Strona 2 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 31

Temat: Wariator, elektrozawór wariatora, wałki czy inny problem ?

  1. #11
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Ten silnik chodzi całkiem przyzwoicie. Nie słychać ani wariata, ani panewek - o ile oczywiście można coś wnioskować z takiego nagrania.
    Nie słyszę też żadnej różnicy po odłączeniu zasilania elektrozaworu wariatora.
    Natomiast według mnie słychać jakieś padające łożysko na osprzęcie lub w rozrządzie.
    Na początek radzę zdjąć pasek wieloklinowy i ręką pokręcić wszystkimi kołami i rolkami, a potem odpalić i sprawdzić, czy będzie poprawa.

  2. #12
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar esco1982
    Dołączył
    12 2014
    Mieszka w
    Olsztyn
    Auto
    AR 166 3.0 V6 99r.,Fiat Tipo 1.4 T JET 2017
    Postów
    759

    Domyślnie

    Różnica jest bo przy wyższych obrotach nie ma tego dziwnego dźwięku jakby się tryby mieliły. Moim zdaniem wariat do wymiany ale pod koniec filmu przy dodawaniu gazu słychać jakieś metaliczne dźwięki jakby jakaś blacha na wydechu latała?
    AR 146 1.4 BOXER, AR 147TI 1.6 TS, AR 166 3.0 V6

  3. #13
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar combat
    Dołączył
    12 2012
    Mieszka w
    Tarnów
    Auto
    Alfa Romeo 147 1.6 TS 120KM
    Postów
    35

    Domyślnie

    Cytat Napisał esco1982 Zobacz post
    Różnica jest bo przy wyższych obrotach nie ma tego dziwnego dźwięku jakby się tryby mieliły. Moim zdaniem wariat do wymiany ale pod koniec filmu przy dodawaniu gazu słychać jakieś metaliczne dźwięki jakby jakaś blacha na wydechu latała?
    Tak, mam ten problem, wymieniłem praktycznie cały wydech, zostały mi tylko oryginalne katalizatory i kolektory wydechowy, prawdopodobnie jakaś osłona termiczna ma luz i styka się z wydechem.
    Więc ten dźwięk nie jest związany z problemem.

  4. #14
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar esco1982
    Dołączył
    12 2014
    Mieszka w
    Olsztyn
    Auto
    AR 166 3.0 V6 99r.,Fiat Tipo 1.4 T JET 2017
    Postów
    759

    Domyślnie

    Jeszcze tak pomyślałem że warto sprawdzić ciśnienie oleju bo może jest za małe (może być pompa lub niedrożne kanały olejowe) i wariat przy wyższych obrotach nie może się zazębić stąd ten dźwięk.
    Sorry że zapytam - tego Mobila kupowałeś w markecie czy poważnym sklepie? (to takie moje małe śledztwo )
    AR 146 1.4 BOXER, AR 147TI 1.6 TS, AR 166 3.0 V6

  5. #15
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar combat
    Dołączył
    12 2012
    Mieszka w
    Tarnów
    Auto
    Alfa Romeo 147 1.6 TS 120KM
    Postów
    35

    Domyślnie

    Cytat Napisał esco1982 Zobacz post
    Jeszcze tak pomyślałem że warto sprawdzić ciśnienie oleju bo może jest za małe (może być pompa lub niedrożne kanały olejowe) i wariat przy wyższych obrotach nie może się zazębić stąd ten dźwięk.
    Sorry że zapytam - tego Mobila kupowałeś w markecie czy poważnym sklepie? (to takie moje małe śledztwo )

    Też o tym pomyślałem tylko do sprawdzenia ciśnienia oleju trzeba przyrząd a takim nie dysponuje ;/
    Mobila kupowałem w sklepie motoryzacyjnym (brat pracuje jako sprzedawca więc mam idealne dojścia do niektórych części jak i chemii)

  6. #16
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Cytat Napisał esco1982 Zobacz post
    Różnica jest bo przy wyższych obrotach nie ma tego dziwnego dźwięku jakby się tryby mieliły. Moim zdaniem wariat do wymiany ale pod koniec filmu przy dodawaniu gazu słychać jakieś metaliczne dźwięki jakby jakaś blacha na wydechu latała?
    No faktycznie, przesłuchałem jeszcze kilka razy i pewnie chodzi Ci o to grzechotanie, które jest najbardziej słyszalne w 2 min 20 sek nagrania.
    Może to i wariator się odzywa w pewnym zakresie obrotów i faktycznie trzeba by zmierzyć ciśnienie oleju, tylko wtedy i tak nie będziesz miał pewności, czy są drożne kanały olejowe i ciśnienie podawane na wariata jest właściwe.
    Wydaje mi się też, że jeden popychacz hydrauliczny trochę za bardzo stuka.
    Po uruchomieniu silnika przez ok. 50 sek słychać wyraźnie stukanie popychaczy, a potem - jak już popychacze się napełnią olejem - to słychać jakby "cykanie" jednego popychacza.

  7. #17
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    06 2015
    Auto
    Alfa Romeo 147 1'6 TS
    Postów
    16

    Domyślnie

    A powiedzcie panowie co to za cykanie od początku słychać? Sorry nie doczytałem posta powyżej.
    Ostatnio edytowane przez Dano ; 05-08-2015 o 22:18

  8. #18
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar combat
    Dołączył
    12 2012
    Mieszka w
    Tarnów
    Auto
    Alfa Romeo 147 1.6 TS 120KM
    Postów
    35

    Domyślnie

    To teraz pytanie czy jak odłączę elektrozawór to spokojnie mogę się poruszać samochodem ? Dojechać do serwisu, bez uszkodzenia czegoś innego w silniku. Domyślam się że samochód będzie słaby i będzie jeszcze więcej palił.

  9. #19
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar esco1982
    Dołączył
    12 2014
    Mieszka w
    Olsztyn
    Auto
    AR 166 3.0 V6 99r.,Fiat Tipo 1.4 T JET 2017
    Postów
    759

    Domyślnie

    Myślę że możesz tak chwilę pojeździć bo komputer powinien sobie poradzić z sterowaniem zapłonem i wtryskami bo zna położenie wałka rozrządu (czujnik), tak mi się wydaję ale może ktoś bardziej doświadczony się wypowie
    P.S.
    Rozbierałeś ten zawór?
    AR 146 1.4 BOXER, AR 147TI 1.6 TS, AR 166 3.0 V6

  10. #20
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar combat
    Dołączył
    12 2012
    Mieszka w
    Tarnów
    Auto
    Alfa Romeo 147 1.6 TS 120KM
    Postów
    35

    Domyślnie

    Cytat Napisał esco1982 Zobacz post
    Myślę że możesz tak chwilę pojeździć bo komputer powinien sobie poradzić z sterowaniem zapłonem i wtryskami bo zna położenie wałka rozrządu (czujnik), tak mi się wydaję ale może ktoś bardziej doświadczony się wypowie
    P.S.
    Rozbierałeś ten zawór?
    Nie udało mi się tego rozebrać. Śruby trzymają jak przyklejone. Torxy jakie mam prędzej obrobią śrubę niż ją odkręcą. Także jeszcze alfa postoi.

Podobne wątki

  1. Elektrozawór wariatora
    Utworzone przez Mateoff w dziale 156
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 25-10-2015, 22:37
  2. [155] Elektrozawór wariatora
    Utworzone przez kasztelan w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post / autor: 05-02-2015, 18:07
  3. elektrozawór wariatora
    Utworzone przez gucio_m_g w dziale 156
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 05-05-2013, 20:56
  4. Jak wyjać elektrozawór wariatora
    Utworzone przez Arkel w dziale 147
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 21-01-2013, 05:33
  5. Elektrozawór Wariatora
    Utworzone przez gajner w dziale 156
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 26-11-2010, 20:07

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory