Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 16

Temat: Obniżenienie auta a parametry zbieżności

  1. #1
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    10 2014
    Mieszka w
    Łęczyca
    Auto
    były dwie Alfa Romeo 159 SW 2.4 jtd 235 km, 147 1.9 jtd, jest brera 2.2
    Postów
    81

    Domyślnie Obniżenienie auta a parametry zbieżności

    Witam!
    Słuchajcie mam takie pytanie...dzisiaj odebrałem belle od mechanika po remoncie zawieszenia...wpadły również nowe sprężyny H&R -35 mm. Niby wszystko pięknie ładnie, ale mam wrażenie, że auto jakby nie było stabilne tak jak powinno być...mechanik stwierdził, że w komputerze ma tylko zwykłą wersję a nie obniżoną i może to mieć wpływ. Jeżeli ma rację to ma może ktoś dostępne parametry które się zmieniają po obniżeniu auta? Z góry dziękuję
    159 2.4 jtdm 235 km - była
    Brera 2.2 jts - jest

  2. #2
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    11 2016
    Mieszka w
    Nowy Sącz/Rzeszów
    Auto
    Alfa Romeo 147, 1.9JTD 85kW
    Postów
    312

    Domyślnie

    Ustaw zbieżność na diagnostyce, jak zmieniasz cokolwiek w zawieszeniu to powinno się ustawiać zbieżność.

  3. #3
    Użytkownik Fachowiec Avatar LukaSS
    Dołączył
    06 2012
    Mieszka w
    Biała Podl./Warszawa
    Auto
    Alfa Romeo 147 JTD 16V 140KM; Yamaha XTZ 800 Super Tenere
    Postów
    2,540

    Domyślnie

    Po wymianie sprezyn i amorow każde kolo było w inna stronę. Jedz na geometrie.

  4. #4
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    10 2014
    Mieszka w
    Łęczyca
    Auto
    były dwie Alfa Romeo 159 SW 2.4 jtd 235 km, 147 1.9 jtd, jest brera 2.2
    Postów
    81

    Domyślnie

    Zbieżność i pełna geometria była właśnie ustawiana ale wg. programu, który ma tylko parametry dla seryjnego zawieszenia a nie dla obniżonego ! Właśnie chodzi o to, czy jest jakaś różnica pomiędzy seria a obniżonym zawiasem a jeżeli jest to czy ma ktoś możliwość podania wartości dla obniżonego zawiasu żeby można było dokonać korekcji? Jeszcze jedna kwestia...może to wszystko czyli nowe sprężyny, wahacze góra i dół nowe musi się ułożyć?
    159 2.4 jtdm 235 km - była
    Brera 2.2 jts - jest

  5. #5
    Użytkownik Fachowiec Avatar LukaSS
    Dołączył
    06 2012
    Mieszka w
    Biała Podl./Warszawa
    Auto
    Alfa Romeo 147 JTD 16V 140KM; Yamaha XTZ 800 Super Tenere
    Postów
    2,540

    Domyślnie

    Trzeba zaczynać geometrię od tylnych kół. Było tak robione?

  6. #6
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    10 2014
    Mieszka w
    Łęczyca
    Auto
    były dwie Alfa Romeo 159 SW 2.4 jtd 235 km, 147 1.9 jtd, jest brera 2.2
    Postów
    81

    Domyślnie

    Niestety nie było mnie przy tym...mam wrażenie że jeszcze może być problem z tylnym zawieszeniem bo kąt tylnych opon nie podoba mi się a jak wiadomo za bardzo nie ma możliwości...pewnie żeby mieć spokój, to rozbiore wszystko z tyłu i wymienię na nowe żeby mieć pewność i spokój na długi czas
    159 2.4 jtdm 235 km - była
    Brera 2.2 jts - jest

  7. #7
    Użytkownik Fachowiec Avatar slavol
    Dołączył
    06 2008
    Mieszka w
    Chodzież
    Auto
    Ford
    Postów
    2,191

    Domyślnie

    Cytat Napisał peteski Zobacz post
    Jeżeli ma rację to ma może ktoś dostępne parametry które się zmieniają po obniżeniu auta? Z góry dziękuję
    Nie zmienia się nic czego nie można by ustawić ponownie, a pochylenie tylnych kół to niestety pochodna i cena obniżenia. Dobry mechanik i taki któremu się chce serwisując jakieś auta w dłuższej perespektywie potrafi lekko zmodyfikować nastawy obserwując zużycie opon ale co samochód to inaczej i gotowej recepty nie ma. Jeśli wewnętrzne kanty opon przejmują większe obciążenie to nie ma siły żeby się wewnętrzna strona nie zużywała szybciej ale trzymanie w zakręcie lekkiego tyłu sporo lepsze.
    Jak już nie będziesz mógł tego przeboleć to lekkie fasolki wypiłować w górnej śrubie amortyzatora i kąt można skorygować, mocna śruba do tego i się jeździ.
    A co do nerwowości to częsty objaw wymian części zawieszenia. Zrobisz przód a lekko rozklekotany tył zaczyna swoje życie. Miałem podobnie w 156-tce, wymiana prawie wszystkiego po za tylnymi poprzecznymi, mimo że niby nie miały luzów samochód nie prowadził się pewnie. Kupiłem nowe i wszystko wróciło do równowagi.
    Mustang 2012 3.7 V6 , na razie musi wystarczyć...

  8. #8
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar Camey
    Dołączył
    06 2012
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    Alfa 156 V6
    Postów
    494

    Domyślnie

    Slavol tu Ci dużo konkretów wypisał. Z tym negatywem na tyle nic nie zrobisz przy -35mm no chyba, że właśnie fasolki. Zbieżność nawet jak jest ustawiona pod Alfę seryjnej wysokości (mówimy o sytuacji gdy ustawiono ją poprawnie T>P) nie wpłynie tak bardzo na nerwowość prowadzenia bo tego po prostu nie odczujesz no chyba że masz o wiele więcej receptorów czuciowych od przeciętnego przedstawiciela naszego gatunku. Na jakie amortyzatory założyłeś te Eibachy?

  9. #9
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    10 2014
    Mieszka w
    Łęczyca
    Auto
    były dwie Alfa Romeo 159 SW 2.4 jtd 235 km, 147 1.9 jtd, jest brera 2.2
    Postów
    81

    Domyślnie

    Mam H&R -y i założyłem je na serie...z tego co widziałem, z tyłu nic nie było ruszane od dość dawna, więc tutaj można się doszukiwać przyczyny...nie wykluczone jest niestety, że mogło być tak że tyłu w ogóle nie ustawiał - taki dziki kraj troszkę mimo tego że znam go...Auto obecnie w lakiernika i jak wróci to pewnie tak samo jak przód poleci całe zawieszenie (pomimo że niby nic nie stuka) z tyłu i zrobię jeszcze raz zbieżność oraz pełną geometrię.
    tak na marginesie koła delikatnie stoją w pozytywie...na oponach ani na zimowych ani na letnich które dostałem nie widać niczego niepokojącego. Najgorsze jest to że to autko dla mojej Żonki a Ona jest bardo na punkcie prowadzenia bardzo przewrażliwiona i chciałbym żeby cieszyła Ją jazda 7-ką
    159 2.4 jtdm 235 km - była
    Brera 2.2 jts - jest

  10. #10
    Użytkownik Romeo Avatar kolekszy
    Dołączył
    12 2010
    Mieszka w
    Namysłów
    Auto
    AR 156 SW 1.9JTDm-jet 140km powered by
    Postów
    978

    Domyślnie

    Jak w 156 mam -30 i lekko /---\ i z przodu i z tyłu. Zawieszenie kompletnie nowe trw. Pomimo negatywu który wychodzi standardowo przy obniżeniu opon mi nie tnie i nie mam żadnych problemów z prowadzeniem

    Wysłane z mojego EVA-L09 przy użyciu Tapatalka
    Alfa Romeo 156 SW 1.9Jtd m-jet
    HONDA CBR 1000RR REPSOL

    Moja śliczna http://www.forum.alfaholicy.org/nasz...jtd_m_jet.html
    Człowiek jest wielki nie przez to, co ma, nie przez to, kim jest, lecz przez to, czym dzieli się z innymi
    Kasowanie błędów -Namysłów i okolice pisać PW

Podobne wątki

  1. Ustawianie Zbieżności
    Utworzone przez medzik30 w dziale Łódzkie
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 29-12-2015, 15:33
  2. Drążek zbieżności tył alfa 166
    Utworzone przez kakax w dziale 166
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 23-10-2013, 08:52
  3. Parametry zbieżności
    Utworzone przez skopek w dziale 166
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 28-07-2011, 12:10
  4. ustawienie zbieżności
    Utworzone przez coachu w dziale Małopolskie
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 21-04-2009, 07:43
  5. [145] ustawianie zbieżności
    Utworzone przez czopas88 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 17-04-2009, 11:44

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory