Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 20

Temat: stuki po wymianie wahacza

  1. #1
    Użytkownik Świeżak Avatar dziodek
    Dołączył
    08 2014
    Mieszka w
    Swarzędz
    Auto
    Alfa Romeo 159 SW
    Postów
    68

    Domyślnie stuki po wymianie wahacza

    Witam

    Z góry chciałbym przeprosić, jeśli zdublowałem temat, ale jakoś nie udało znaleźć mi się w wyszukiwarce podobnego. W razie czego proszę o zamknięcie postu z linkiem do konkretnego/właściwego.

    A teraz do meritum sprawy. We wtorek wymieniłem w swojej 159 wahacz przedni lewy górny. Powodem były stuki w trakcie jazdy po łuku na nierównościach. Faktycznie, po zdemontowaniu wahacz miał luz. Zamontowaliśmy nowy (TRW) i pojechałem. Niestety moje wrażenia były gorsze niż wcześniej. Zlikwidowaliśmy luz, o którym pisałem wcześniej, jednak pojawiły się nowe dźwięki. I co gorsza występują one częściej niż wcześniej. Wrażenia słuchowe są gorsze. Podczas jazdy po nierównościach na wyprostowanych kołach, w tym samym miejscu słyszę same niewielkie, delikatne uderzenia. Wystarczy jechać 40 km/h. To samo jest podczas skręcania. Podczas wjeżdżania/zjeżdżania z krawężnika, czuć ewidentny stuk. Wczoraj nawet zauważyłem, że podczas gwałtownego ruszania, także słychać uderzenie. Luzu żadnego nie ma w kole podczas ruszania nim góra-dół oraz prawo-lewo. Zapierając się łychą też żadnych luzów nie ma. Wszystkie ruszane i nieruszane śruby są na miejscu. Jestem trochę bezsilny. Czy ktoś spotkał się z czymś takim?

    Czy może popełniono gdzieś niewielki błąd, który przekłada się na dyskomfort słuchowy. Może nie nałożono gdzieś smaru? Może śruby od wahacza powinny być najpierw nasmarowane. Może po zdemontowaniu amortyzatora, powinno się go przed założeniem w którymś miejscu nasmarować (gdzieś w okolicach gniazd)?

    Spotkaliście się już z czymś takim? Jadę w weekend w trasę i zapewne będzie mnie to denerwować. Chciałbym to wcześniej usunąć. Będę wdzięczny za każdą pomoc.

  2. #2
    Użytkownik Fachowiec Avatar pampik
    Dołączył
    11 2010
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    była - AR 166 2.4 JTD / 159 1.9 JTDm 16V 07r - jest 159 2.4 210 :)
    Postów
    2,172

    Domyślnie

    a na pewno kupiłes dobry wahacz ? sa 2 wersje z 2 różnymi trzonkami przegubu kulowego. To raz a dwa do wymiany nie trzeba ściągać amortyzatora. Może tam coś źle skręciliście.

  3. #3
    Użytkownik Pirat drogowy
    Dołączył
    12 2010
    Auto
    159 1.9 JTDm 16V 150 KM 2008 r.
    Postów
    226

    Domyślnie

    Kolego a samochód jeździ ok, tzn nie rzuca nim po drodze? Jeśli nie czuć jak go nosi, to pewnie coś niedokręcone w amortyzatorze... Stuki bez objawów noszenia auta miałem kiedyś jak rozleciała mi się poduszka amortyzatora - nie przekombinowaliście czegoś w okolicach poduszek?

  4. #4
    Użytkownik Fachowiec Avatar ris
    Dołączył
    02 2014
    Mieszka w
    KRK
    Auto
    Alfa Romeo 159 2.0
    Postów
    2,195

    Domyślnie

    A może drugi wahacz stuka ?

    zobacz fimik ustawienie


  5. #5
    Użytkownik Świeżak Avatar dziodek
    Dołączył
    08 2014
    Mieszka w
    Swarzędz
    Auto
    Alfa Romeo 159 SW
    Postów
    68

    Domyślnie

    a więc tak: gdy dziś jechałem autem, to przez pierwsze 6-7 km nie było żadnych objawów. aż papa mnie się śmiała, że wszystko jest OK. żadna studzienka, żadna dziura czy próg zwalniający nie była przeszkodą i źródłem skrzypienia. po wjechaniu do miasta i wjechania na kilka następnych progów zwalniający i przejazdów tramwajowych zaczęło ponownie skrzypieć. wcześniej źle sformułowałem dźwięki. to nie stuki/puki tylko skrzypienie/jęczenie. amortyzator ściągnęliśmy tak naprawdę z wygody, aby łatwiej dotrzeć do śrub.

    nie wiedziałem, że są dwa różne wahacze, jednak w ofercie była wpisana moja wersja, więc sądzę, że jest właściwy. luzów w zawieszeniu nie ma, także też podejrzewam, że coś w okolicach gniazda amora. mam pytanie bardziej praktyczne, do osób, które wymieniały już te część: czy śruby mocujące i gniazda amortyzatorów dobrze czymś nasmarować (i jakim smarem)?

    na początku też sądziłem, że może coś źle skręciliśmy, jednak jak w tym przypadku coś spartaczyć?

  6. #6
    ZBANOWANY Świeżak
    Dołączył
    06 2012
    Mieszka w
    Usa
    Auto
    mgsexGD
    Postów
    32

    Domyślnie

    nie trzeba niczego smarować żeby nie trzeszczało, może po prostu skrzypi sworzeń wahacza dolnego

  7. #7
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar taczka464
    Dołączył
    11 2012
    Mieszka w
    Ł
    Auto
    AR 159 1.9 8v + chip była , AR 159 TBI TI jest, Crosswagon + chip jest
    Postów
    536

    Domyślnie

    u mnie wyglądało to tak samo. I dokręcali i odkręcali i regulowali co się da i szukali czegoś innego i w ogóle cuda niewidy. Pomagało , na chwile. Pukało trzeszczało jak chciało i kiedy chciało. Ori wahacze załatwiły sprawę, a nowe VEMY poszły w kosz.

  8. #8
    Użytkownik Świeżak Avatar Lich
    Dołączył
    04 2014
    Mieszka w
    Bydgoszcz
    Auto
    AR 159 2.4 200KM
    Postów
    107

    Domyślnie

    Jeśli skrzypi na progach zwalniających i przed wymianą nie miałeś tych dźwięków, to na 99% skrzypi nowy wahacz na tulejach. Nie ma tam w zasadzie nic do smarowania. Przerabiałem również to samo, po dwóch zamiennikach dałem sobie spokój i zainwestowałem w oryginał - od roku jest cisza.
    Gdybyś jeszcze miał swój stary wahacz, możesz spróbować testowo zamontować go z powrotem (taka zabawa na popołudnie). Wtedy "nowy złom" być może udałoby się zareklamować.

  9. #9
    Użytkownik Fachowiec Avatar ris
    Dołączył
    02 2014
    Mieszka w
    KRK
    Auto
    Alfa Romeo 159 2.0
    Postów
    2,195

    Domyślnie

    Cytat Napisał Lich Zobacz post
    Jeśli skrzypi na progach zwalniających i przed wymianą nie miałeś tych dźwięków, to na 99% skrzypi nowy wahacz na tulejach. Nie ma tam w zasadzie nic do smarowania. Przerabiałem również to samo, po dwóch zamiennikach dałem sobie spokój i zainwestowałem w oryginał - od roku jest cisza.
    Gdybyś jeszcze miał swój stary wahacz, możesz spróbować testowo zamontować go z powrotem (taka zabawa na popołudnie). Wtedy "nowy złom" być może udałoby się zareklamować.
    Już kiedyś pisałem przed montażem posmarować smarem silikonowym i nie będzie skrzypieć.

  10. #10
    Użytkownik Świeżak Avatar Lich
    Dołączył
    04 2014
    Mieszka w
    Bydgoszcz
    Auto
    AR 159 2.4 200KM
    Postów
    107

    Domyślnie

    Cytat Napisał ris Zobacz post
    Już kiedyś pisałem przed montażem posmarować smarem silikonowym i nie będzie skrzypieć.
    W mojej ocenie to jest rozwiązanie doraźne, do zastosowania w przypadku starego wahacza, gdy chcemy, chociażby ze względów finansowych, odłożyć wymianę w czasie. Bez obrazy, ale nowy wahacz absolutnie nie powinien się tak zachowywać i wymagać smarowania.

Podobne wątki

  1. [159] Stukanie po wymianie wahacza
    Utworzone przez shorty1988 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 27-01-2016, 19:50
  2. Stuka przy hamowaniu i ruszaniu - po wymianie wahacza
    Utworzone przez LukaSS w dziale 147
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 12-10-2014, 20:11
  3. [159] Geometria po wymianie wahacza/łożyska
    Utworzone przez berez w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 23-07-2012, 10:09
  4. Problem po wymianie górnego wahacza
    Utworzone przez tymian81 w dziale 156
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 06-07-2011, 00:20
  5. [155] Dziwne zachowanie po wymianie tulei wahacza.
    Utworzone przez Vinc w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 19
    Ostatni post / autor: 29-04-2011, 12:11

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory