Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 13

Temat: Co naprawiać ?

  1. #1
    Użytkownik Dwusuwowiec
    Dołączył
    03 2014
    Auto
    Alfa Romeo GT 1.9 JTD 2004
    Postów
    100

    Domyślnie Co naprawiać ?

    Moja alfa od jakiegoś czasu niedomaga a dokładniej kiedyś przywaliłem konkretni w krawężnik prawym kołem przy omijaniu przeszkody. Skończyło się na skrzywionej feldze, maskę po prawej stronie podniosło i było pękniecie przy kielichu. Od tej pory borykam się z kilkoma problemami, nie wiem czy problemy które przedstawię mają coś wspólnego ze zdarzeniem ale może coś podpowiedzą.

    1. Ogólnie odczuwam spadek mocy i mam dość duże wibracje na kierownicy i budzie natomiast gdy jest zimniej są zdecydowanie mniejsze ale mocy nie ma (morze to przepławka odpinałem nie ma praktycznie różnicy przy załączonej i odpiętej ale jest trochę zaolejona, albo sterowanie turbo przewody ?)

    2. Podczas ruszania mam duże wibracje trzeba dodać więcej gazu by ruszyć ( a powinno ruszyć się bez gazu) może to ma coś wspólnego z 1 problemem (a może 2-mas ale dwóch mechaników to wykluczyło bo nie ma stuków itp., sprzęgło ?)

    3. Podczas zmiany biegów czasem słychać stuknięcie, gdy zredukuje mocniej bieg to rzuca mnie do przodu, gdy depnę i gwałtownie odpuszczę gaz odczuwam zatrzęsienie autem, dodając i odpuszczając gaz wyczuwam ruch drążka zmiany biegów ( chyba poduszki)

    !!!Jakie mogę jeszcze wykonać testy by wykluczyć bądź potwierdzić usterkę!!!
    Zanim zostawię auto sam chce wiedzieć co może być żeby mechanik mi nie na ściemniał a może go nakierować, choć już u jeden było i nie rozwikłał problemu.
    Za wszelką pomoc będę bardzo wdzięczny

  2. #2
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    03 2014
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    GT
    Postów
    324

    Domyślnie

    1: tutaj spadek mocy zazwyczaj jest powodowany przez zatkany badz nie do końca sprawdzanie działający ERG, przeplewke sprawdź odłączając ja jak będzie jakas zmiana to masz winowajce

    2: miałeś zdarzenie z krawężnikiem wiec musisz liczyć sie z tym ze :
    - kołyska sie przesunęła przez to łapa skrzyni nie spełnia swojego zadania
    - pękniecie przy kielichu tutaj podobnie jak przy kołysce tez jest pala silnika i może powodować podobne objawy

    3: Up 2

  3. #3
    Użytkownik Dwusuwowiec
    Dołączył
    03 2014
    Auto
    Alfa Romeo GT 1.9 JTD 2004
    Postów
    100

    Domyślnie

    egr mam usuniety a przepływka praktycznie bez zmian na odłączonej, to sanki do wymiany a moge to jakoś sprawdzić czy aby napewno do wymiany ?
    Ostatnio edytowane przez damian7110 ; 28-07-2015 o 10:32

  4. #4
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    03 2014
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    GT
    Postów
    324

    Domyślnie

    kanał i sprawdzić jak pracuje łapa skrzyni i łapa silnika przy kielichu, najlepiej trzymać ręka ( tak aby nie zgniotło palców przy drganiach) i odpalać silnik wtedy bardzo łatwo wyczuć drgania bacz stukanie

  5. #5
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar nietyx
    Dołączył
    08 2008
    Mieszka w
    Gliwice
    Auto
    .
    Postów
    693

    Domyślnie

    a może najzwyczajniej krzyżak padł dlatego tak telepie w dodatku od uderzenia mogła półoś dostać też luzów

  6. #6
    Użytkownik Dwusuwowiec
    Dołączył
    03 2014
    Auto
    Alfa Romeo GT 1.9 JTD 2004
    Postów
    100

    Domyślnie

    to na łapie nie powinno być drgan (na 99% są)
    natomiast krzyżaki to na postoju nie było by wibracji

    ale mam jeszcze taka dziwna obserwacje jak jest chłodniej wibracje są mniejsze, a jak jest upał dużo większe

  7. #7
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    03 2014
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    GT
    Postów
    324

    Domyślnie

    drgania będą zawsze tutaj bardziej chodzi o wyczucie jak duże są te drgania i czy to one powodują cale bolączki

    co do temperatury to tez jakiś objaw padniętej gumy w tłumikach drgań bo jak wiadomo czym zimniej tym guma ma większa sprawność tłumienia

    Kolega @nietyx tez ma trochę racji cześć objawów jest podobna do padniętego krzyżaka

  8. #8
    Użytkownik Dwusuwowiec
    Dołączył
    03 2014
    Auto
    Alfa Romeo GT 1.9 JTD 2004
    Postów
    100

    Domyślnie

    a dodam jeszcze że jakieś 4 miesiące temu wymieniałem poduszki na nieoryginalne

  9. #9
    Użytkownik Dwusuwowiec
    Dołączył
    03 2014
    Auto
    Alfa Romeo GT 1.9 JTD 2004
    Postów
    100

    Domyślnie

    czym może być spowodowany spadek mocy w najniszym poziomie obrotów, zwłaszcza przy ruszaniu to czuć a jeśli jest jakaś przeszkoda typu podjezdek to już trzeba sporo dodawać gazu

  10. #10
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar tomSRT
    Dołączył
    02 2015
    Mieszka w
    Gdańsk
    Auto
    GT 3.2 ; Brera 2.4
    Postów
    283

    Domyślnie

    Cytat Napisał damian7110 Zobacz post
    czym może być spowodowany spadek mocy w najniszym poziomie obrotów, zwłaszcza przy ruszaniu to czuć a jeśli jest jakaś przeszkoda typu podjezdek to już trzeba sporo dodawać gazu
    Najprawdopodobniej elektrozawór sterujący turbiną albo zapieczona kierownica turbiny

Podobne wątki

  1. [159] 1.9JTDM TI Warto naprawiać czy sprzedać tak jak jest?
    Utworzone przez ziolo92 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post / autor: 24-01-2016, 14:24
  2. [Brera] Pęknięty korbowód czy warto naprawiać?
    Utworzone przez Thrall w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 22-10-2015, 15:18
  3. [145] 145 1,8 ts po wypadku czy warto naprawiać ?
    Utworzone przez Adamson171 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 08-08-2014, 18:07
  4. Sprzedać czy naprawiać - blacharka
    Utworzone przez jarzit w dziale 166
    Odpowiedzi: 35
    Ostatni post / autor: 02-01-2012, 13:45
  5. (156) gdzie najlepiej naprawiać alfy we wrocku
    Utworzone przez xxx258 w dziale 156
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 15-10-2008, 21:45

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory