Białystok
    Auto
    AR 166 2.5 v6 00r CF2 GRIGIO CHIARO.
    Postów
    457

    Domyślnie

    Masz błąd typu X Cylynder Missfire w sterowniku - zaczynasz diagnozę właśnie od tego tematu czyli wpadającego zapłonu. Możliwości jest kilka:
    - świece,
    - cewki,
    - przewody zasilające cewki,
    - wójowe paliwo lub wadliwa praca LPG.
    Ponad to masz błędy dt. sondy lub czujnika spalania stukowego (mieszanka) , te tematy też trzeba ogarnąć.

    Do sprawdzenia masz wszystkie kable idące do cewek, kostki i wszystkie przewody do czujników spalania stukowego, może coś się rozszczelniło i zaśniedziało, może cewka walnęła. Bez rozebrania, przedzwonienia multimetrem diagnoza będzie opierać się na strzałach będzie kosztowniejsza i zajmie Ci więcej czasu.

    PS. Wszystkie operacje diagnostyczne robisz na PB. Po zakończeniu diagnostyki i naprawie robisz adaptację. Na forum znajdziesz tematy dt. sprawdzenia rezystencji cewek bez zdejmowania kolektora.

Podobne wątki

  1. [MiTo] Wypadanie zapłonu czy Multiair
    Utworzone przez Edluk w dziale MiTo/Giulietta
    Odpowiedzi: 19
    Ostatni post / autor: 10-12-2015, 06:39
  2. 2.0 JTS przeklęte wypadanie zapłonu
    Utworzone przez pawelpawel w dziale 156
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 15-02-2014, 07:29
  3. Wypadanie zapłonu JTS
    Utworzone przez dawid0924 w dziale 156
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 18-01-2014, 20:29
  4. [166] Wypadanie zapłonu
    Utworzone przez zgrad w dziale LPG Zone
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 13-07-2011, 19:54
  5. wypadanie zapłonu V6
    Utworzone przez gajowy w dziale 156
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 05-11-2009, 21:28

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory