Strona 81 z 152 PierwszyPierwszy ... 31717273747576777879808182838485868788899091131 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 801 do 810 z 1514

Temat: kolektor ssący JTDM - kompleksowo

  1. #801
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar zibi233
    Dołączył
    09 2014
    Mieszka w
    Mielec
    Auto
    Alfa Romeo 159 1,9 JTDM 150 KM
    Postów
    118

    Domyślnie

    Ja zrobiłem tak jak opisywał LukeMazur i jestem zadowolony z efektu końcowego.

    Wysłane z mojego HTC Desire 620 przy użyciu Tapatalka

  2. #802
    Użytkownik Znawca Avatar olo_84
    Dołączył
    06 2013
    Auto
    Alfa 159 16V 150KM Distinsive SW 2006
    Postów
    1,850

    Domyślnie

    Cytat Napisał dominiq Zobacz post
    Szanuję Twoje zdanie, jednak ja wolę nie rzeźbić pod maską


    Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
    Heh Identycznie kiedyś odpisałem komuś na forum. Też byłem przekonany do poprawnej świadomości posiadania fabrycznego stanu... Do czasu zerwania klapki i braku szczelności na dolocie. Twój jest aluminiowy więc zerwanie nie grozi. Obyś zdążył auto sprzedać zanim wspominasz me słowa

    Wysłane z mojego C6603 przy użyciu Tapatalka
    EGR - OFF
    klapki - OUT
    DPF - ON

  3. #803
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar dominiq
    Dołączył
    07 2013
    Auto
    Suzuki Vitara II ALLGrip '18
    Postów
    115

    Domyślnie

    Nie wiem do jakiego stanu trzeba doprowadzić kolektor żeby klapka się urwała. Mój się delikatnie poci na dwóch klapach. Podejrzewam, że wielu z Was by nawet nie zwróciło na to uwagi. Nie lubię rzeźby i poprawiania fabryki. Jak wymienię to opiszę moje obserwacje.

  4. #804
    Użytkownik Znawca Avatar olo_84
    Dołączył
    06 2013
    Auto
    Alfa 159 16V 150KM Distinsive SW 2006
    Postów
    1,850

    Domyślnie

    Ja kupiłem auto i też było tylko widoczne przepocenie po demontażu brakowało 2 szt.

    Wysłane z mojego C6603 przy użyciu Tapatalka
    EGR - OFF
    klapki - OUT
    DPF - ON

  5. #805
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar dominiq
    Dołączył
    07 2013
    Auto
    Suzuki Vitara II ALLGrip '18
    Postów
    115

    Domyślnie

    A jakieś objawy?


    Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

  6. #806
    Użytkownik Znawca Avatar olo_84
    Dołączył
    06 2013
    Auto
    Alfa 159 16V 150KM Distinsive SW 2006
    Postów
    1,850

    Domyślnie

    Objawy klasyczne słaby dół a wynik braku klapek to ciężkie odpalanie na zimnym, z tym że ja miałem kolektor pozmianowy plastik

    Wysłane z mojego C6603 przy użyciu Tapatalka
    EGR - OFF
    klapki - OUT
    DPF - ON

  7. #807
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    W przypadku typu kolektora jak u Ciebie dominiq, czyli aluminiowego, nie ma praktycznie możliwości urwania się klapki. Za to jego niedomaganie widać po nieszczelności na łożyskowaniu oraz wyczuwalnym spadku mocy silnika w dolnym zakresie obrotów, trudniejszym uruchamianiu silnika.
    W przypadku kolektora pozmianowego w 1.9 16V, czyli plastikowego, bez rozbierania nie stwierdzimy jego uszkodzenia. Dodatkowo, konstrukcja mechanizmu klapek została zmieniona na tyle, że klapki w skrajnych przypadkach mogą udać się na wycieczkę do komory spalania lub nawet dalej.
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  8. #808
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar dominiq
    Dołączył
    07 2013
    Auto
    Suzuki Vitara II ALLGrip '18
    Postów
    115

    Domyślnie

    Ja to wiem, dlatego nie rozumiem, dlaczego Olo mnie straszy


    Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

  9. #809
    Użytkownik Romeo Avatar LukeMazur
    Dołączył
    12 2012
    Mieszka w
    Bieszczady
    Auto
    Toyota Supra JZA80 / Nissan Stagea RS260
    Postów
    1,002

    Domyślnie

    Cytat Napisał magil Zobacz post
    W przypadku typu kolektora jak u Ciebie dominiq, czyli aluminiowego, nie ma praktycznie możliwości urwania się klapki. Za to jego niedomaganie widać po nieszczelności na łożyskowaniu oraz wyczuwalnym spadku mocy silnika w dolnym zakresie obrotów, trudniejszym uruchamianiu silnika.
    W przypadku kolektora pozmianowego w 1.9 16V, czyli plastikowego, bez rozbierania nie stwierdzimy jego uszkodzenia. Dodatkowo, konstrukcja mechanizmu klapek została zmieniona na tyle, że klapki w skrajnych przypadkach mogą udać się na wycieczkę do komory spalania lub nawet dalej.
    tak?
    w tym całym aluminiowym klapki są przykręcone śrubkami na torx, wiec wystaczy ze sie obluzuja to same śrubki mogą zrobić ambaransu, a jak sie klapka wysunie to dobranoc. Tutaj ona ma 1mm grubośći a nie tak jak w poliftowej jak listek.


    Wypożyczę maszynkę do zaginania nadkoli - PW

  10. #810
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar dominiq
    Dołączył
    07 2013
    Auto
    Suzuki Vitara II ALLGrip '18
    Postów
    115

    Domyślnie

    Cytat Napisał LukeMazur Zobacz post
    tak?
    w tym całym aluminiowym klapki są przykręcone śrubkami na torx, wiec wystaczy ze sie obluzuja to same śrubki mogą zrobić ambaransu, a jak sie klapka wysunie to dobranoc. Tutaj ona ma 1mm grubośći a nie tak jak w poliftowej jak listek.
    Tak?

    A gdzie Ty tu widzisz śrubki?




    Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Podobne wątki

  1. [159] 2.4 JTDm - jak zdemontować kolektor ssący?
    Utworzone przez Słóń w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 80
    Ostatni post / autor: 18-12-2021, 18:08

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory